Skip to main content
Hallo,

Voor mijn nieuwe Samsung Galaxy S6 heb ik een nieuwe sim kaart besteld, maar ik krijg geen servcie. Ook 10 minuten uitzetten of vliegtuigstand helpt niet. Het lijkt of het kaartje te klein is voor het laatje, want ik hoor hem ook rammelen als ik met mijn telefoon schud.

Mijn vader heeft dezelfde telefoon, als ik mijn sim kaartje daarin doe dan krijgt hij ook geen service.

Wie weet er raad?
Heb je hem wel geactiveerd, lees ik nergens
UITERAARD heb ik dat gedaan. Hij geeft even service maar valt dan weg.
Niet schreeuwen beste Lianne.

In het weekend zijn er bijna alleen vrijwilligers hier

Wacht maar even tot morgen maandag dus.

Dan is er weer personeel.

Dank je voor je begrip.
Hoi LianneStr,



Welkom op het Simyo Forum.



Als je een nieuwe telefoon hebt, wil je dit pareltje natuurlijk zo snel mogelijk in gebruik nemen. Het is dan extra vervelend dat jouw nieuwe simkaart niet lijkt te werken.



Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met een collega van mij via de e-mail. Ze hebben een reset uitgevoerd en jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Helaas heeft dit geen oplossing geboden. Hierna is er besloten om een gratis nieuwe simkaart op te sturen.



Even vervelend dat je nu opnieuw moet wachten. Houd je ons op de hoogte?



@Raytje & Koorelle, nieuw dreamteam in the making? Bedankt voor jullie hulp :)



Groetjes,

Angela
Alvast bedankt voor de hulp! Ik zie het nieuwe SIM kaartje met belangstelling tegemoet!

m.vr.gr.



LianneStr
Hoi Lianne Str,



Hij is vanmorgen in alle vroegte de deur uit gegaan, dus ik verwacht dat je 'm vandaag of morgen ontvangt. We horen het van je 🙂.



Groetjes, Tiury
Inmiddels nieuwe SIM kaartje ontvangen en geaktiveerd. Het probleem is echter nog steeds niet verholpen. Hoe nu verder? Ik denk niet dat een 3e nieuwe SIM kaart gaat werken. Iemand een goed idee? Eerlijk gezegd begin ik er wel van te balen.....



Groetjes



LianneStr
Okee, nu heb ik hem even een tijdje (10 minuten) uit gehad en weer aangezet. De PIN code geef ik in, die wordt geaccepteerd. Er staat dan heel even simyo, vervolgens staat er alleen noodoproepen.

Daarna nog even vliegtuig modus geprobeerd, maar hij meldt nog steeds alleen noodoproepen.......
Hoi LianneStr,



Zou je eens handmatig willen zoeken naar het netwerk met je telefoon? Ik heb het gevoel dat je telefoon dit niet uit zichzelf doet 🙂.



Je doet dit als volgt:

- Kies Instellingen en scroll naar beneden.

- Kies Meer verbindingsinstellingen.

- Kies Netwerkoperators.



Je telefoon zoekt vervolgens automatisch naar beschikbare netwerken.



- Kies het KPN/Simyo netwerk.



Laat je me weten of dit heeft geholpen?



Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,



Zojuist geprobeerd, het lijkt dit nu te werken......Ben wel benieuwd of dit het oplost. Bedankt voor de tip zover.

Op aanraden van een van je collega heb ik even laten checken of het SIM kaartje goed in de telefoon zit. Dat blijkt niet het probleem te zijn, dat is dus goed.

Het is mij nog steeds niet duidelijk of het nou aan de telefoon ligt, aan de software van de telefoon of aan het SIM kaartje.



groet



LianneStr
Graag gedaan namens Tiury! Ik hoop dat dit een vaste oplossing voor je is 🙂



Je kunt altijd jouw simkaart testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kom je erachter of het probleem bij jouw telefoon ligt of bij jouw simkaart. Wie weet geeft dit nog wat extra duidelijkheid.



Mocht het probleem toch blijven terugkomen, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela

Reageer