.

Beantwoord

Geblokkeerde simkaart, kan ik nog gebeld worden?

  • 25 December 2014
  • 2 reacties
  • 4315 Bekeken

Badge
Als ik mijn simkaart (via Simyo / internet) blokkeer, kan er niet meer gebeld worden met mijn smartphone. Kan het toestel dan nog wel door "derden" worden gebeld?
icon

Beste antwoord door MartijnR 25 December 2014, 13:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi AndreH,

Ik begrijp de vraag niet helemaal goed, maar bedoel je of je nog wel naar jou toe gebeld kan worden door derden?

Blokkeren is helemaal uit. Zowel voor inkomen als uitgaand verkeer. Ook als je de simkaart in een ander toestel stopt kan er niet meer gebeld worden.
De Simyo klantenservice kan de simkaart weer voor je deblokkeren.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi AndreH, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Simkaart. Zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk :)

Wat Martijn® aangeeft klopt. Als je op Mijn Simyo je simkaart blokkeert, dan kan je niet meer bellen en niet meer gebeld worden. Er komt een volledige blokkade op je simkaart te staan. Je zou inderdaad de klantenservice kunnen bellen om je simkaart te deblokkeren. Ook kun je via Mijn Simyo > Mijn instellingen en simkaart deze deblokkeren.

Is er een reden dat je je simkaart wilt blokkeren? Je simkaart kan namelijk ook eenzijdig geblokkeerd worden. Op deze manier kun je nog wel gebeld worden, maar niet zelf bellen. Je kunt deze eenzijdige blokkade niet zelf op je simkaart zetten. Als een toestel bijvoorbeeld verloren is, doen wij dit nog wel eens. De eigenaar kan dan proberen te bellen naar zijn of haar toestel en kijken of die in de buurt overgaat. Als zoiets bij jou het geval is, dan hoor ik dit natuurlijk graag.

Ik wacht je reactie af :o

@Martijn®; bedankt voor het meedenken! Top 🙂

Reageer