Skip to main content
Mijn kind woont in Amerika, en komt binnenkort op bezoek naar Nederland. Om het allemaal wat makkelijker te maken, is er alvast een Simyo prepaid kaart gestuurd, zodat er in Nederland straks meteen gebeld kan worden. Dachten we ...

Natuurlijk moest alles getest worden. De telefoon (Samsung Galaxy S5) is simlock vrij, buitenland bellen bij Simyo staat aan, en toch werkt het niet. De boodschap is steeds 'no signal found for mobile connections'. Gaat de Amerikaanse kaart terug in de telefoon, dan werkt alles prima.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Het kan zijn dat (data)roaming niet aan staat.
Een andere mogelijke verklaring is deze: het Amerikaanse mobieltje is niet een GSM toestel, maar een CDMA apparaat. De kloof tussen GSM en CDMA is onoverbrugbaar. Een GSM telefoon werkt niet met een CDMA provider of CDMA simkaart, en omgekeerd. De combinatie van een GSM simkaart zoals van Simyo en een CDMA telefoon zal nooit werken.
Waarschijnlijk is dit het. Ik heb alles doorgegeven en het wordt uitgezocht.

Bedankt voor dit antwoord.
Hoi Anja58,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat het niet meteen lijkt te lukken om een Simyo kaartje actief te krijgen in een Amerikaans toestel! Wat Scotsman zegt zou zomaar het probleem blijken te zijn. In dat geval is het helaas gewoonweg niet mogelijk om een Nederlandse simkaart actief te krijgen in dat toestel.



Het kan ook zo zijn dat er andere dingen mis gaan! Heeft ze dataroaming aan staan? En heeft ze handmatig naar Amerikaanse netwerken gezocht? Is het simkaartje al in een ander toestel geplaatst (om uit te sluiten dat het simkaartje zelf wellicht defect is)? Als alles gewoon goed staat en ze alsnog geen bereik heeft, dan zou Scotsman zomaar gelijk kunnen hebben.



Laat je het ons weten?



@ Friesian en Scotsman: Bedankt voor de reacties, heren!



Groetjes,

Jihane
Op dit moment is alles geprobeerd dat ook maar enigszins mogelijk lijkt. We wachten even tot volgende week in Nederland.

Dit is mijn eerste 'consult' op een forum: alle lof voor iedereen die advies geeft, en vooral de prettige manier waarop.

Met dank, Anja
Hoi Anja58,



Wat vervelend dat het vooralsnog niet gelukt is! Laat je me weten hoe het gaat in Nederland?



Dankjewel voor het compliment! 🙂 Daar zijn we hier voor, met z'n allen.



Groetjes,

Jihane

Reageer