Skip to main content
Momenteel heb ik één Simyo abonnement op mijn naam staan. Laat ik dit voor het gemak simkaart A noemen met gsm nummer 1. Deze simkaart staat volledig op mijn naam, echter in de praktijk gebruikt mijn vrouw deze.

Wegens een lopende scheiding zou ik deze simkaart en abonnement willen behouden, echter mijn vrouw wil wel graag het gsm nummer 1 behouden.



Zou het mogelijk zijn om een nieuwe prepaid simkaart (simkaart 😎 aan te schaffen en hierop gsm nummer 1 te koppelen? Op simkaart A zou dan een willekeurig nieuw nummer moeten komen te staan, met behoud van het abonnement.
Helaas gaat dat niet. Op het moment dat je een prepaid pakket aanschaft zit daar een nummer bij. Mocht je nummerbehoud aanvragen dan vervalt het gekregen nummer van het aangeschafte pakket en wordt, om in jouw woorden te blijven, nummer 1 gekoppeld. Het abonnement waar nummer 1 bij hoorde zal dan automatisch worden afgesloten.
Het abonnement gewoon op haar naam zetten, en zelf een nieuw abonnement nemen, Als jullie het kunnen opbrengen dan kan je via de vriendendeal daar allebei nog een voordeeltje uit halen.
Zou dit ook niet gaan als beide nummers gewoon rechtstreeks van Simyo komen? Er is dus geen sprake van dat het nummer (1) oorspronkelijk van een andere provider komt.



De reden om het originele abonnement te behouden is simpelweg de prijs. Een nieuw abonnement is 2x zo duur tegenwoordig.
Dan kom je denk ik op de afdeling “Hacks en speciale regelingen” terecht. Wachten op een moderator dus die weet in welke geheime kamer die zitten.
Hoi Wema,



Welkom op het Simyo Forum!



Het lijkt zo simpel maar wat je vraagt is toch wat complexer dan het wellicht lijkt. Ik heb voor je nagevraagd of dit mogelijk is, wellicht via een 'hack of speciale regeling' zoals wimj12 opperde. Ik ben bang dat het is zoals Ray al aangeeft. Het is niet mogelijk om je telefoonnummer op een nieuwe simkaart te plaatsen en een nieuw telefoonnummer te krijgen op je huidige simkaart en abonnement.



Ik stuur je zo een privéberichtje om te kijken of we samen nog een oplossing kunnen verzinnen.



Ray en wimj12 bedankt voor het helpen en meedenken ;)



Groetjes,

Thomas

Reageer