Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

De Samsung S4 herkent mijn simkaart niet, wat nu?



Toon eerste bericht

40 reacties

Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat ik altijd erg tevreden over symio ben geweest.
Het nieuwe kaartje wat jullie mij hebben gestuurd werkt niet in mijn toestel maar wel in ander toestellen, anders dan de s4.
Ik heb ook met het nieuwe kaartje geprobeerd er een papiertje op te plakken maar dat gaf geen resultaat.
Als ik het kaartje goed bekijk zie ik aan de onderkant wel de kontact streepjes hetgeen er volgens mij op duidt dat er wel contact met dekaartlezer is gemaakt.
Ik kan jullie het nummer van het kaartje van mijn dochter geven dan heb je intern de mogelijkheid om uit te zoeken wanneer dat kaartje is gemaakt .
Ik denk dat het 3 jaar geleden is uitgegeven.
Het likt er volgens mij op dat in het nieuwe symio kaartje een stukje software ontbreekt om met de s4 te kunnen communiceren.
Badge +7
Hoi Raytje,

Ik denk dat je gelijk hebt, het probleem ligt in de combinatie van Samsung S4 telefoons en Simyo simkaartjes. Daarom willen we het graag met een andere simkaart proberen. Hopelijk heeft mopploep met een andere simkaart geen problemen meer.

@mopploep, We wachten je reactie op Caspar's bericht af :)

Groetjes,
Samantha
Het mooiste zou zijn wanneer het het nieuwe kaartje gaat werken. Ik zit niet te wachten om naar een andere provider te gaan. Ik wacht nog even af.
Ik neem het aanbod van Caspar graag aan
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mopploep,

Fijn dat je toch nog een nieuwe simkaart wilt hebben!

In de post die je op 7 december hebt geplaatst geef je aan dat de nieuwe simkaart geen contact schijnt te maken. De simkaart die we je laatst hebben opgestuurd is een wat oudere simkaart, een 2-in-1 simkaart. Deze simkaarten zijn iets dikker en werken normaal gesproken wel in een Samsung Galaxy S4.

Voor de zekerheid zal ik een andere simkaart naar je opsturen. Deze simkaart ontvang je binnen twee werkdagen. Nadat je 'm hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen om de simkaart voor je te laten activeren.

Laat je het mij weten als je de simkaart hebt ontvangen?

Groetjes,
Asma
in december de nieuwe kaart ontvangen. en geactiveerd in een andere telefoon op aanraden van de Simyo help desk.
na nog wat kleine aanpassingen doet de telefoon het weer.
Bedankt simyo voor jullie doorzettingsvermogen .
Badge +7
Hoi mopploep,

Wat ben ik ontzettend blij om te horen dat de problemen met de nieuwe simkaart opgelost zijn 😃 Het vergt heel wat geduld, maar gelukkig heeft het effect gehad. Graag gedaan namens al mijn mijn collega's :)

Groetjes,
Samantha
Bij mij deed hij het ook plotseling niet meer. dikkere kaart gekregen van simyo en geactiveerd. toen deed hij het nog niet.
na veel gefreutel heb ik een dikker papiertje achter de simkaart gestopt (eerst papiertje daarna kaart, dus zat super strak.)
nog niks. simyo heeft toch nog een keertje opnieuw geactiveerd en telefoon een kwartiertje uit laten staan.
nu doet hij het wel. hij heeft waarschijnlijk even een wake up call gekregen.
Ook kan het er geloof ik aan liggen als je een andere achterkant (cover)op je telefoon hebt geplaatst.
hier kun je ook nog een dikker stuk papier tussen duwen (tussen telefoon en cover)
Hoop dat deze tip jullie ook helpt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cinneke,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat jij ook even druk bent geweest met je simkaart. Heel fijn dat het gelukkig opgelost is voor je. Super dat je jouw ervaring en tips hier komt delen. Wie weet kunnen andere forumleden hier weer mee vooruit. Heel erg bedankt!

Als jij ons nog eens nodig hebt, dan kun je hier terecht :)

Groetjes,
Angela
Hallo, zoals iedereen die hier een bericht plaatst, leest mijn Samsung S4, mijn 3-in-1 simkaart niet meer, dat is al eerder gebeurd op mijn oude S4, maar na te wisselen naar een andere S4, deed hij het wel weer, nu is echter opnieuw het probleem ontstaan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hidderp,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je simkaart niet meer gevonden kan worden. Dat is niet fijn!

Maak je vooral geen zorgen, ik zal je gratis een dikkere simkaart toesturen. Deze nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen. Na ontvangst kun je ons het beste even contacteren om 'm voor je te activeren.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hallo, ik heb een maand geleden de dikkere simkaart aangevraagd, die verstuurd zou worden. Helaas is deze nog niet aangekomen in de post. Hopelijk kan de simkaart opnieuw verstuurd worden, waardoor ik weer mijn simkaart kan gebruiken.

Alvast bedankt
Hidde
Kloppen de adresgegevens in je mijn Simyo?
Yep, helaas wel, anders was dat een logische verklaring
Reputatie 7
Badge +10
Goede tip, Ray! Dat kan soms wel helpen. Ook een papiertje kan helpen bijvoorbeeld, zoals Caspar voorstelde.

Groetjes,
Jihane

Reageer