.

Vraag

eSIM kan niet gedownload worden, wat nu?

  • 5 July 2023
  • 5 reacties
  • 34 Bekeken

Ik heb mijn SIM laten vervangen voor een eSIM. Ik heb een email ontvangen dat mijn eSIM is geactiveerd. Mijn eSIM is echter niet gedownload en als ik via de Simyo app de eSIM wil activeren, krijg de melding zooals te zien is in de afbeelding. Mijn Simkaart werkt ook niet meer dus ben ik niet meer telefonisch bereikbaar. Ik heb inmiddels het toestel diverse malen opnieuw opgestart. Niets lijkt te werken. Het toestel is geschikt voor eSIM (Pixel 5). Wie kan mij helpen met dit probleem?

 


5 reacties

Inmiddels de Simyo app opnieuw geïnstalleer, mijn fysieke Simkaart verwijderd uit de telefoon en opnieuw opgestart. De Simyo app zegt dat een eSIM is geactiveerd 

Mijn toestel heeft echter geen (e)SIM geïnstalleerd

Als ik opnieuw probeer mijn eSIM te activeren, krijg de foutmelding in de vorige post. Mijn Bank app werkt ook niet meer omdat verificatie niet meer mogelijk is. Ik heb ook geprobeerd via WhatsApp support te krijgen maar hier krijg ik vragen die al beantwoord zijn. Ik heb in het forum gezien dat dit een veel voorkomend probleem is. Er moet vast een oplossing hiervoor zijn 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Beharry,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het installeren van je eSIM niet lukt! Ik help je hier graag mee verder.

Ik vraag me af of je je telefoon in het buitenland hebt gekocht of in Nederland. Het installeren van onze eSIM geeft vaak problemen indien je je telefoon in het buitenland hebt gekocht.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Roeqajja

Hoi @Roeqajja,

Ik heb het toestel aangeschaft bij een Nederlandse webshop: Belsimpel.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Beharry,

Bedankt voor je reactie. Zou je kunnen klikken op '’Vervangende eSIM aanvragen'’? Je kan mij dan een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik stuur de validatiecode dan graag naar je op 😊.

Mocht dit ook niet lukken dan kan ik dit nog even voorleggen bij de technische dienst. 

Groetjes,
Amy

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice. Zij hebben contact gehad met de netwerkspecialist. Het blijkt dat er geen blokkades of foutmeldingen zijn, deze heeft geadviseerd om een nieuwe fysieke simkaart te sturen en te activeren zodat daarna de eSIM opnieuw kan worden aangevraagd.

Reageer