.

Beantwoord

Foutief telefoonummer op simkaart. Hoe los ik dit op?

  • 3 December 2022
  • 31 reacties
  • 538 Bekeken

Bij de initiële installatie van de simkaart heb ik per ongeluk een foutief telefoonnummer ingetypt (de 0 van 06 vergeten). Dat ‘ingebrande’ nummer kan gebruikt worden voor bankieren via apps, dus dit kan problemen gaan opleveren. Er lijkt geen mogelijkheid te zijn om het nummer te herstellen. Of toch wel? 

icon

Beste antwoord door Semyorka 4 December 2022, 11:03

Bekijk originele reactie

31 reacties

Reputatie 7

@Semyorka Ik denk niet dat ik je verder kan helpen, maar ik ben wel nieuwsgierig.

Ik draai al weer enkele jaren mee, maar het proces dat jij aanhaalt heb ik niet zo 1-2-3 voor ogen. Wat bedoel je precies? Wanneer en waar moet jij je telefoonnummer ingeven?

Het telefoonnummer dat ik bedoel, is op Android te vinden met 'Instellingen-Info telefoon’. Dan staat in het Info-scherm het telefoonnummer onder de naam ‘A51 van Semyorka’ en de button ‘Bewerken’. Via de button kan je alleen de naam ‘A51….’ wijzigen en dus niet het foutief ingevoerde telefoonnummer. Mijn vraag is dus: hoe kan ik het telefoonnummer wél corrigeren?

Sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn in mijn eerste post.

Reputatie 7

@Semyorka Volgens mij, ik ben al weer een tijdje uit Android, moet je je eigen nummer niet wijzigen in je telefoon, maar in je Google Account.

Zie: https://support.google.com/accounts/answer/3463280?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

@RicoK: In mijn Google-account staat het goed - dat had ik al eerder gecheckt.

Het foutieve nummer is door mij ingevoerd bij de stappen die ik moest uitvoeren om de Simyo-simkaart te activeren. Vlak na ontvangst daarvan, dus.

Reputatie 7

@Semyorka Hoe heb je het nummer ingevoerd (of willen invoeren). Als 06 of als +31 6? In het laatste geval dient de 0 te ontbreken.

@RicoK: Dit speelt niet … is vergelijkbaar met ‘Of je stopt de stekker erin.’ (da's een oude reclame van IBM.) Ik heb foutief +612345678 ingetypt.

Reputatie 7

@Semyorka Hahaha, ik ken de reclame ook 😊.

Maar omdat ik ook niet begrijp wat er nu is misgegaan, want zoals gezegd, ik ben al weer een erg lange tijd af van Android, kan ik je verder niet helpen.

Vanaf maandag zal een Moderator hierop reageren.

Maar misschien kan een van @Groentjuh of @Ray van hulp zijn.

Hoi @Semyorka (en @RicoK ),

Zoals ik het lees heb je een foutief nummer ingevoerd bij het activeren van de simkaart? Bij het activeren van de Simkaart voer je geen telefoonnummer is maar die van de Simkaart. Simkaart activeren

 

@RicoK: In mijn Google-account staat het goed - dat had ik al eerder gecheckt.

Het foutieve nummer is door mij ingevoerd bij de stappen die ik moest uitvoeren om de Simyo-simkaart te activeren. Vlak na ontvangst daarvan, dus.

 

Reputatie 5
Badge +3

Het telefoonnummer dat ik bedoel, is op Android te vinden met 'Instellingen-Info telefoon’. Dan staat in het Info-scherm het telefoonnummer onder de naam ‘A51 van Semyorka’ en de button ‘Bewerken’. Via de button kan je alleen de naam ‘A51….’ wijzigen en dus niet het foutief ingevoerde telefoonnummer. Mijn vraag is dus: hoe kan ik het telefoonnummer wél corrigeren?

Sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn in mijn eerste post.

@Semyorka Ik heb net in het android-menu van mijn Motorola gekeken. Volgens mij komt bij “Info telefoon” gewoon jouw nummer te staan zoals dat is gekoppeld aan het sim-kaartje. Volgens mij kun je dat niet wijzigen of zo. Bij mij is er in elk geval geen Bewerken-knop.

(Overigens staat bij mij bij “Info telefoon” niet mijn telefoonnummer maar “Onbekend".)

Het telefoonnummer dat ik bedoel, is op Android te vinden met 'Instellingen-Info telefoon’. Dan staat in het Info-scherm het telefoonnummer onder de naam ‘A51 van Semyorka’ en de button ‘Bewerken’. Via de button kan je alleen de naam ‘A51….’ wijzigen en dus niet het foutief ingevoerde telefoonnummer. Mijn vraag is dus: hoe kan ik het telefoonnummer wél corrigeren?

Sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn in mijn eerste post.

@Semyorka Ik heb net in het android-menu van mijn Motorola gekeken. Volgens mij komt bij “Info telefoon” gewoon jouw nummer te staan zoals dat is gekoppeld aan het sim-kaartje. Volgens mij kun je dat niet wijzigen of zo. Bij mij is er in elk geval geen Bewerken-knop.

(Overigens staat bij mij bij “Info telefoon” niet mijn telefoonnummer maar “Onbekend".)

klopt @Katana, bij sommige toestellen zie je inderdaad onbekend en bij sommige het telefoonnumer. Wijzigen is niet mogelijk, altand niet bij mijne en dus ook niet bij die van jouw.

Reputatie 5
Badge +3

klopt @Katana, bij sommige toestellen zie je inderdaad onbekend en bij sommige het telefoonnumer. Wijzigen is niet mogelijk, altand niet bij mijne en dus ook niet bij die van jouw.

Dus is en blijft de vraag waar en hoe @Semyorka  het telefoonnummer zou kunnen wijzigen. 

*Edit: Ik zie nu dat ik het bericht van @Semyorka  niet goed gelezen heb. De TS kan niet het nummer wijzigen maar wel de naam van de mobiel. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je bij het in gebruik nemen van de simkaart dat je je mobiele nummer moet invoeren. En als dat wel zo zou zijn en je zou daarin een fout maken dan gaat het toch mis in combi met het simkaart-nummer? Dan zou toch de installatie niet verder kunnen gaan?

Nee, bij het activeren voer je het nummer in van de Simkaart. Als je daar een telefoonnummer invoert zal dat als foutief nummer gezien worden en zal het proces mislukken. Ik vraag mij dus af of de Simkaart überhaupt wel is geactiveerd en waar @Semyorka dan het telefoonnummer dan heeft ingevoerd. 

Bij het inloggen van de MijnSimyo pagina of app log je in met 06 en niet met +316. Als er daar een foutief nummer is ingevoerd dan zal er niet eens ingelogd kunnen worden. 

 

Welkom bij simyo!

Heb je je Simyo simkaart ontvangen en wil je deze activeren, volg dan deze stappen:

  1. Log in op Mijn Simyo met je (tijdelijke) 06-nummer en wachtwoord
  2. Vul het simkaartnummer van je Simyo simkaart in
  3. Lees en bevestig je contract

Je simkaart wordt direct geactiveerd. Dit betekent dat je kunt bellen, sms’en en internetten met Simyo.

LET OP: Maak je gebruik van de Simyo simkaart voordat nummerbehoud is uitgevoerd, dan betaal je de buiten-bundel tarieven als je belt en sms’t en de pay-as-you-go tarieven als je internet. Je abonnement gaat pas in zodra je nummer is overgezet naar Simyo. Tot die tijd zijn je bel- en/of internetbundels nog niet actief.

Hieronder staan de drie stappen om je simkaart te activeren uitgeschreven.

Inloggen op Mijn Simyo

Je activeert je simkaart door in te loggen op Mijn Simyo. De inloggegevens hiervoor ontvang je van ons in een e-mail. Druk, nadat je bent ingelogd, op ‘Instellingen' en vervolgens op het tabblad ‘Simkaart’. In dit scherm druk je op ‘Activeer je nieuwe simkaart’ om verder te gaan naar de tweede stap.

Simkaartnummer invoeren

In dit scherm kun je het simkaartnummer invoeren. Het simkaartnummer staat op de simkaart. Ook vind je ‘m op het kaartje waaruit je de simkaart kunt drukken. Voer het nummer in op Mijn Simyo en druk vervolgens op ‘Activeer Simkaart’.

Activeren simkaart gelukt

Gefeliciteerd, je simkaart wordt nu direct geactiveerd. Krijg je een foutmelding? Misschien heb je dan een verkeerd cijfer ingetypt. Probeert het in dat geval nog een keer. Mocht het daarna ook niet lukken, neem dan contact op met onze Klantenservice. Zij helpen je dan verder. Is het activeren van je simkaart gelukt? Dan is het tijd om ‘m in je telefoon te stoppen! Voer je ontgrendelcode in en vervolgens ben je mobiel bereikbaar met Simyo!

→ Wijzigen is niet mogelijk, althans niet bij mijne en dus ook niet bij die van jou. <--

Ja hee …. als er belangrijke bancaire apps gebruik maken van dat nummer ter verificatie, dan betekent dat de simkaart voor die apps in één klap onbruikbaar is??

Ik hoop op wat meer bruikbare oplossingen!

Reputatie 7

Ja hee?!?!?! Wij proberen je te helpen hè!!

Wij denken geheel belangeloos mee om al dan niet tot een oplossing te komen.

→ Bij het activeren voer je het nummer in van de Simkaart.←

Heb ik keurig gedaan - en niet een ander nummer. En de simkaart is geactiveerd en werkt probleemloos. Alleen apps die controleren op het ná het simkaartnummer ingevoerde (foutieve) telefoonnummer gaan op tilt.

Ik hoop nog steeds op bruikbare oplossingen.

@RicoK: Sorry dat ik wat bot overkom. Dit is een probleem wat al tijden bij mij speelt, en na Nederland-Verenigde Staten wil ik nu ook wel eens winnen!

@Semyorka 

Nogmaals de vraag. Waar heb je dat foutieve nummer ingevuld? Want dat is mij nog steeds niet duidelijk geworden. 

 

 

… na een goede voorzet.

→ Nogmaals de vraag. Waar heb je dat foutieve nummer ingevuld? Want dat is mij nog steeds niet duidelijk geworden. ←

Nogmaals het antwoord. Na ontvangst van de simkaart (per post in mijn geval) stop je het ding in je toestel en worden er allerlei antwoorden in het installatiemenu gevraagd, waaronder het telefoonnummer. Daar heb ik +612345678 ingevuld, waarbij de 0 onntbreekt. Etc, etc.

Dan de volgende vraag?

Welk installatiemenu? want dit is niet een wijze die ik / wij kennen van Simyo.

 

 

Maar even terug naar de vraag: Het telefoonnummer dat ik bedoel, is op Android te vinden met 'Instellingen-Info telefoon’. Dan staat in het Info-scherm het telefoonnummer onder de naam ‘A51 van Semyorka’ en de button ‘Bewerken’. Via de button kan je alleen de naam ‘A51….’ wijzigen en dus niet het foutief ingevoerde telefoonnummer. Mijn vraag is dus: hoe kan ik het telefoonnummer wél corrigeren?

Reputatie 7

Zoals @Ray aangeeft, zodra je een nieuwe simkaart in je telefoon steekt is het enige wat je dan hoeft te doen het ingeven van je simpincode.

Dus, in welk menu c.q. welke app heb je je nummer moeten ingeven?

Bij mij staat onbekend en is niet aan te passen. Heb ook nooit meegemaakt dat je het telefoonnummer daar zelf kan invullen door middel van een installatiemenu. Misschien een toestel eigen ding en niet standaard Android.

 

Edit: Bancaire apps maken daar geen gebruik van. Want anders zouden erg veel mensen daar problemen mee hebben als er bij hun onbekend staat.

 

Zo ziet het er bij mij uit. ⬇️

 

 

Ik heb de simkaart al tijden. Zonder problemen. Hoe de installatie ging kan ik niet precies meer herinneren. Wel weet ik dat ik toen een foutief telefoonnummer heb opgegeven (+612345678, ipv 06.. of +316).

Mag ik terug naar het probleem?

Het telefoonnummer dat ik bedoel, is op Android te vinden met 'Instellingen-Info telefoon’. Dan staat in het Info-scherm het telefoonnummer onder de naam ‘A51 van Semyorka’ en de button ‘Bewerken’. Via de button kan je alleen de naam ‘A51….’ wijzigen en dus niet het foutief ingevoerde telefoonnummer. Mijn vraag is dus: hoe kan ik het telefoonnummer wél corrigeren?

 

Ik heb de simkaart al tijden. Zonder problemen. Hoe de installatie ging kan ik niet precies meer herinneren. Wel weet ik dat ik toen een foutief telefoonnummer heb opgegeven (+612345678, ipv 06.. of +316).

Mag ik terug naar het probleem?

Het telefoonnummer dat ik bedoel, is op Android te vinden met 'Instellingen-Info telefoon’. Dan staat in het Info-scherm het telefoonnummer onder de naam ‘A51 van Semyorka’ en de button ‘Bewerken’. Via de button kan je alleen de naam ‘A51….’ wijzigen en dus niet het foutief ingevoerde telefoonnummer. Mijn vraag is dus: hoe kan ik het telefoonnummer wél corrigeren?

 

Dat kan dus niet behalve je telefoon naar fabrieksinstelling te zetten. Als je daar toe besluit dan zou ik wel eerst een back up maken. Ik reageerde net tegelijk met jou. Daar staat ook nog wat info. 

Reageer