Skip to main content
Beantwoord

dubbel gebruiken gegevens

• June 8, 2026
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

Hallo,

Voor mijn reis heb ik via een externe provider een eSIM gekocht voor dat land, die ik op de dag zelve (toen ik de grens overging) activeerde dmv in mijn Samsung-instelling overal 'eSIM' aan te klikken onder het kopje 'Voorkeurs-SIM's (onder de balk SIM-beheer).

Een paar dagen later zag ik tot mijn schrik dat mijn SIM1, de dure Simyo-SIM voor het buitenland, ook gegevens had verbruikt. Die had ik niet uitgezet, omdat ik bang was dat er dan moeilijkheden zouden komen met Whatsapp/Signal.

Maar in de Simyo-app stond dat ik sinds de dag van grensovergang geen gegevens had gebruikt met SIM1, en ik heb ook geen waarschuwingen ontvangen via SMS.

Kan iemand mij misschien een duidelijk antwoord geven op de vraag of ik wel of niet uit de bocht ben geschoten met mijn Simyo-sim?

Alvast dank!

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@NautdK,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan bent geschrokken. Zeker als je bewust een eSIM voor je reis hebt aangeschaft om onverwachte kosten te voorkomen, is het vervelend als je vervolgens toch dataverbruik op je Simyo-sim ziet staan.

Als je in Mijn Simyo de optie 'Internet in het buitenland' hebt uitgeschakeld, hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over dataverbruik via je Simyo-simkaart. Met deze instelling kan er namelijk geen internetverbinding tot stand worden gebracht via ons netwerk in het buitenland.

Op basis van de informatie in je bericht kan ik helaas niet zien welke instellingen op jouw aansluiting actief waren en of er eventueel verbruik is geregistreerd. Ik kijk dit daarom graag voor je na.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan controleer ik je aansluiting en kan ik precies zien wat er tijdens je reis is gebeurd.

Groetjes,
Khadija

1 reactie

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • antwoord
  • June 8, 2026

Hoi ​@NautdK,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan bent geschrokken. Zeker als je bewust een eSIM voor je reis hebt aangeschaft om onverwachte kosten te voorkomen, is het vervelend als je vervolgens toch dataverbruik op je Simyo-sim ziet staan.

Als je in Mijn Simyo de optie 'Internet in het buitenland' hebt uitgeschakeld, hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over dataverbruik via je Simyo-simkaart. Met deze instelling kan er namelijk geen internetverbinding tot stand worden gebracht via ons netwerk in het buitenland.

Op basis van de informatie in je bericht kan ik helaas niet zien welke instellingen op jouw aansluiting actief waren en of er eventueel verbruik is geregistreerd. Ik kijk dit daarom graag voor je na.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan controleer ik je aansluiting en kan ik precies zien wat er tijdens je reis is gebeurd.

Groetjes,
Khadija