.

Beantwoord

EasySaver 8848 simkaart code deactiveren, hoe doe ik dat?

  • 9 October 2021
  • 5 reacties
  • 272 Bekeken

Hallo forum,

Mijn moeder is 88 jaar en woont in een zorginstelling. Sinds vorig jaar heeft zij via zorginstelling KPN Hussel abonnement. Vanaf dag 1 kijk ze geen tv en heeft nog nooit van haar leven internet gebruikt. Heb voor haar Easysaver gekocht. Betekent mobiel bellen met een vaste telefoon. Simkaart gaat in de EasySaver. In de handleiding staat dat de simkaart dat de pincode gedeactiveerd moet zijn. Ik heb via mijn smartphone Simyo simkaart online geactiveerd natuurlijk om het abonnement in te laten gaan. Dan krijg ik de code en is het geactiveerd. Maar hoe kan ik dat in mijn mobiel deactiveren, immers de simkaart zit in de Easysaver. Misschien zie ik iets over het hoofd. Ik wil mijn moeders simkaart online deactiveren kan dat? Of moet ik de simkaart van mijn moeder in mijn mobiel zetten.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 October 2021, 15:15

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hi @WG-Martens-33  WG.

Omdat ik misschien de vraag verkeerd lees tussen de regels door.

Is het niet zo dat je de vraag om de pincode wilt uitschakelen? Dat doe je via de instellingen van je telefoon, beveiliging.

Edit, verkeerd opgesteld vraag gaat om deactiveren vraag pincode.😎 

Deactiveren in jouw telefoon daarna de simkaart uit je telefoon en in de Easysaver.

Laat je weten of het gelukt Is? De simkaart is in beginsel bedoeld voor in de mobiele telefoon. Zou het niet werken dan trachten we je toch te helpen.

Hoi Friesian,

 

Bedankt voor je reactie.

Sorry als ik niet duidelijk ben geweest.

Als ik het goed begrijpt moet ik de simkaart voor EasySaver in mijn mobiel zetten en dan naar instellingen deactiveren zoals ik het al aangaf. Wat is het verschil tussen pincode uitschakelen en deactiveren? Deactiveren staat in de handleiding.  Bij de weg de simkaart EasySaver is groot en die van mijn mobiel klein. Sowieso vind ik het belachelijk dat er geen normale manier is om een vast telefoon abo zonder internet af te sluiten.

Hoi Friesian,

 

Bedankt voor je reactie.

Sorry als ik niet duidelijk ben geweest.

Sorry is niet nodig hoor, ik had het wat beter moeten lezen en heb dat herstelt.

Als ik het goed begrijpt moet ik de simkaart voor EasySaver in mijn mobiel zetten en dan naar instellingen deactiveren zoals ik het al aangaf. Wat is het verschil tussen pincode uitschakelen en deactiveren? Deactiveren staat in de handleiding. 

Uiteindelijk is het eigenlijk bijna hetzelfde maar het verdiend een betere uitleg..

Eenvoudig gezegd door de vraag om de pincode van de simkaart uit te zetten, uit te schakelen, te deactiveren doe je het volgende. De pincode staat geschreven op de simkaart. Na uitschakeling staat de pincode niet meer geschreven op de simkaart en een ander toestel zal er ook niet meer om vragen. Het zal dan ook geen struikelblok kunnen vormen.

Bij de weg de simkaart EasySaver is groot en die van mijn mobiel klein.

Via Simyo heb je een 3-in-1 simkaart ontvangen als je de mallen bewaard dan kun je de maten terug plaatsen. Maten zijn standaard, micro en nano. Heb je de mallen niet bewaard of passen ze niet goed genoeg meer dan kun je een simkaart adapter kopen.

** Sowieso vind ik het belachelijk dat er geen normale manier is om een vast telefoon abo zonder internet af te sluiten.

Zojuist nog even gecheckt je kunt een sim only bestellen zonder data, 0 GB onbeperkt bellen kost €7,-.  (*Edit* 1 jaar sim only)

Je kunt je abonnement (bundels (Edit)) wijzigen door internet uit te zetten.. 

Trouwens, heel fijn dat je je moeder zo goed mogelijk helpt. Ik herken de situatie van thuis.

Compliment en graag gedaan.

Zijn er nog vragen schroom vooral niet ze te stellen. En btw welkom op het Simyo forum.

*Edit*

Informatie…

1. https://www.simyo.nl/simkaart  

2. https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen. (3. Databundel - onderaan....geen.)

3. https://www.bol.com/nl/p/ninzer-nano-3-in-1-sim-card-kaart-adapter-set-met-kaartslot-opener/9200000125638235?referrer=socialshare_pdp_androidapp

*Edit* 

** Misschien is de reden dat er via bijvoorbeeld glasvezel veel meer dataverkeer kan zijn dat de telefonie nog maar een goedkoop onderdeel is.

 

 

Dank je wel Fresian.

Ik ga het nu proberen gewoon bij mij thuis. Abo onbeperkt bellen 7,00 was al geregeld. Heb speciaal gmail account aangemaakt voor mijn moeder. Aangezien mijn mail adres al bekend is bij Simyo.

Hartelijke groet, Wilma

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wilma, 

Volgens mij heeft Friesian al helemaal uitgelegd hoe je dit kunt oplossen (thanks Friesian!) 😊

Laat je het weten als je nog vragen of opmerkingen hebt?

Groetjes,
Bas

Reageer