Skip to main content

Mijn oude netwerk van de vorige provider is uit de instellingen. Dus ik kan hierdoor geen sms ontvangen en de Esim instellen. Is er een mogelijkheid dit via email te ontvangen?

@Thijs2009 Misschien helpt dit topic je verder?


Hoi @Thijs2009,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Katana de juiste link met je heeft gedeeld, in de link vind je meer informatie over hoe je eSIM zou kunnen installeren als je de validatiecode niet kunt ontvangen per sms. Wij hebben sinds kort namelijk nieuwe regels hiervoor. Bedankt, Katana!

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan hoor ik het graag 😊.

Groetjes,
Roeqajja


Hoi @Roeqajja,

Dankjewel voor je reactie. Dit topic had ik inderdaad al gelezen maar dit heeft me helaas niet verder geholpen. Ik kan wel klikken op dat ik geen sms ontvang maar krijg verder niets te zien van ideal. Anders had ik het via mijn ouders willen proberen. Sms opnieuw verzenden heeft ook geen zin. 
Is het misschien op een andere manier mogelijk?

mvg Thijs


Hoi @Thijs2009,

Bedankt voor je reactie. Het zou op deze manier wel moeten lukken. Ik zie op je account dat je de eSIM al 2x hebt geactiveerd, hier heb je beide keren ook een bevestigingsmail gekregen. Mag ik vragen wat er precies mis gaat? :)

Ook wil ik je erop attenderen dat je bundels nog niet actief zijn zolang je nummerbehoud niet is voltooid, dit betekent dat je een buitenbundeltarief betaalt als je gebruik wilt maken van je eSIM voordat je nummer is overgezet.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Roeqajja


Hoi dankjewel voor je hulp.


Klopt ik heb twee keer proberen te activeren, eerste keer kreeg ik nog wel een code, daarna niet meer. (ik vermoed door de overstap). Die 2e code zal de actieve code zijn maar heb ik niet ontvangen. Wat er precies mis gaat is dat ik geen sms meer krijg, doordat er bij mobiel netwerk geen abonnement staat, dit is leeg. Als ik in de Simyo app klik op geen toegang tot sms berichten staat er alleen neem contact op met onze klantenservice. Niets over ideal. Verstuur sms opnieuw heeft geen zin en de oude code die ik ontvangen hebt is niet meer kloppend. Als ik zelf een mobiel abonnement in mijn instellingen in wil stellen dan vraagt mijn telefoon om: SM-DP+ adres en activerings code. Deze gegevens weet ik helaas niet. Dan zou ik wel een sms kunnen ontvangen.

Mvg Thijs


Hoi @Thijs2009,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Wat jammer dat het niet lukt! Zoals ik begrijp uit het bericht krijg je wel de optie '’Geen toegang tot sms berichten'’. Zou je een screenshot kunnen delen in dit topic van de pagina die je dan vervolgens te zien krijgt nadat je deze optie hebt aangeklikt? Ook wil ik je vragen om je account even te verwijderen in de app en deze opnieuw toe te voegen. Dit doe je door op de inlogpagina in de app op '’Aanpassen'’ te klikken > klik op het kruisje dat bij je profiel komt te staan en verwijder je account. Log daarna opnieuw in met je inloggegevens voor Mijn Simyo. 

Ik hoor graag van je of het hierna lukt om de eSIM te downloaden met de iDEAL optie 😊.

Groetjes,
Amy


Hoi Amy

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb mijn account verwijderd en opnieuw ingelogd, dit blijft hetzelfde, nog steeds geen optie via ideal. Ik heb de printscreens toegevoegd. Is het niet mogelijk op een andere manier een code te ontvangen en in te geven dan is het probleem opgelost. 

 


Hoi @Thijs2009, deze weergave in de app klopt inderdaad niet. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de code graag per e-mail naar je op. Ook wil ik graag achterhalen waarom je niet de iDEAL optie krijgt. Ik zie graag je bericht tegemoet! 


Reageer