.

Beantwoord

Esim installeren op Pixel 3 lukt niet. Wat kan ik doen?

  • 29 December 2020
  • 5 reacties
  • 361 Bekeken

Hi, hoe kan ik de esim installeren op een Google Pixel (3) ?  De simyo app geeft steeds een foutmelding (zie screenshot). Alternatief vraagt de pixel om een qr code maar die zie ik nergens in mijn simyo of handmatig voor een code (die ik ook niet heb)

 

 

icon

Beste antwoord door Daisy 29 December 2020, 12:52

Bekijk originele reactie

5 reacties

Misschien handig om toe te voegen; deze esim was eerst geïnstalleerd op een andere Pixel 3. Het is op een nieuwe Pixel 3 waar het niet lukt via de app. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi AMS13,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Je zult eerst de eSIM op het oude toestel moeten verwijderen, daarna kun je er eentje installeren op je nieuwe toestel. Waarschijnlijk ontvang je dan geen code om dit te kunnen bevestigen, als je mij een privébericht stuurt kan ik je daar mee verder helpen.

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb onderstaande laatst gevraagd aan @Daisy. Er vanuit gaande dat je nog een actieve verbinding hebt op het oude toestel werkt dit wel, kan ik uit eigen ervaring meedelen. Helaas kon en kan ik hier niks over vinden in de documentatie. 

Klopt het, als ik een nieuw ondersteund toestel koop, vervolgens mijn esim wilt overzetten dat dit via het nieuwe toestel gaat? Ik moet dan de app downloaden, esim downloaden en de te ontvangen code ontvang ik nog op mijn oude actieve telefoon. Zodra ik dan esim heb geïnstalleerd, wordt die op het oude toestel inactief. Klopt dit? Kan het namelijk nergens vinden in de documentatie.  

 

 

@Ray Ik heb de oude telefoon helaas niet meer dus ik kan daar niets verwijderen. De nieuwe geeft via de app steeds de foutmelding van de screenshot.

@Ray Ik heb de oude telefoon helaas niet meer dus ik kan daar niets verwijderen. De nieuwe geeft via de app steeds de foutmelding van de screenshot.

Omdat jij  de oude telefoon niet meer hebt zal je de code via Simyo moeten krijgen. Ik zou dus @Daisy een privé berichtje sturen. Zij gaat jou dan verder assisteren.   

Reageer