.

Beantwoord

Verzamel topic: Foutcode 010 bij downloaden eSIM


Badge

Ik probeer mijn eSIM te downloaden, maar dat lukt helaas niet. 

Sms kan ik niet ontvangen. Om die reden heb ik voor activatie via bankoverschrijving gekozen. Vervolgens maak ik 1 cent over via mijn bank en krijg een mail met 'Aanvraag voor eSIM goedgekeurd...nu moet je je eSIM nog koppelen. Download de ESIM in Mijn Simyo app'

Wanneer ik in de Simyo app kies voor eSIM installeren, moet ik de verificatie steeds weer opnieuw uitvoeren en na het betalen van 1 cent via mijn bank klik ik op eSIM downloaden en krijg de foutcode 010.

Ik heb de verificatie via mijn bank inmiddels al 5 keer uitgevoerd. 5 keer mail gehad met de tekst 'Aanvraag voor eSIM goedgekeurd...nu moet je je eSIM nog koppelen. Download de ESIM in Mijn Simyo app'. Toch lukt het steeds niet om de eSIM te downloaden. 

Mijn wifi verbinding is stabiel, mijn mobiel heb ik bij Simyo zelf gekocht inclusief abonnement. Dus daar kan het niet aan liggen.

Graag hulp van een moderator!!

Mvg, Hajna Ruizendaal 

icon

Beste antwoord door Seren 14 May 2024, 12:45

Bekijk originele reactie

36 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @hruizendaal,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je een foutmelding krijgt tijdens de installatie van je eSIM!

Heb je verder nog een fysieke simkaart in je telefoon? Het is belangrijk dat er geen andere simkaart in je telefoon zit tijdens de installatie van je eSIM, dit geeft namelijk vaak een foutmelding.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hallo Roeqajja,

Ik heb geen fysieke simkaart in mijn telefoon. Het is een nieuwe telefoon die ik aangeschaft heb met mijn abonnement. Dus er heeft nooit een fysieke simkaart in gezeten.

Zou je mij een activatiecode willen mailen waarmee ik mijn eSIM kan activeren? Via Sms activatiecode ontvangen lukt niet. Via verificatie bank lukt activatie ook niet, want dan krijg ik dus een foutcode. 

Ik heb alles al gecheckt en alle stappen goed gevolgd, zonder resultaat helaas. 

Gisteren is mijn nummer overgezet naar Simyo en kon ik de eSIM activeren. Aangezien dat dus niet lukt, ben ik niet bereikbaar en kan ik ook niet zelf bellen en ook niet mobiel internetten. Super frustrerend!

Hopelijk kan je mij helpen. 

Groet, Hajna Ruizendaal 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @hruizendaal,

Bedankt voor je snelle reactie.

Duidelijk! Ik kan het me voorstellen dat het vervelend is dat je nu onbereikbaar bent. Je kunt mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, adresgegevens en e-mailadres). Ik stuur je de validatiecode dan per e-mail op. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hierbij de screenshot 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @hruizendaal,

Bedankt voor je screenshot!

Groetjes,
Roeqajja

Probleem is niet uniek. Ook ik had deze foutcode 010 tot 2x toe. (2 dagen geleden) Samsung-S21, fysieke sim verwijderd. Maar helpt niet. Gestopt met proberen…

(Bij mij werkt Ideal verificatie niet, is geblokkeerd)

Badge

Ik snap het Paul V.

Het probleem is bij mij ook nog niet opgelost. Doorgezet naar de technische dienst. Hopelijk wordt dit uiterlijk maandag echt opgelost. Anders houdt het op. Ik ben al 4 dagen niet bereikbaar en kan niet bellen of mobiel internetten. 

Als ik niet thuis ben en geen wifi heb, kan ik helemaal niks met mijn telefoon. Echt super vervelend. 

Ik had graag gewild dat ik rechtstreeks kon chatten met de technische dienst en het gelijk opgelost kon worden. Op deze manier duurt het erg lang. 

En ik betaal al abonnementskosten terwijl mijn eSIM niet geïnstalleerd kan worden. Kan eigenlijk niet vind ik. 

Hoi H. Rruizendaal, Als het je enigste nummer nummer is waar je op bereikbaar bent is dat echt zuur, zeker als het aan een abonnement gekoppeld is. Voor mij is het een 2e nummer. 

Was een prepaid, om te proberen.

Zelf denk ik dat het een probleem in de app van Simyo is. Die moet goed kunnen communiceren met de telefoon.

Zelf geb ik al een aantal keer, van diverse providers een Esim op Android telefoon gezet ( inclusief deze telefoon) Ging allemaal met een QR code en probleemloos. Nadat de camera de code herkent neemt de telefoon de installatie over.

Ben benieuwd of de technische dienst het met deze app voor je opgelost krijgt.

Fingers crossed..

Groet, Paul

Hallooo,

Hier het zelfde probleem,

Google Pixel 8 krijg ik de eSIM niet op vanwege foutcode 010.

Van alles al geprobeerd, bank betaling lukt bij mij helaas ook niet vanwege een beveiliging.

Hoop dat er ondertussen misschien een oplossing is vanuit Simyo?

 

Badge

Ah wat frustrerend! 

Ik ben ook nog niet geholpen. Al 5 dagen geen sim en dus niet bereikbaar. 

Ook contact gehad met de klantenservice, ze komen met het standaard antwoord van activatiecode mailen. Terwijl ik al meerdere keren gemaild heb dat ik foutcode 010 krijg en er echt iets anders moet gebeuren. 

Nu is het stil en ik wacht nog tot vanmiddag op een reactie van iemand van Simyo. Anders moet ik noodgedwongen mijn abonnement annuleren.

Zeer teleurgesteld en niet verwacht van Simyo. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @hruizendaal, @Paul V. en @Marjan kelderhuis,

Bedankt voor jullie reactie. Wat vervelend dat jullie hetzelfde probleem hebben!

Ik heb zojuist een terugkoppeling van onze technische dienst gekregen en zij hebben inderdaad aangegeven dat er een issue in onze app speelt bij meerdere klanten waardoor je de “foutcode 010” krijgt. Momenteel zijn wij aan het onderzoeken waar het precies mis gaat in de app. Zodra ik opnieuw bericht krijg van onze technische dienst zal ik het delen onder dit topic. Onze welgemeende excuses voor het ongemak!

Groetjes,
Roeqajja

Beste @Roeqajja ,

 

Heb je al een terugkoppeling?

Hier ook een nieuwe klant, die nu al ontevreden is door inmiddels twee dagen niet bereikbaar te zijn. Ik hoor graag asap meer!

Groeten, Kari

Beste @Roeqajja ,

 

Heb je al een terugkoppeling?

Hier ook een nieuwe klant, die nu al ontevreden is door inmiddels twee dagen niet bereikbaar te zijn. Ik hoor graag asap meer!

Groeten, Kari

 

Heyhoi,

Ik heb helaas nog niks vernomen van Simyo.

Ongeveer 10 min geleden nog een poging gedaan en weer dezelfde foutcode!

Wat een ellende! Ook gisteren aangegeven via de app dat ik hoop dat het snel opgelost is echter nog weinig vernomen over waneer het probleem opgelost is.

 

Maar weer afwachten dus!

@Roeqajja  We zouden graag een oplossing zien!

 

Zolang er geen update van de ap is geweest is verwacht ik niet dat het is opgelost.

/ Paul

Badge

 

Ik geloof ook niet dat het snel opgelost gaat worden. Ik zit al 7 dagen zonder eSIM en dus 7 dagen niet bereikbaar. 

Ik heb vandaag maar een fysieke simkaart aangevraagd. Binnen twee werkdagen in huis. Hopelijk werkt dat wel goed. Want in het installeren van de eSIM via de app heb ik geen vertrouwen meer. 

 

Ik geloof ook niet dat het snel opgelost gaat worden. Ik zit al 7 dagen zonder eSIM en dus 7 dagen niet bereikbaar. 

Ik heb vandaag maar een fysieke simkaart aangevraagd. Binnen twee werkdagen in huis. Hopelijk werkt dat wel goed. Want in het installeren van de eSIM via de app heb ik geen vertrouwen meer. 

Hoi hruizendaal,

Hoe heeft u dat gedaan? Een nieuw abonnement afgesloten?

Badge

Hoi Kariw,

Ik heb een nieuw abonnement inderdaad. Toen mijn mobiele nummer overgezet werd naar Simyo, startte mijn abonnement en kon ik de eSIM installeren.

Helaas lukte dat niet. Inmiddels 7 dagen aan het proberen. Maar vanwege problemen met de app lukt het niet. 

Ik had er zo genoeg van dat ik een vervangende simkaart heb aangevraagd. Dan maar geen eSIM. Een fysieke simkaart is ook prima. 

Hopelijk kan je het ook aanvragen.

Het kan natuurlijk ook dat de eSIM problemen morgen wel opgelost worden. In dat geval heb ik voor niks en vervangende simkaart aangevraagd. 

We zullen zien. 

Hi,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Heb al wel een fysieke simkaart en wilde er eentje bij. Heb hem ook geprobeerd te activeren zonder fysieke sim kaart maar ook geen succes, zoals anderen eerder ook hadden.

 

 

Goed nieuws,  Mij is het gelukt.  MAAR….

Het probleem is de laatste versie van de Simyo App.

Ik heb de voorlaatste versie van deze app geïnstalleerd (de 4.2.2)  En die installeerde wel de Esim probleemloos op mijn Samsung-S21

Hopelijk kan de TD hier iets mee.. 

 

/Paul

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Allen @kariw, @hruizendaal, @Paul V., @WouterM@Marjan kelderhuis 

Bedankt voor jullie bericht. Helaas hebben we nog geen terugkoppeling gehad over het onderzoek. Inmiddels begrijp ik van meerdere klanten dat dit probleem zou liggen aan de nieuwste versie van de Mijn Simyo app. Ik heb dit daarom voorgelegd bij de technische dienst. Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid en kan het probleem zo snel mogelijk opgelost worden.

Onze oprechte excuses voor het ongemak. 

Zodra er meer bekend is hierover zal er in dit topic een update worden geplaatst. 

Groetjes,
Amy

Goed nieuws,  Mij is het gelukt.  MAAR….

Het probleem is de laatste versie van de Simyo App.

Ik heb de voorlaatste versie van deze app geïnstalleerd (de 4.2.2)  En die installeerde wel de Esim probleemloos op mijn Samsung-S21

Hopelijk kan de TD hier iets mee.. 

 

/Paul

 

 

Hoi Paul,

Via waar heb jij de vorige versie van de app gedownload? 

Hoor het graag van je.

Reputatie 1
Badge

Ik lees dit topic nu pas.

Ik heb onlangs een nieuwe telefoon gekocht (Galaxy A55) die geschikt is voor eSIM, ook volgens de Simyo-app.

Vorige week heb ik meerdere keren geprobeerd de eSIM te installeren maar kregen telkens de 'Foutcode 010’ uit de schermprint hierboven.

Vandaag kwam een nieuwe versie van de Simyo-app voor Android beschikbaar (4.3.1) waarbij werd aangegeven dat het installeren van eSIM is aangepast.
Die versie heb ik eerder vandaag geïnstalleerd, maar het probleem is helaas niet opgelost. Exact dezelfde ‘Foutcode 010’ als hierboven kwam vanavond al weer drie keer op mijn telefoon tevoorschijn.

Dus helaas nog geen eSIM op mijn telefoon.
Gelukkig had en heb ik nog wel steeds de fysieke Simyo-simkaart en ben dus nog wel bereikbaar.

 

Groet, Royke71

Badge

@hruizendaal@Paul V.@WouterM@Marjan kelderhuis

Ik had hetzelfde probleem, maar nadat ik de app van Simyo verving voor een eerdere versie van de app was het probleem verholpen. Hier kun je een eerdere versie van de app downloaden. Je moet wel eerst de app op je toestel verwijderen om de app te kunnen downgraden.

Moderator: Link verwijderd.

@hruizendaal@Paul V.@WouterM@Marjan kelderhuis

Ik had hetzelfde probleem, maar nadat ik de app van Simyo verving voor een eerdere versie van de app was het probleem verholpen. Hier kun je een eerdere versie van de app downloaden. Je moet wel eerst de app op je toestel verwijderen om de app te kunnen downgraden.

Moderator: Link verwijderd. 

Wat super, @GvGiessen !

Het werkt! Heel blij dat ik nu ‘verbonden’ het weekend in kan gaan!

Bij mij is het ook gelukt via de vorige versie van de Simyo app!

Super bedankt voor de link en ik hoop dat het iedereen lukt zonder dat ze al te lang wachten op een technische dienst van Simyo!

Reageer