Skip to main content

.

Ik wilde mijn nummer overzetten naar nieuwe telefoon. Op de nieuwe telefoon werkte het niet, hij

bleef zeggen sim activeren, dus wil het dan maar tijdelijk weer op de oude telefoon gebruiken, maar nu heeft de esim geen service meer. 
Op de nieuwe telefoon heb ik de gehele tel installatie ongedaan gemaakt. 

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat het overzetten van je eSIM niet helemaal lukt!

Staat de eSIM tussen de instellingen van je nieuwe telefoon? Ik raad aan om deze dan te verwijderen. Daarna kun je via de Mijn Simyo app de eSIM opnieuw aanvragen. Soms lukt het inderdaad niet om de eSIM in één keer goed te installeren, dus ik help je hiermee verder!

Als je nog een fysieke simkaart in je telefoon hebt, dan is het belangrijk dat je deze er even uit haalt. Je kunt dan de stappen in de Mijn Simyo app volgen om je eSIM te installeren. Nadat je het proces in de app hebt gevolgd kun je je telefoon opnieuw opstarten. Als de eSIM daarna naar behoren werkt kun je je fysieke simkaart eventueel weer in je telefoon doen. Laat je het nog even weten of het hiermee is gelukt? 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqajja,

Ik heb al een esim. Moet ik dan kiezen voor ‘vervangende simkaart aanvragen’ of voor ‘overstappen naar esim’? 

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je reactie. Je kiest in dit geval voor “Overstappen naar eSIM”. Met de optie “vervangende simkaart aanvragen” vraag je namelijk een fysieke simkaart aan. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Ok. Dan wordt er een verificatiecode gestuurd, maar mijn esim doet het niet, dus ik kan de code niet ontvangen 😢

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je reactie. Stuur mij maar een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Dan stuur ik je deze code per e-mail op. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer