Skip to main content
Nu heb ik een oude Nokia met Simyo Prepaid. Ik wil mijn eerste smartphone gaan aanschaffen en denk dat ik daardoor beter een Sim Only abonnement kan nemen, omdat ik ook in het buitenland wil kunnen internetten.



Heb ik een nieuwe simkaart nodig ?

Een smartphone heeft meestal een micro- of nano-simkaart en mijn Nokia heeft het klassieke model simkaart.

Zo ja, kan ik die dan uiterlijk as. woensdag ontvangen ?
Even mijn tekst aangepast...



Alle info lees je hier;



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4
Heb ik een nieuwe simkaart nodig ?

Een smartphone heeft meestal een micro- of nano-simkaart en mijn Nokia heeft het klassieke model simkaart.



Bovenstaande is me nog niet duidelijk.
Dat is afhankelijk van welke smartphone je keuze wordt.

Wanneer je een bepaalde smartphone op het oog hebt waarbij volgens de specificaties een standaard of mini simkaart gaat dan zou je eerst even kunnen kijken of de sim prima werkt.



Nadat je op mijn simyo de keuze hebt gemaakt voor sim only kan het al zijn dat wanneer je de huidige sim blijft gebruiken, je verder niets hoeft te doen.



Alleen micro of nano is kleiner.

Wil je helemaal zeker gaan kun je zelfs een vervangende 3-in-1 simkaart bestellen.
Bedankt voor je antwoord. Volgens mij hebben de meeste smartphones tegenwoordig een micro of nano simkaart.

Helaas is de levertijd van zo'n 3-in-1 simkaart binnen 3 werkdagen en ik wil het risico niet lopen dat die pas donderdag in de brievenbus ligt.
Dan bestaat nog de optie om de huidige sim te laten knippen in een telecomspeciaalzaak. Doe dit niet zelf !

Indien nodig laat je goed voorlichten bij je keuze van de nieuwe telefoon en anders - je weet het forum te vinden.



Suuk 6 !
Hoi MobyG,



Welkom op het Simyo forum.



Vanwege de Paasdagen reageerden wij iets minder snel dan normaal, maar gelukkig waren Raytje en Friesian wel aanwezig :D



Wat leuk dat je een smartphone gaat kopen!



Welke simkaart je daarvoor nodig hebt verschilt per telefoon, vandaar dat wij 3-1 simkaarten leveren. Helaas kan ik de levertijd van een vervangende simkaart niet verkorten.



Friesian geeft hiervoor een goede oplossing, maar wees hiermee wel voorzichtig. Het zou zonde zijn als je nieuwe telefoon beschadigd raakt door een slecht geknipte simkaart.



Groetjes,

Sean



@Friesian en Raytje onwijs bedankt weer!

Reageer