.

Beantwoord

eSIM overzetten op nieuwe iPhone lukt niet, wat nu?

  • 27 September 2022
  • 4 reacties
  • 1695 Bekeken

Ik heb een nieuwe iPhone en alles is overgezet, behalve mijn eSIM. Als ik kies voor ‘Voeg eSIM toe’ dan krijg ik de melding dat deze functie niet wordt ondersteund door de aanbieder. Ik kan ‘m dus niet overzetten vanaf mijn oude iPhone en ik heb ook geen QR-code.

Moet ik ‘m misschien eerst verwijderen op de oude iPhone? Ik kan hier nergens informatie over vinden.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 28 September 2022, 10:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Het is inmiddels via de app gelukt. Op het nieuwe toestel activeren, op het oude toestel krijg je dan een code die je op het nieuwe toestel invoert en daarna kun je de eSIM op het oude toestel verwijderen. Zou denk ik handig zijn als dat in de FAQ wordt opgenomen. Simyo ondersteunt de automatische overzetfunctie van iOS niet.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @PienR,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te lezen dat het inmiddels allemaal is gelukt! Het klopt dat wij de automatische overzet functie van iOS niet ondersteunen, je kunt de eSIM alleen via de Mijn Simyo app installeren. Op onze website onder de vraag “Hoe activeer ik eSIM” kun je dit ook teruglezen 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo, 

Graag wil ik mijn eSim op mijn nieuwe iPhone activeren maar het gaat niet omdat eSim op mijn oude iPhone verwijderd heb. Er wordt een nieuwe code per sms gestuurd maar mijn oude nummer is niet meer actief. Is het mogelijk deze code per mail te krijgen. 
Dankjewel Bond

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bond,

Bedankt voor je bericht. Ik stuur deze code graag per mail naar je op! Zou je mij hiervoor een privé bericht kunnen sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres? 

Groetjes,
Amy 😊

Reageer