.

Sticky F.A.Q.

FAQ: Hoe activeer ik eSIM?

  • 13 February 2023
  • 0 reacties
  • 7367 Bekeken
FAQ: Hoe activeer ik eSIM?
Reputatie 7
Badge +6
  • Community manager
  • 1038 reacties

Simyo biedt al een langere tijd eSIM aan. In dit topic zal ik delen hoe je eSIM kunt activeren op jouw telefoon en beantwoord ik de meest gestelde vragen over het installatie proces.

Wat is een eSIM?

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruik maken van deze functie. Op deze pagina kun je terugvinden of jouw telefoon eSIM ondersteunt. 

Hoe activeer ik eSIM?

Om eSIM te activeren ga je naar de Mijn Simyo app op het toestel waarop je het Simyo nummer wilt gebruiken. Wanneer je bent ingelogd ga je naar Instellingen > Simkaart. Daar zie je onderaan de optie om de eSIM te installeren. Wanneer je hier voor kiest ontvang je een sms met een validatiecode. 

Soms komt het voor dat de verificatie sms niet ontvangen kan worden. Mocht je geen code hebben ontvangen, kun je door middel van een iDeal betaling van €0,01 verifiëren dat het nummer van jou is. Op de pagina waar je de 6 cijferige validatie code normaal gesproken invult zie je onderaan het scherm de optie '’Geen toegang tot sms berichten?'’ staan. Vervolgens selecteer je jouw bank en kan je de betaling voldoen.

Let wel op: Mocht je de optie niet krijgen om de eSIM te downloaden door middel van een iDeal betaling, dan kan dat komen omdat het rekeningnummer niet bekend is of als deze de afgelopen 7 dagen is gewijzigd.

Vanaf het moment dat je de code hebt ingevuld is het belangrijk om de fysieke simkaart uit het toestel te halen. Hierna gaat de installatie op iPhone's en Android toestellen net even anders:

eSIM installeren op iPhone

Na het invullen van de validatiecode kun je aangeven of je naast de eSIM nog een fysieke simkaart in je toestel wil gebruiken of alleen de eSIM. Gebruik je alleen de eSIM? Dan hoef je geen voorkeuren in te stellen. Gebruik je naast de eSIM een fysieke simkaart? Dan moet je voor bellen, internetten en iMessage apart aangeven welke simkaart je wil gebruiken. Maak je hier een fout in, dan kun je de keuzes altijd nog wijzigen via de instellingen van je iPhone. Doe dit wel pas als je de eSIM volledig hebt geĂŻnstalleerd, anders download de eSIM niet correct en loopt de aanvraag vast! Als je dit alles hebt aangegeven tik je op download de eSIM om de aanvraag af te ronden.

eSIM installeren op Android

In Android toestellen hoef je dit niet per functie aan te geven maar kun je aangeven dat je eSIM de 'hoofdsimkaart' is of dat dit de fysieke simkaart is. Hierna hoef je alleen op download eSIM te tikken en dan is de aanvraag afgerond.

Na het doorlopen van deze stappen is het opnieuw opstarten van jouw toestel van belang. Hierna is de eSIM direct te gebruiken! 

Ik kan de validatiecode via beide opties niet ontvangen, wat nu?!

Mocht het je na deze stappen toch niet lukken om de validatiecode te kunnen ontvangen wil ik doorverwijzen naar het volgende topic: eSIM validatiecode aanvragen lukt niet, en nu? en hier een bericht achter te laten. Wij (een van de moderators) zullen je dan via bovengenoemde topic verder helpen en er voor zorgen dat je de validatiecode per e-mail ontvangt. 

eSIM activatie op toestellen uit het buitenland

Op toestellen uit het buitenland kan het voorkomen dat het installeren van eSIM niet afgerond kan worden omdat de software dat niet toestaat. In dit geval kun je dus geen gebruik maken van eSIM. 

Overige vragen

Heb je een vraag over eSIM die hier niet tussen staat? Op deze pagina kun je alles teruglezen over eSIM.


Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.