.

Vraag

E-sim activeren lukt niet, zit vast op activeren. Wat kan ik doen?

  • 8 May 2023
  • 3 reacties
  • 411 Bekeken

Goedemiddag,

 

Ik probeerde net mijn E-sim te activeren, zonder succes helaas. Ik ben op dit moment in het buitenland (Qatar), en ik zag dat tijdens het activeren de sim op geen enkel netwerk kwam. Ik heb een paar keer geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren, maar dit werkte ook niet. Vervolgens kreeg ik een foutmelding.

Ik dacht het nog eens te proberen door eerst de e-sim te verwijderen, maar vervolgens zie ik in de Mijn Simyo app geen optie om nog een keer de e-sim te installeren. Hoe kan ik dit oplossen?

 

Alvast bedankt.

 

Mvg, Alex


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Alex863,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen netwerkverbinding hebt in Qatar!

Qatar valt onder zone 3, je bundels zijn alleen geldig binnen zone 1 gebied. Dit betekent dat je wel netwerkverbinding zou moeten hebben, alleen betaal je hier wel extra voor. Je kunt onze tarieven op onze website terugvinden. 

Je kunt je eSIM opnieuw installeren via de Mijn Simyo app bij Instellingen> Simkaart> eSIM. Je klikt dan op “Ga verder met validatie”. Via een iDeal-betaling van €0,01 cent kun je je eSIM verifiëren. Mocht dit niet lukken, dan kun je mij gerust een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens. Ik stuur de validatiecode dan per e-mail naar je op.

Als de installatie van je eSIM is gelukt, kun je de instellingen in je telefoon controleren. Het is belangrijk dat de optie “roaming” ingeschakeld staat in je toestel. Ik zie dat je instellingen in Mijn Simyo al goed staan. Je kunt via onze Toestelhulp je APN opnieuw instellen, je klikt dan op “Internet handmatig instellen”. Als dit is gelukt dan kun je je telefoon opnieuw opstarten.

Ik hoor graag van je of het is gelukt zo! 

Groetjes,
Roeqajja

Bedankt voor je antwoord, het is inmiddels gelukt.

Gr. Alex

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Alex863,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het inmiddels is gelukt.

Fijne dag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer