.

Beantwoord

Geen Netwerk / kan niet verbinden

  • 17 May 2014
  • 6 reacties
  • 1488 Bekeken

Beste Moderator - Forumbezoekers
Nieuwe simkaart opgevraagd, geplaatst en geactiveerd.
Ook nu nog geen netwerk, dus kan niet bellen en geen internet.
Bij het inschakelen van thuis Wi-Fi wel internet maar niet bellen (geen netwerk)

Ik ben in het bezit van een Samsung S-2 Model GT-I9100 met Android - versie 4.1.2

Ben naar instellingen gegaan > meer instellingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten > mobiel internet
Ik heb hier de volgende toegangspunten bewerkt / ingevuld;

In scherm Mobiele netwerken is Mobiele gegevens aangevinkt
In Toegangspunten is mobiel internet ook aangevinkt

Bij Toegangspunten bewerken heb ik het navolgende ingevuld;
Naam : mobiel internet
APN   : internet
MCC  : 204
MNC  : 08
Verificatietype         : PAP
Type toegangspunt : internet

APN : is ingeschakeld V

Wat is / kan de reden / oorzaak zijn dat ik nog steeds geen internet heb wie kan mij helpen..
 Ik ben al drie dagen zonder netwerk, en kan niet bellen of gebeld worden, is zeer vervelend

Bedankt bij voorbaat voor diegene die mij hiermee kan helpen,

Groet,

Wil.
icon

Beste antwoord door Kim 19 May 2014, 16:34

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo Wil.

Het lijkt er op dat het Simyo netwerk nog niet actief is op je simkaart.
Wanneer je geen netwerk hebt, je kunt niet bellen/sms, dan kan er ook niet "mobiel dataverkeer" plaatsvinden.

Controleer eens dit alles.
In ieder geval een moderator zal ook reageren.
Dus komt goed! :)

Groet,
Friesian.

p.s. Laat ff weten of dit duidelijk is/geholpen heeft.
Badge +6
Hoi wil kersten,

Allereerst welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vreemd wat je omschrijft, maar wanneer je überhaupt geen netwerk hebt, dan klopt het in ieder geval dat je inderdaad ook geen verbinding kan krijgen met mobiel internet. Nu heb ik even naar je aansluiting gekeken, maar zie zo 1,2,3 geen problemen, de vervangende simkaart is actief op het netwerk.

Wat ik daarom graag zou willen weten is of wanneer je je telefoon opstart deze om een pincode vraagt?
Daarnaast wil ik je aanraden om even je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je hierin wel verbinding krijgt met een netwerk, dit om na te gaan of het aan de simkaart ligt of misschien aan je telefoon.

Ik verneem graag je bevindingen! :)

@Friesian, dankjewel voor het meedenken.
Bedankt Fresian & Kim, voor jullie reactie.
Vandaag telefonisch kontakt gehad met collega Alegandro.
Instellingen stap voor stap doorlopen en ingesteld en geactiveerd. Tot op heden inclusief advies netwerk beheerder echter zonder resultaat..
Met vriendelijke groet,

Wil.
Reputatie 5
Badge +11
Hi wil kersten,

In je gegevens zie ik dat je vandaag ook weer telefonisch contact hebt gehad. Laat je het weten wat er uit de kruistest komt?

Oh, je toestel heeft niet toevallig een simlock?
Hi wil kersten,

In je gegevens zie ik dat je vandaag ook weer telefonisch contact hebt gehad. Laat je het weten wat er uit de kruistest komt?

Oh, je toestel heeft niet toevallig een simlock?


Hallo Wil.

Ik reageer voor de zekerheid ook hier.
Net als Ernst denk ik ook richting Simlock op je telefoon.
De beste/eenvoudigste methode is.
Ga naar een telecomspeciaalzaak.
Laat de nieuwe kaart en je telefoon controleren.
Dan heb je meteen antwoord, is er sprake van een simlock?

Maar ik schreef het al "geen netwerk" , geen verbinding.
Vergelijk het maar als een vaste telefoon ligt de stekker van provider  er uit geen telefoon die zal werken.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Dank je voor je input, Friesian. We wachten de reactie van wil kersten af..

Reageer