.

Beantwoord

Geen service na het activeren van mijn simkaart, help!

  • 23 September 2014
  • 8 reacties
  • 2272 Bekeken

Badge
Ik ben van kpn overgegaan naar simyo (kpn). Met nummer behoud.

Nu kon ik maandag mijn simyo kaart gebruiken. Maar ik heb geen service bovenin mijn scherm staan. (Iphone 4)

Ik heb ook al nagekeken of ik een sim lock heb. Maar dit is niet het geval.

Hoe nu verder?
icon

Beste antwoord door Tiury 24 September 2014, 16:41

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Luka_beuningen, welkom bij Simyo!

Ik heb je vraag even verplaatst naar het subforum "simkaart", zodat forumleden met dezelfde vraag je topic makkelijker kunnen vinden.

Wat leuk dat je bent overgestapt naar Simyo. Het is dan wĂ©l belangrijk dat je aansluiting werkt 😉 Ik heb alles even nagekeken met onze IT-afdeling en geconstateerd dat je simkaart helemaal goed is geactiveerd en aangemeld is bij het KPN netwerk. Overigens klopt het dat je geen simlock hebt, want dan had je KPN simkaart ook niet gewerkt 🙂

Ik ben momenteel je simkaart instellingen aan het resetten en je simkaart een nieuwe netwerktoegang aan het geven 🙂 Je simkaart kan deze nieuwe instellingen pas verwerken als je de telefoon uitzet en je de simkaart uit de telefoon verwijdert voor 15 minuten. Hierna start je de telefoon op en zoek je handmatig naar het KPN netwerk.

Mocht dit niet de oplossing zijn, doe na het opstarten van je telefoon even een "soft-reset". Dit doe je door de uit/aan knop en de home knop gelijktijdig in te drukken, totdat je het Apple logo ziet.

Gaat dit lukken denk je? 🙂
Badge
Goedenavond.

Heb alles gedaan zoals aangegeven. Maar nog geen succes.

Ik kan ook niet handmatig netwerk zoeken. Deze optie staat er niet eens bij.

Dit houdt in dat de kaart gewoon niet werkt toch?

Graag zsm reactie. Dag 3 is inmiddels verstreken zonder bereikbaar te zijn
Badge
Goedenavond.

Heb een paar keer opnieuw opgestart en de telefoon geeft nu aan ongeldige sim kaart.

Ook kom er in het scherm : fout met simkaart
Beste Simyo,

Ik heb mijn simkaart ook geactiveerd en ook ik kan er geen gebruik van maken. Ik ben hier niet tevreden over. Dit is geen goede eerste indruk over Simyo. Wat kan hier aan gedaan worden z.s.m.

Mvg

Ingo
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Luka_beuningen,

In dit geval lijkt het toch op een simlock. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een andere telefoon te proberen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ingo, welkom op ons forum!

In je gegevens zie ik dat je gisteren om 21.14u je simkaart hebt gecativeerd.
Om 21.18u hebben we je de e-mail hebben gestuurd met daarin je PIN- en PUK code en om 21.23u heb je voor het eerst gebruik van gemaakt van je simkaart.
Het is niet ongebruikelijk dat er een paar minuten tussenzit, maar ik begrijp dat je natuurlijk zo snel mogelijk goedkoop wilt bellen 😉
Badge
Ik heb gisteren de simkaart in een andere telefoon gedaan. Hier werkte hij wel. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk oplossen?
Badge +6
Hoi Luka_beuningen,

Als de simkaart wel werkt in een andere telefoon, dan is er wat aan de hand met je telefoon.

Weet je zeker dat er geen simlock op je telefoon zit? Daarnaast zou ik je willen aanraden om het simslot van de telefoon even voorzichtig schoon te maken.

Reageer