.

Sticky

eSIM validatiecode aanvragen lukt niet, en nu?


Reputatie 7
Badge +6
  • Community manager
  • 1037 reacties

Hoi allemaal, 

Dit topic is bedoeld voor klanten die de validatiecode niet kunnen ontvangen. Alle topics gerelateerd aan het ontvangen van de eSIM validatiecode worden naar dit topic verplaatst en verder afgehandeld door een van de moderators.

Graag wil ik jullie verzoeken om het topic FAQ: Hoe activeer ik eSIM goed door te lezen voor alle vragen rondom het activeren van eSIM, de aanvraag van de validatie code en de meest gestelde vragen over het installatie proces.

Mocht het ontvangen van de validatiecode na deze stappen nog niet lukken kun je in dit topic een reactie achterlaten. Vergeet niet om in jouw reactie duidelijk aan te geven waar je tegen aanloopt. Een moderator zal dan contact met je opnemen en er voor zorgen dat je de validatiecode  ontvangt. 

Groetjes,
Seren


263 reacties

Hoi, 

De status in Mijn Instellingen blijft: Geblokkeerd voor ingaande en uitgaande gesprekken. Nummerbehoud is vandaag uitgevoerd, ik had al de eSIM voor het tijdelijke nummer gedownload. Deze heb ik maar verwijderd en daarna middels iDeal betaling opnieuw de eSIM gedownload, ik zie nergens de optie om te valideren, maar het werkt nog steeds niet. Mijn klantnummer is XXXXXXX.

Kunnen jullie dit oplossen?

Dank je alvast!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lennie_,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, wat onhandig dat je niet bereikbaar bent! Voor je eigen veiligheid heb ik even het klantnummer verwijderd uit jou bericht, het is niet toegestaan om persoonlijke gegevens te delen in een openbaar bericht. 

Ik heb even meegekeken op de aansluiting en ik zie dat dit helaas te maken heeft met storing die op dit moment bij een aantal klanten speelt. Dit betekent dat het te behouden nummer overzetten in error is gegaan. Onze oprechte excuses voor dit ongemak. De desbetreffende afdelingen werken op dit moment hard aan een oplossing zodat je zo snel mogelijk gebruik kan maken van het abonnement. Zodra je merkt dat alles werkt kan je mij een privébericht sturen zodat ik een vergoeding in orde kan maken voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de aansluiting. 

Groetjes,
Amy

Ik wil mijn esim overzetten naar een andere telefoon..

de oude is er niet meer 

 

er wordt een SMS getuurd naar de oude telefoon maar die kan ik niet meer ontvangen

wat nu?

 

helpdesk is niet echt bereikbaar

Goedendag,

Voor een kant van ons (dit account) willen wij eSim activeren.
De klant heeft dit zelf al geprobeerd maar kon geen verificatiecode ontvangen.
Zij heeft toen geprobeerd een betaling te doen van 0,01 euro en die is wel gelukt maar het rekeningnummer (van Yvonne) komt daarin uiteraard niet overeen met het geregistreerde rekeningnummer (van Portalise) omdat alle rekeningen via onze rekening gaan (Portalise).
Hierdoor is de eSim activatie geweigerd.

Is er een mogelijkheid om de eSim alsnog te activeren zonder dat er een betaling plaats moet vinden.

De response tussen de klant (Yvonne) en ons (Portalise) is ook zwaar vertraagd aangezien Yvonne gewoon aan het werk is in de zorg.

 

Mvg,

Guido Koolmoes
Portalise

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @marcelkraan,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de SMS voor de validatiecode niet kunt ontvangen. Je kunt tegenwoordig ook door middel van een iDeal betaling van €0,01 verifiëren dat het nummer van jou is. Heb je dit al geprobeerd? Hoe je dit kunt doen kun je hier teruglezen. Mocht dit niet lukken kun je mij via een privé bericht voorzien van jouw persoonlijke gegevens, dan zal ik er voor zorgen dat je de validatiecode ontvangt.

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Portalise Yvonne,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat jullie al meerdere dingen hebben geprobeerd om de validatiecode te ontvangen, helaas lees ik ook dat dit niet helemaal lukt. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met de persoonlijke gegevens van de klant? Dan zal ik er voor zorgen dat de validatiecode per e-mail word verstuurd. 


Groetjes,
Seren

Hoi, 

 

Ik ben mijn oude telefoon verloren en kan dus geen SMS verificatiecode aanvragen. Hoe kan ik eSIM activeren op mijn nieuwe telefoon?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Pimmetje1,

Bedankt voor je bericht. We hebben inmiddels via privé berichten al contact, laten we het daar verder afhandelen 😊.

Groetjes,
Seren

Hallo, 

 

Ik heb een nieuwe telefoon en kan nu geen SMS verificatiecode ontvangen. De optie voor iDeal betalingen staat er bij mij niet tussen. Kan ik eSIM op een andere manier activeren op mijn nieuwe telefoon?

 

Groetjes,

Ben

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @BenJanssen96,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Nu alleen nog je eSIM overzetten naar je nieuwe toestel 😊.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens en 06-nummer? Dan help ik je hier graag mee verder.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo, ik probeer mijn simkaart om te zetten naar eSim (ivm nieuw toestel), echter ontvang ik de SMS-code niet en tevens werkt de iDeal optie niet (wanneer ik iDeal selecteer kom ik op de contactpagina van Simyo).

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JPW,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat het niet lukt om de eSIM te downloaden!

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de validatiecode graag per e-mail naar je op 😊!

Groetjes,
Amy

Hoi, ik probeer mijn e-sim te activeren op mijn telefoon. Ik kan echter niet de code ontvangen omdat de e-sim nog niet is geïnstalleerd. De optie van IDeal klik ik aan maar dan staat er dat ik contact moet opnemen met de klantenservice. Kunnen jullie mij helpen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Johannes85,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de validatiecode graag naar je op 😊.

Groetjes,
Amy

Goeiedag. Vandaag is mijn nummer overgezet naar Simyo. Ik heb mijn eSIM geactiveerd en mijn  telefoon gaf aan verbinding te hebben met het Simyo netwerk. Helaas kon ik echter niet internetten of bellen. Reboot hielp ook niet. Toen maar de eSIM verwijderd om het opnieuw te proberen. Nu krijg ik echter in de app geen optie meer te zien om de eSIM opnieuw in te stellen. Verder staat er onder status ‘geblokkeerd voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken’. Ik vermoed dat hier het probleem zit?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Siroj,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het nu niet meer lukt om de eSIM te downloaden! Ik heb even meegekeken op jou aansluiting maar ik zie nog niet dat je de eSIM geactiveerd zou hebben. Het lijkt erop dat de eSIM blijft hangen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even mee en kan ik dit eventueel bij de technische dienst voorleggen 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi,

Ik kan mijn e-sim in mijn nieuwe telefoon niet activeren.

ik krijg geen sms binnen en ideal betaling start niet op

 

Groetjes xRaY

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @XrAy,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je validatiecode graag naar je op 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

De FAQ (https://forum.simyo.nl/simkaart-en-esim-86/faq-hoe-activeer-ik-esim-46228) zegt niets over de eSIM Quick Transfer methode die Apple beschrijft op https://support.apple.com/en-gb/HT212780?cid=mc-ols-esim-article_ht212780-ios_ui-07192022 om een eSIM van de ene iPhone naar de andere iPhone over te zetten. Je hebt dan geen validatiecode nodig. Mag ik aannemen dat dit niet werkt met een eSIM van Simyo? Ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het kan in de toekomst handig zijn wanneer ik mijn huidige iPhone vervang door een nieuwe.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Scotsman,

Bedankt voor het delen van dit bericht! Op dit moment is het inderdaad alleen mogelijk om de eSIM over te zetten door deze opnieuw te downloaden via de Mijn Simyo app. Wel zou dit zeker een handige optie zijn voor in de toekomst en zal dit daarom ook voorleggen bij de desbetreffende afdeling 😊. 

Groetjes,
Amy

Hi

Heb een nieuwe telefoon en kan de E-Sim niet valideren want kan geen SMS ontvangen zonder E-Sim

Heb al Ideal toegevoegd maar zie geen optie om alsnog de validatie code te ontvangen.

Kunnen jullie mij helpen?

dank!

Hallo, 

ik heb de validatiecode nodig maar kan deze niet ontvangen via de sms, kunnen jullie mij deze sturen ? 

Hallo, 

ik heb de validatiecode nodig maar kan deze niet ontvangen via de sms, kunnen jullie mij deze sturen ? 

De ideal optie werkt ook niet?

https://forum.simyo.nl/simkaart-en-esim-86/faq-hoe-activeer-ik-esim-46228

Nee helaas niet.. heb alleen de optie contact opnemen met klantenservice 

@Sharon1990 

 

Een moderator zal maandag reageren.  

Een whatsapp sturen kan ook. In het weekend van 10 tot 17 uur. 

https://www.simyo.nl/klantenservice

 

Reageer