.

Beantwoord

Geen simkaart, iphone 4, simlock vrij

  • 15 August 2015
  • 3 reacties
  • 292 Bekeken

Beste,

Ik heb een iphone 4 in bezit. Deze is geüpdatet tot de nieuwste versie en pakt simkaarten van KPN, Vodafone en T-mobile.
Als ik mijn simkaart van Simyo erin doe gebeurd er niks.
hij geeft alleen aan "geen simkaart"

De simkaart van Simyo doet het wel in een andere iphone.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd
-Opnieuw opstarten
-Synchroniseren met simkaart erin met Itunes
-Simkaart erin doen als de telefoon uit staat
-Software up to date

Weet iemand misschien raad met dit probleem?

Groetjes, jethro
icon

Beste antwoord door Angela 17 August 2015, 16:36

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het enige dat ik kan bedenken is dat de Simyo simkaart niet goed contact maakt met de iPhone 4. Misschien omdat de Simyo simkaart een fractie van een millimeter dunner is dan de andere simkaarten die je hebt getest. Ik neem aan dat de iPhone 4 een wat ouder apparaat is dat al heel wat jaartjes heeft dienst gedaan, en dat de contacten die verbinding moeten maken met de simkaart iets verbogen zijn door herhaald verwisselen van de simkaart. Als mijn theorie juist is, dan moet je de iPhone even laten nakijken door een deskundige (Apple store bijvoorbeeld). Je zou ook een vervangende simkaart kunnen bestellen bij Simyo, wie weet helpt dat.
Kleine toevoeging.
Wanneer ik in dezelfde richting denk als Scotsman (op zich wel opmerkelijk dat er verschil is bij die simkaarten) dan zou een sticker op de sim ook kunnen helpen. Daarmee wordt de sim ook iets dikker en een sticker laat niet zomaar los.

Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jethrotenb,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vreemd dat onze simkaart niet werkt in jouw telefoon. Scotsman & Friesian hebben al een aantal tips gegeven, waarvoor dank! Je hebt zelf ook al een hoop geprobeerd. Super goed, want dit scheelt een hoop vragen vanuit mijn kant 😉 Het is voor mij een lastig te beoordelen situatie. Je geeft aan dat de simkaart van Simyo wel werkt in een andere telefoon. Dit zou aangeven dat het probleem bij jouw iPhone 4 ligt. Werken andere simkaart wel in deze telefoon? Daarnaast wil ik graag weten of de Simyo simkaart ooit wel gewerkt heeft in de iPhone 4. Alvast bedankt voor de extra informatie.

Groetjes,
Angela

Reageer