Skip to main content
ik heb vandaag mijn nieuwe simkaart gekregen en mijn telefoon (samsung galaxy a5) blijft aan geven dat het netwerk niet beschikbaar is. Ik heb al geprobeerd handmatig verbinding te maken met KPN, Vodafone, T mobile, maar dan geeft de telefoon als nog aan dat het niet mogelijk is. Ik heb de telefoon ook al uit gehad en dan maakt hij nog steeds geen verbinding.

Wat kan ik nog doen of ligt het aan de sim??
Hier hetzelfde probleem. Nieuwe simkaart uiteindelijk kunnen activeren, maar netwerk niet beschikbaar. Mijn oude simkaart werkt nog.
Mijn oude werkt niet want ik kreeg eerst al een simkaart van Simyo die het helemaal niet deed. Onderhand zit ik al 4 dagen zonder bereik. Ik heb gelukkig wifi waardoor ik kan appen maar kan niet bellen en kan ook niet gebeld worden.
Zelfde probleem hier. nieuwe simkaart, geactiveerd ,krijg melding:simkaart niet geprovisioneerd. lekker dan!
idem dito hiero
Ook ik heb vandaag mijn nieuwe simkaart geactiveerd, maar er blijft "geen service" staan, ondanks dat ik mijn simkaart er weer opnieuw in heb gestopt en mijn telefoon een half uur uit heb gehad.



Werkt het activeren vandaag misschien niet zo lekker?
Zelfde probleem
Vanmorgen vol goede moed mijn telefoon toch nog maar eens 10 minuten uitgezet, en ik heb inmiddels weer toegang tot het KPN netwerk! 🙂
Mijn telefoon doet het inmiddels ook
Er waren inderdaad problemen met activeren (werd niet getoond op de site bijv.). Ik las dat het inmiddels weer moet werken.
Beste allemaal,



Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Simkaart.

Er waren inderdaad wat problemen met het activeren van simkaart afgelopen vrijdag. Doordat niet iedereen hier last van had, heeft onze IT afdeling veel werk moeten verzetten om na te gaan wat er mis is gegaan.



Vrijdagavond laat (helden!) hebben ze de oorzaak kunnen achterhalen en werden alle simkaarten als nog geactiveerd 🙂
Helaas 22 oktober weer hetzelfde probleem. Simkaart is geactiveerd staat op de site, maar de gsm vind geen netwerk?

En simyo doet erg hun best dat je zeniet kunt mailen of bellen. Je moet maar naar FAQ's kijken.

Zinloos uiteraard.

Iemand een idee?

Alvast bedankt
Weet niet waar jij het idee vandaan heb dat je ze niet kan bellen of mailen. Ja bellen gaat niet op het tijdstip dat jij je bericht plaatste.



Mailen kan altijd via het contactformulier. Zie de Service pagina
Hoi Sjpg,



Welkom op het Simyo Forum.



We doen altijd ons best om bereikbaar te zijn voor jullie. Jammer dat je dit niet zo ziet 😞 Het klopt dat wij 's nachts niet aanwezig zijn, maar je kunt altijd een bericht achterlaten op het forum of een tweet of mail sturen. Hier zullen wij dan alsnog zo snel mogelijk op reageren. Op het forum is ons streven om binnen 1 werkdag te reageren.



Ik zie dat jouw simkaart netjes actief staat in het systeem. Omdat ik verder geen vreemde dingen zie staan, heb ik jouw simkaart handmatig op het netwerk aangemeld. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Laat je mij weten of dit geholpen heeft?



@Raytje, bedankt voor je bericht :)



Groetjes,

Angela
Dank Angela het heeft gewerkt!
Hoi Sjpg,



Goed om te horen dat de reset van Angela heeft geholpen! Als je hier nog verdere vragen over hebt, laat het me dan weten.



Groetjes, Tiury
Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe simkaart maar geen netwerk. Simkaart is wel geactiveerd.. Hoe kan ik dit oplossen? Zou het aan mijn telefoon kunnen liggen?
Hoi Fmat,



Wat vervelend dat je geen bereik hebt! Ik zie inderdaad dat jij je simkaart netjes geactiveerd hebt op 9 juli. Heb je sindsdien helemaal nooit bereik gehad? Ik heb de dekkingskaart er meteen bij gepakt en ik zie dat er in jouw woonplaats gewoon voldoende dekking zou moeten zijn. Daarom heb ik voor de zekerheid even een reset uitgevoerd op je simkaart. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!



Mocht dit niet werken, raad ik je aan om een andere simkaart in je toestel te plaatsen en andersom. Op die manier kun je peilen waar het probleem precies ligt! Je geeft zelf al aan dat je niet weet of het aan je telefoon of aan je simkaart ligt, maar op deze manier kunnen we daar mooi achter komen. Dan kunnen we gerichter een oplossing zoeken samen 🙂



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane

Reageer