Skip to main content
Ha forummers,



Een een vraagje van een smartphone-dummie: gisteren is mijn htc-one een rondje wezen zwemmen in de wc (de enige keer OOIT dat ik een telefoon in mijn achterzak heb gestoken, snif. Zes weekjes oud, boehoe, had eindelijk mijn ouwe trouwe nokiaatje in de kast gelegd...), hij stond op slapen, heb 'm daarna in een reflex aangezet, toen ging het scherm ook eerst aan, flikkerde toen nog een paar keer en ging toen op zwart, en denk dus dat ik toen kortsluiting heb veroorzaakt:-(. Basale vraag: heeft mijn simkaart al deze ellende overleefd? Of wordt dat gewoon een kwestie van uitproberen in een nieuwe telefoon? En als ik dan toch bezig ben (weet niet zeker of deze vraag hier ook op het forum mag, zo niet dan hoor ik het graag), heeft iemand ervaring met reparatiepogingen van waterschade, is dat de moeite waard?! Heb de föhn erop gezet, maar hij geeft nog geen sjoege.



Alvast bedankt voor jullie info!

Groeten, Irene
Als je een inboedelverzekering hebt, kijk even in de kleine lettertjes, misschien dat dit soort schade vergoed wordt. Als de simkaart kapot is kan je een vervangende simkaart bestellen voor 5 Euro.
Ha Irene31,



Welkom op het forum :)

Wat een ongelooflijke pech! Ik heb het ook eens gehad, je bent niet de enige.. 😞

De tip die ik je had kunnen geven was inderdaad: niet aanzetten.. En een nachtje in een zak rijst doen. De rijst haalt dan het vocht uit je toestel. Soms kun je hem daarmee redden.

De simkaart hoeft niet kapot te zijn, hoor. Je kunt dat ook al testen in een simlockvrij toestel van iemand anders. Dan hoef je niet te wachten tot je een nieuwe telefoon hebt.

Doet de simkaart het niet meer, dan bestel je dus een vervangende simkaart zoals Scotsman al aangeeft.

Dat doe je onder Mijn instellingen & Simkaart op Mijn Simyo. Je kiest het juiste formaat en hebt hem binnen 2 werkdagen in huis.

Laat je weten of je het kunt vinden?



Groetjes, Charlene

Reageer