.

Vraag

eSIM activatie mislukt - “neem contact op met KNP”

  • 23 September 2023
  • 19 reacties
  • 159 Bekeken

Badge +1

Hé Simyo, ik heb een nieuwe telefoon aangeschaft en daarop mijn eSIM op geïnstalleerd. Volgens de Simyo app is het goed gegaan, maar in de iOS instellingen blijft hij op de status "Activeren.." staan totdat ik uiteindelijk de melding krijg: "Kan eSiM niet activeren. Neem contact op met KPN NL". 

 

Mijn nummer is 06XXXXXXXX en ik heb een iPhone 15 Pro. Kunnen jullie mij helpen? 


19 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou geen telefoonnummers plaatsen in een openbaar forum.
Alleen moderators en jij (voor een beperkfe tijd na posting) kunnen dit doen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @raymundjacobs,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt. Ik heb je telefoonnummer uit je bericht verwijderd :).

Wat vervelend dat de installatie van je eSIM niet lukt op je nieuwe telefoon! Heb je verder nog een fysieke simkaart in je toestel? Het is dan belangrijk dat je deze er even uithaalt. Je kunt zodra de installatie van je eSIM is voltooid je telefoon opnieuw opstarten en daarna eventueel je fysieke simkaart weer in je telefoon stoppen.

Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt! Super bedankt voor je hulp @wimj12 :).

Groetjes,
Roeqajja

Badge +1

Hoi @Roeqajja, bedankt voor je antwoord. 

Nee ik heb in mijn nieuwe telefoon nooit een fysieke simkaart gehad. Heb alle troubleshooting met je collega via whatsapp doorgelopen en wacht al enkele dagen op een reactie van de technische dienst, omdat je collega dus alles geprobeerd heeft op te lossen via whatsapp. 
 

Graag zie ik een oplossing op zeer korte termijn tegemoet. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @raymundjacobs,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het nog steeds niet is gelukt! Ik help je hiermee verder.

Je kun je eSIM installeren via de Mijn Simyo app bij Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Bij welke stap loop je precies vast? Ik kijk dan graag met je mee!

Groetjes,
Roeqajja

Badge +1

Hoi @Roeqajja, bedankt voor je antwoord!

Ik vind de “Instellingen > Simkaart > Overstappen op eSIM” niet in mijn app. Ik zie Instellingen > Simkaart > eSIM downloaden”. 

Dit heb ik geprobeerd en daarmee lijk ik de eSIM mee te kunnen installeren. Tot ik de melding krijg dat het mislukt is de eSIM te installeren. Bijgevoegd een paar screenshots van het proces.

Waar zou het misgaan denk je?

Groetjes, 

Raymund

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @raymundjacobs,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat de melding en de apps in jouw toestel in het Engels worden weergegeven. Waar heb je het toestel precies gekocht? Als deze namelijk uit het buitenland komt kan het hierdoor komen dat het niet lukt om de eSIM te downloaden omdat de software dit niet toestaat. 

Ik hoor het graag van je! 

Groetjes,
Amy

Badge +1

Hoi @Amy, bedankt voor je antwoord!

Ik heb mijn toestel in een Media Markt filiaal in Nederland (Eindhoven) gekocht, hij komt dus niet uit het buitenland. Mijn vorige toestel heb ik trouwens in Duitsland (Berlijn) gekocht, die altijd in het Engels gehad en daarmee nooit problemen met Simyo gehad.

Dus daar zal het dan niet aan moeten liggen neem ik aan? 

Heb je een ander idee?

Groetjes,

Raymund

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @raymundjacobs,

Bedankt voor je reactie. Jeetje, wat balen dat het niet lukt met de iPhone 15 Pro! Ik ga dit nogmaals voorleggen bij de technische dienst. Zolang het toestel geschikt is zou het moeten werken.

Zodra ik een terugkoppeling heb geef ik je een update! 

Groetjes,
Amy

Badge +1

Hi @Amy & @Roeqajja,

Kunnen jullie a.u.b. ervoor zorgen dat er vandaag meer informatie komt? Dit is dag 6 zonder bereik en ik verwacht dat dit toch echt vóór het weekend opgelost moet kunnen worden. 

Ik zie een oplossing graag met spoed tegemoet.

Bij voorbaat dank,

Raymund

Badge +1

Desnoods: Ik sta open voor het ontvangen van een fysieke simkaart als vervangende optie, mochten jullie het niet voor elkaar kunnen krijgen.. ik probeer mee te denken hier. 

Langer dan een week geen bereik zou niet mogen gebeuren. Graag zie ik een oplossing vandaag tegemoet. 

@Amy @Roeqajja 

Desnoods: Ik sta open voor het ontvangen van een fysieke simkaart als vervangende optie, mochten jullie het niet voor elkaar kunnen krijgen.. ik probeer mee te denken hier. 

Langer dan een week geen bereik zou niet mogen gebeuren. Graag zie ik een oplossing vandaag tegemoet. 

@Amy @Roeqajja 

Hallo @raymundjacobs voor een snelle(re) reactie gewoon even bellen.

 

Badge +1

Desnoods: Ik sta open voor het ontvangen van een fysieke simkaart als vervangende optie, mochten jullie het niet voor elkaar kunnen krijgen.. ik probeer mee te denken hier. 

Langer dan een week geen bereik zou niet mogen gebeuren. Graag zie ik een oplossing vandaag tegemoet. 

@Amy @Roeqajja 

Hallo @raymundjacobs voor een snelle(re) reactie gewoon even bellen.

 

Bedankt voor je input @JanD ! Het probleem is dat mijn nummer niet werkt, kan niet bellen of gebeld worden. 

Desnoods: Ik sta open voor het ontvangen van een fysieke simkaart als vervangende optie, mochten jullie het niet voor elkaar kunnen krijgen.. ik probeer mee te denken hier. 

Langer dan een week geen bereik zou niet mogen gebeuren. Graag zie ik een oplossing vandaag tegemoet. 

@Amy @Roeqajja 

Hallo @raymundjacobs voor een snelle(re) reactie gewoon even bellen.

 

Bedankt voor je input @JanD ! Het probleem is dat mijn nummer niet werkt, kan niet bellen of gebeld worden. 

Als dat je enigste telefoon is, wordt het lastig. Misschien een vaste telefoon, telefoon partner, collega?? @raymundjacobs 

Badge +1

Desnoods: Ik sta open voor het ontvangen van een fysieke simkaart als vervangende optie, mochten jullie het niet voor elkaar kunnen krijgen.. ik probeer mee te denken hier. 

Langer dan een week geen bereik zou niet mogen gebeuren. Graag zie ik een oplossing vandaag tegemoet. 

@Amy @Roeqajja 

Hallo @raymundjacobs voor een snelle(re) reactie gewoon even bellen.

 

Bedankt voor je input @JanD ! Het probleem is dat mijn nummer niet werkt, kan niet bellen of gebeld worden. 

Als dat je enigste telefoon is, wordt het lastig. Misschien een vaste telefoon, telefoon partner, collega?? @raymundjacobs 

Natuurlijk aan gedacht, mijn partner is alleen op dinsdagen thuis – ik werk remote vanuit huis. De openingstijden van 9:00 - 17:30 zijn in mijn ogen ook erg summier. Afgelopen dinsdag telefonisch te horen gekregen dat de technische dienst er naar zou kijken. Gevraagd om via email of whatsapp antwoord te krijgen: nog steeds geen antwoord.. Ik sta open voor iedere tip, bedankt! Maar het wordt op deze manier erg vervelend.. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @raymundjacobs,

Bedankt voor je reactie. Het is begrijpelijk dat dit een vervelende situatie is. Onze excuses voor het ongemak! Ik had dit gisteren inderdaad op een hoge prioriteit doorgestuurd naar de technische dienst en zie zojuist dat er vandaag een reactie is gekomen. 

Zou je kunnen uitloggen en opnieuw inloggen in de Mijn Simyo app? Hierna zou je de eSIM moeten kunnen downloaden via Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik stuur de code dan naar je op! 

Ik hoor graag of het is gelukt.

Bedankt voor je reactie @JanD!

Groetjes,
Amy

Badge +1

Hoi @raymundjacobs,

Bedankt voor je reactie. Het is begrijpelijk dat dit een vervelende situatie is. Onze excuses voor het ongemak! Ik had dit gisteren inderdaad op een hoge prioriteit doorgestuurd naar de technische dienst en zie zojuist dat er vandaag een reactie is gekomen. 

Zou je kunnen uitloggen en opnieuw inloggen in de Mijn Simyo app? Hierna zou je de eSIM moeten kunnen downloaden via Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik stuur de code dan naar je op! 

Ik hoor graag of het is gelukt.

Bedankt voor je reactie @JanD!

Groetjes,
Amy

Hoi @Amy, bedankt voor je bericht. Heb me uitgelogd, zelfs weer opnieuw geïnstalleerd. Maar ik krijg niet de optie te zien om te “overstappen naar eSIM”. In plaats daarvan zie ik: “eSIM downloaden”.
 

Het lijkt erop dat die optie ontbreekt, zie screenshot. 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @raymundjacobs,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist alle aanvragen van de simkaarten verwijderd. Zou je nogmaals opnieuw kunnen inloggen en het kunnen proberen?

Groetjes,
Amy

Badge +1

Het lijkt te lukken!
 

Thanks @Amy, ik stuur je een privébericht voor de verificatiecode. 

Badge +1

Het lijkt te lukken!
 

Thanks @Amy, ik stuur je een privébericht voor de verificatiecode. 


@Amy je hebt een privé bericht 🙏

Reageer