.

Beantwoord

"Geen simkaart"?

  • 24 October 2014
  • 4 reacties
  • 378 Bekeken

hoi, ik heb vorige week mijn Samsung Galaxy Fame laten vallen op de grond. Het hele beeldscherm is gebroken en ik kon er niks meer op doen. Ik heb nu een mobiel geleend van een vriend van me, een Samsung Gio. Ik had nu dus de pincode een paar keer fout en ik moest dus de puk-code invoeren. Ik wist de puk-code niet, want ik was op school. Een vriendin van me zei toen dat ik mijn simkaart eruit moest halen, want daar stond de puk-code op. Dat klopte. Wij die puk-code ingevoerd en ik kon gewoon weer in mijn mobiel. Ik kwam er gister er achter dat er elke keer als ik mijn pincode moet invoeren onderaan het scherm staat 'geen simkaart'. Ik had dus ook geen 3g meer en ik kon niet bellen en sms'en. Ik ben vandaag weer naar die vriend gegaan en ik scheen dus mijn simkaart er verkeerd in te hebben gedaan. We deden mijn simkaart er nu goed in en mijn pincode doet het nu niet meer. Ik kan mijn pincode zo vaak fout doen als ik wil, maar ik krijg nergens een melding dat ik de puk-code in moet voeren. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 October 2014, 20:58

Bekijk originele reactie

4 reacties

Even voor de duidelijkheid je hebt geen bereik meer, anders gezegd sim is in staking gegaan. Test indien mogelijk je sim in een andere telefoon, andere sim in jouw telefoon. (eventueel telecomspecialist)
Ergens zit het probleem, vrees de sim maar zo heb je dus de extra controle.
Werkt de sim niet zul je waarschijnlijk een vervangende sim nodig hebben.
Laat altijd weten wat het resultaat van de test is.

Groet,
Friesian
Even voor de duidelijkheid je hebt geen bereik meer, anders gezegd sim is in staking gegaan. Test indien mogelijk je sim in een andere telefoon, andere sim in jouw telefoon. (eventueel telecomspecialist)
Ergens zit het probleem, vrees de sim maar zo heb je dus de extra controle.
Werkt de sim niet zul je waarschijnlijk een vervangende sim nodig hebben.
Laat altijd weten wat het resultaat van de test is.

Groet,
Friesian


Bedankt voor de reactie. Ik heb de test gedaan en mijn sim werkt gewoon in mijn vaders telefoon. Toen we mijn vaders sim in mijn telefoon deden kregen we hetzelfde probleem als ik in het begin. Het ligt dus aan mijn mobiel, groetjes Julia
Bedankt voor de terugkoppeling, je weet nu waar het probleem zit. Dat scheelt al, de oplossing is nu duidelijk.
Nog een prettige avond gewenst.
Ook voor jou geldt.

Anyplace anywhere anytime. 🆒
(Met dank aan Nena & Kim Wilde)

Groet,
Friesian
Badge +6
Bedankt voor de reactie. Ik heb de test gedaan en mijn sim werkt gewoon in mijn vaders telefoon. Toen we mijn vaders sim in mijn telefoon deden kregen we hetzelfde probleem als ik in het begin. Het ligt dus aan mijn mobiel, groetjes Julia

Hoi jvermeulen, welkom op het forum van Simyo!

Wat fijn dat Friesian je al heeft kunnen helpen en je zo hebt weten te achterhalen dat er helaas iets aan de hand is met je telefoon.

Ik hoop dat je telefoon snel gerepareerd kan worden!

@Friesian, dankjewel voor het helpen van jvermeulen! 🙂

Reageer