Skip to main content
Goedendag,



Onlangs hebben wij het zakelijke leasetoestel Iphone 4s overgenomen van Telfort zodat mijn zoon ook zijn felbegeerde Iphone heeft. Bij Simyo een nieuwe simkaart gekocht en geplaatst in het toestel. Echter het toestel blijft geen service aangeven en bij de algemene instellingen staat dat de kaart niet geprovisioneerd is.



We hebben alle tips en trics van internet geprobeerd van vliegtuigmodus, tot aan en uitzetten, schoonblazen van de simkaart, maar probleem is nog niet verholpen. 



Tevens heb ik met mijn eigen simkaart voor de zekerheid nog even getest of het toestel simlock vrij is en of de simkaart wel gelezen wordt door de Iphone. Dit is het geval, mijn eigen simkaart wordt gewoon herkend door het toestel en heb gewoon bereik.



Ik heb dus nu het vermoeden dat er iets niet goed is met de simkaart. Deze is na ontvangst wel direct geactiveerd.



Weet nu niet meer welke opties we hebben. Graag jullie advies en hulp.



Barty
Hoi Barty S, welkom op het Simyo forum!



Als ik dit zo lees zou een Simyo simkaart gewoon moeten werken in deze iPhone inderdaad. Heb je de simkaart van je zoon ook kunnen proberen in een ander (simlockvrij) toestel?

Wat ook kan helpen is met de Simyo simkaart erin synchroniseren.

Het is mij niet geheel duidelijk of het nu gaat om de aansluiting die hoort bij je login op het forum, of een andere.

Kun je me dat laten weten als het synchroniseren niet geholpen heeft?
Beste Ernst,



Ook in een ander simlock vrij toestel is de simkaart niet actief en geeft geen service. Ook het synchroniseren via Itunes geeft niet het beoogde resultaat. Ik heb nu echt het vermoeden dat de simkaart niet deugt.



Het betreft **********



Welke oplossingen kan je nog meer bieden?



Groeten
Hoi Barty S,



Dit heb ik voor je laten onderzoeken door onze IT afdeling en die hebben eigenlijk niets vreemds gevonden. Toch heb ik voor de zekerheid je simkaart gereset. Zet hiervoor even de telefoon voor 15 minuten uit/aan. Na 15 minuten maakt hij (als het goed is) weer een netwerkverbinding.



Zou je me willen laten weten of het je is gelukt?
Beste Tiury,



Ook dat is niet gelukt:( Ik heb het idee dat de simkaart gewoon niet werkt. Heb de andere simkaart van mijn andere zoon en die van mijn man ook geprobeerd en die werken gewoon in het toestel.



Wat nu? Andere simkaart?



Groeten

Barty
Hoi BartyS,



Zou je mij het nummer van de simkaart willen sturen in een privébericht? Dan kan ik in het systeem kijken of je wel de juiste simkaart in je telefoon hebt zitten :)



Wat misschien het proberen waard is; een soft reset aan de iPhone geven. Dit doe je door de aan/uitknop en de home button tegelijkertijd vast te houden totdat je het Apple logo ziet (ongeveer 10 seconden).



Ik zie je berichtje tegemoet!

Reageer