Skip to main content

.

Beantwoord

eSIM geactiveerd, waarom is mijn telefoonnummer hetzelfde als mijn fysieke simkaart?

Forum|alt.badge.img+2

Omdat ik helaas wel eens slachtoffer ben van spam heb ik besloten een eSIM aan te vragen en te activeren. Dit is inmiddels gelukt. Echter, ik was in de veronderstelling dat er een nieuw 06-nummer gekoppeld zou worden aan de eSIM— helaas lijkt deze nu identiek te zijn aan het nummer van mijn fysieke simkaart.

De reden dat ik voorlopig mijn oude nummer wil behouden is zodat ik geleidelijk de overstap kan maken naar mijn nieuwe 06; maar het lijkt erop dat ik wellicht iets verkeerd begrepen heb.

Ik kijk uit naar een reactie waarmee ik verder geholpen kan worden. Alvast bedankt!

Stefan

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Gonthorian,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je vaak slachtoffer bent van spam berichten!

Als je overstapt naar eSIM dan behoudt je je eigen 06-nummer alleen veranderd de fysieke simkaart in een eSIM. Mocht je echt een nieuw nummer willen dan kan ik dit voor je aanvragen. Je oude 06-nummer komt dan wel per direct te vervallen. 

Mocht je een nieuw nummer willen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik maak dit dan graag voor je in orde. 

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

4 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2394 reacties
  • antwoord
  • 3 april 2025

Hoi ​@Gonthorian,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je vaak slachtoffer bent van spam berichten!

Als je overstapt naar eSIM dan behoudt je je eigen 06-nummer alleen veranderd de fysieke simkaart in een eSIM. Mocht je echt een nieuw nummer willen dan kan ik dit voor je aanvragen. Je oude 06-nummer komt dan wel per direct te vervallen. 

Mocht je een nieuw nummer willen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik maak dit dan graag voor je in orde. 

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+2
  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 3 april 2025
Amy schreef:

Hoi ​@Gonthorian,

Groetjes,
Amy

Bedankt voor de reactie. Is het ook mogelijk om een nieuwe fysieke simkaart aan te vragen voor €5 met een nieuw telefoonnummer, zodat ik alsnog twee telefoonnummers heb?

JanD
  • Consultant
  • 807 reacties
  • 3 april 2025

Beste ​@Gonthorian dan moet je een nieuw sim-only abonnement aanvragen via Simyo, dat kun je eenvoudig zelf regelen.

Een vervangende simkaart kost €5

het goedkoopste sim-only abo kost €6 per maand zonder internet, met internet €7 per maand.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2394 reacties
  • 7 april 2025

Hoi ​@Gonthorian,

Dan zou je inderdaad een nieuwe bestelling kunnen plaatsen zoals ​@JanD aangeeft! 

Groetjes,
Amy

Reageer