Skip to main content
Ik had een Nokia lumia, maar die is stuk, nu heb ik een iphone van mijn collega overgenomen, maar nu geeft de iphone aan " fout simkaart"

Ik ben bij de iphone store geweest daar zien ze niet dat hij gesimlocked is, bij kpn bisniss center waar hij vandaan komt zeggen ze ook dat er geen simlock op zit, en bij mij in de buurt is ook een reperatie winkel en daar snappen ze er ook niets van.... Daar hebben ze tevens met een lyca sim kaart geprobeerd maar kreeg de zelfde fout simkaart melding. Wat moet ik doen?
Hi Chrizla.



Lastig te zeggen.

Je hebt hem van een collega dus garantie hoe zit het daarmee?

Leeftijd toestel?



Je zou contact op kunnen nemen met apple en je probleem uit kunnen leggen.

Of aanschaf van ander goedkoper toestel.

Zoals je het omschrijft accepteert hij geen sim.



Groetjes.

Friesian
Hi.



Heb je wel getest of de sim werkt in een andere telefoon.



Mvg.

Friesian
Hoi Chrizla,



Welkom op het forum :)

Wat lastig. Maar bij de iPhonestore zien ze dus niet wat er mis mee is?

Heb je zoals Friesian al vraagt, de kans gehad om de sim in een ander toestel te proberen? En werkt een andere simkaart van het KPN netwerk wel in de iPhone? Dat is wel even handig om te testen, zodat we weten waar het probleem precies zit.



Je kunt ook nog even een handmatige reset van het toestel proberen:

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)

-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt

Hij gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf proberen aan te melden op netwerk.



Laat je me het antwoord op de eerste vragen even weten? Ook hoor ik graag of de reset heeft geholpen :)



Groetjes,

Charlene
Het resetten heeft niet gewerkt, ik ken niemand met een kpn abonnement behalve mijn collega, maar die heeft nu zo'n minimini kaartje dus dat kan ik ook niet testen
Mijn kaartje doet het wel in mijn vrouw haar telefoon, ook iphone 4s
Hoi Chrizla,



Wanneer je simkaart het wel in een andere telefoon doet, dan klinkt het toch alsof er een simlock op het toestel zit óf dat er een probleem is met het überhaupt 'lezen' van de simkaart in de iPhone.



Waar is het toestel aangeschaft? Bij KPN? In dat geval, zou ik je toch willen aanraden om van deze provider een simkaart in het toestel te stoppen en te kijken of deze wel door de telefoon 'geaccepteerd' wordt.



Ik verneem graag je bevindingen!

Reageer