Skip to main content

.

Ik heb een nieuwe iphone gekocht en ben toen ook meteen overgestapt naar een simyo sim-only abbonnement. Mijn simkaart heb ik van te voren geactiveerd en de status staat bij mijn simyo ook als actief. Vandaag gaat het abbonnement in maar als ik de simkaart in mijn iphone plaats staat er 'geen simkaart'. Hij is dus helemaal niet zichtbaar, mijn oude vodafone simkaart daarentegen nog wel. Duurt het gewoon nog even of is er iets misgegaan?



Thomas
Ik doe maar een gooi, maar weet je zeker dat de iPhone simlock vrij is? Als je hem bij Vodafone hebt gekocht zou het zo kunnen zijn dat alleen Vodafone simkaarten werken. Je zou dat kunnen testen door de Simyo simkaart in een andere telefoon te plaatsen waarvan je zeker weet dat die simlockvrij is, hij zou het daar wel moeten doen.
Ik doe maar een gooi, maar weet je zeker dat de iPhone simlock vrij is? Als je hem bij Vodafone hebt gekocht zou het zo kunnen zijn dat alleen Vodafone simkaarten werken. Je zou dat kunnen testen van de simkaart in een andere telefoon waarvan je zeker weet dat die simlockvrij is, hij zou het daar wel moeten doen.





Ik heb hem los gekocht bij studentmobiel. Maar ik zal inderdaad even een andere telefoon proberen. Bedankt voor de reactie.
In een andere telefoon hetzelfde probleem, geen melding maar gewoon geen simkaart zichtbaar voor de telefoon.
ik heb precies hetzelfde probleem. iPhone 6
Hoi Thomasss,



Welkom op ons forum:)



Wat vervelend dat je simkaart niet gelezen wordt door je nieuwe toestel. Ik zie aan je gegevens dat je nummerbehoud goed is uitgevoerd. En je simkaart is goed geactiveerd. Ik heb je simkaart gereset. Zou jij je toestel nog een keer uit en aan kunnen zetten met de simkaart in de telefoon?



Wat wel vreemd is, is dat de simkaart ook niet werd gelezen in het andere toestel😕 Ik hoor daarom graag wat de melding nu is als je het toestel opnieuw start met de geplaatste simkaart? Als het niet geholpen heeft stuur ik een nieuwe simkaart toe;)



@elcoweitering
ik heb precies hetzelfde probleem. iPhone 6
Ik begreep van Ernst dat hij je al geholpen heeft via facebook, er is een nieuwe simkaart toegestuurd.



Thomasss, gaat het bij jou ook om een iPhone 6? En welk andere toestel heb je getest?



@Scotsman, dank voor het meedenken:)
Ik heb hem herstart. Nog steeds niks. De andere telefoon was een galaxy s4. In beide toestellen is er geen verschil tussen de simkaart er in of geen simkaart. Gewoon een melding 'geen simkaart'. En m'n oude simkaart doet het wel gewoon.
Hoi Thomasss,



Volgens onze gegeven is het nummer op 02-01 overgezet naar Simyo. Vreemd om te horen dat je oude Vodafone simkaart nog (steeds) werkt.



Ik heb even navraag gedaan bij de netwerkspecialisten. Ze geven aan dat je simkaart sinds de overzetting nog niet aangemeld is geweest op het netwerk. De kans is groot dat de simkaart stuk is, ook omdat je aangeeft deze uitgeprobeerd te hebben in een andere (type) toestel.



Er is een nieuwe simkaart onderweg naar je. Deze kan je binnen 3 werkdagen thuis verwachten.



Geef je even aan ons door als je de simkaart geactiveerd hebt?
Bedankt, ik zal het meteen doorgeven!
Hoi Thomasss,



Prima, we wachten je reactie af.



Hopelijk met het nieuws dat je simkaart het doet 🙂
Geactiveerd en hij deed het meteen. Bedankt voor de snelle service!
Hoi Thomasss,



Wat fijn om te lezen dat de oplossing heeft gewerkt:D Geen dank. En heel fijn dat je de moeite neemt een terugkoppeling te geven.:)
Hallo Hallo,



Ik heb al een tijdje een abbonement bij jullie en vind het helemaal top!

Nu heb ik een nieuwe telefoon gekocht (Iphone5s) en had ik daar een NANO-SIM voor nodig. Die heb ik besteld en gekregen. ik heb hem geactiveerd, en hij staat ook als 'actief' ingesteld. Echter als ik hem in mijn telefoon stop staat er 'geen simkaart'.

Ik heb een andere simkaart in mijn toetsel gestopt en die werd wel gelezen, het ligt dan dus niet aan mijn toestel maar aan dr simkaart.

Ik heb al met iemand gebeld erover, en die zou hem opnieuw hebben geactiveerd. Maar helaas, geen verandering.

Wat moet ik nu doen ?!
Hoi Katjaa,



Welkom op ons forum:)



Vervelend dat de reset niets heeft uitgehaald. Om zeker te weten dat het aan de simkaart ligt wil ik je vragen de simkaart in een ander toestel te testen. Als de simkaart daarin ook niet werkt, dan ligt het aan de simkaart.;)



Heb je al geprobeerd om je iPhone eerst te synchroniseren met iTunes? En vervolgens het toestel opnieuw te starten op het moment dat je de simkaart hebt geplaatst.



Kun je laten weten of dat heeft geholpen?
Hoi Ruud,



Ik heb gedaan wat je zei.

- Eerst synchroniseren via iTunes, en dan weer het toestel opnieuw opstarten. Helaas, geen verschil

- Hierna heb ik de simkaart in een andere toestel gestopt. Ook hier zegt hij " Geen simkaart ". 

Ik heb voor nummerbehoud gevraagd, kan het daar iets mee te maken hebben?
Hoi Katjaa,



Bedankt voor je reactie.



Jammer dat de tips van -Ruud het probleem niet verholpen hebben.



Je aansluiting staat bij ons correct op het netwerk. Dat wordt ook door de netwerkspecialisten bevestigd. Heb je al geprobeerd om een soft reset uit te voeren voor je toestel? Hiermee worden je instellingen hersteld, je gegevens of bestanden blijf je behouden.



Je kan dit uitvoeren onder 'Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen'.



Voor de zekerheid heb ik eerst een reset uitgevoerd bij ons op het netwerk. Je mag je toestel zo uit en weer aanzetten om na te gaan of je simkaart nu wel wordt herkend. Anders kan je de bovenstaande stappen volgen om een soft reset uit te voeren op je toestel.



Geef je aan ons door of het resetten geholpen heeft?
hallo,



Ik heb beide opties meerdere malen geprobeerd, maar nog steeds geen veranderend effect.

Ik heb voor de zekerheid nog even een andere simkaart erin gestopt om te kijken of de nders simkaart het ook nog steeds zou doen, en die doet het nog steeds.



Nog meer dingen die ik zou kunnen gebruiken zodat mijn simkaart wel wordt gelezen?



Bedankt voor de hulp alvast.
Misschien nu tijd voor een nieuwe sim?
En dat zal niet het zelfde effect opleveren?
Dat is moeilijk te zeggen, maar ik las in een ander topic dat het heeft geholpen. Je hebt al best veel geprobeerd :)



Ik hoop dat Simyo morgen op dit bericht antwoord en je een nieuwe simkaart toestuurt en dan maar afwachten.
Hoi Katjaa,



Wat Martijn®️ aangeeft klopt, we hebben nu zo'n beetje alles geprobeerd.😕 Ik heb je daarom een nieuwe simkaart toegestuurd. Kun je deze bij aankomst activeren. Vervolgens je toestel opnieuw starten met de nieuwe simkaart?



Kun je laten weten of dat heeft geholpen?
Nieuwe simkaart erin geplaatst en hij deed het!. Raar dat de eerste simkaart het niet deed¿

Bedankt voor de hulp!! 😃
Hoi Katjaa,



Graag gedaan en super fijn om te horen! En heel erg bedankt voor de terugkoppeling:D

Reageer