.

Beantwoord

De PUKcode werkt niet. Hoe kan dit?

  • 7 August 2017
  • 2 reacties
  • 6275 Bekeken

Ik heb een probleem,

Nadat kinderen mijn telefoon te vaak onjuist hebben ontgrendeld werd mij de PUKcode gevraagd, deze heb ik opgezocht op mijn Simyo en vervolgens ingevoerd. Zonder succes, mijn simkaart bleef vergrendeld. Er werd geen foutmelding gegeven, maar enkel geen ontgrendeling. (Ik maak gebruik van de Samsung s4)

Wat kan ik doen om mijn simkaart weer te kunnen gebruiken en in ieder geval dan dus weer bereikbaar te zijn? Moet ik een nieuwe simkaart aanschaffen, wat is de oplossing??
icon

Beste antwoord door Angela 10 August 2017, 23:22

Bekijk originele reactie

2 reacties

Vraagt de telefoon om een pukcode of is er misschien sprake van schermvergrendeling?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi EEF.

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed dat je dit bij ons komt vragen! Een uurtje met de telefoon spelen kan soms meer schade opleveren dan je had gehoopt. Gelukkig is dit makkelijk opgelost dan een gebroken scherm ;)

Het wil vaker voorkomen dat een telefoon de PUK-code niet pakt of herkent. De oplossing is hierin eigenlijk altijd vrij makkelijk. Je kunt je simkaart het beste in een andere telefoon plaatsen. Hier voer je je PUK-code in. Daarna bedenk je een nieuwe pincode. Als je hem zelf bedenkt, zal deze niet meer hetzelfde zijn als op Mijn Simyo. De PUK-code blijf wel hetzelfde. Zodra je dit hebt gedaan, kun je de simkaart weer in je eigen telefoon doen. Klaar is Kees (en EEF. ook ;))

Als het gaat om de schermvergrendeling zoals Ray hierboven noemt, dan gaat mijn oplossing niet op. We zullen dan even verder moeten zoeken samen. Je kunt in dat geval ook contact opnemen met de fabrikant van jouw telefoon voor een oplossing.

Houd je ons op de hoogte?

@Ray, Topper! Dank je voor je tijd en moeite!

Groetjes,
Angela

Reageer