.

Beantwoord

Contacten overzetten naar nieuwe simkaart. Hoe doe ik dat?

  • 21 September 2015
  • 8 reacties
  • 14438 Bekeken

Badge
Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd voor een Samsung Galaxy S4. Daar moet een micro in en mijn huidige is nog een grote die ik niet kleiner kan maken zoals jullie aangeven.
Nu heb ik veel tel.nrs. op mijn simkaart staan. Hoe kan ik die straks op de Microsimkaart krijgen? Hoop niet dat ik die handmatig allemaal moet overzetten? Ben niet zo'n technisch wonder wat betreft instellingen op een telefoon dus ik hoop dat ik een begrijpelijk uitvoerbaar antwoord krijg.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tiury 23 September 2015, 09:10

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Musicfreak,

Wat fijn dat je een nieuwe telefoon gaat gebruiken! Het zou inderdaad een klus worden als je alle contacten handmatig over moet zetten. Vaak kun je in telefoons je contactenlijst als bestandje exporteren naar je computer en vervolgens op je nieuwe telefoon zetten. Hoe dit met jouw huidige telefoon moet, durf ik niet te zeggen, omdat ik niet precies weet welke telefoon je nu hebt. Als je me dat kunt vertellen, zoek ik hier instructies voor 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Dank voor je reactie.
Ik heb nu een Samsung Galaxy S2 plus. Hoop dat je me verder kunt helpen. Alvast bedankt.:)
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Musicfreak,

Dankjewel. Er staat een heel handig filmpje op de site samsungs2galaxy.nl. Wil je dit filmpje bekijken en de stappen doornemen? 😳

Laat je weten of het is gelukt? 🙂
Badge
Hallo Naomi,

Deze optie was ik ook al tegengekomen maar krijg dat filmpje niet te zien. Ben gisteren lang bezig geweest met allerlei
andere mogelijkheden.
Kies (progr. van Samsung) erop gezet. Via dit progr. alles van de Galaxy S2 op de pc gezet. De Galaxy S4 aangesloten maar kan met het progr. Kies niet meer uit de voeten. Dan moet je Smart Swith op je pc installeren.
Gedaan maar vervolgens kan dit programma niets met de Galaxy S2, dus gegevens uitwisselen? Vergeet het maar. Weer aan het googelen gegaan. Daar kwam ik deze optie tegen.
https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/samsung/i9505-galaxy-s-iv-lte/contacten-en-data/usecase/contactgegevens-verzenden-naar-een-ander-apparaat-via-bluetooth
Dit geprobeerd en dat is gelukt. Heb nu contactgegevens op mijn Galaxy 4 in de telefoon staan. Straks mijn nw. Simkaart erin en activeren en dan kijken of ik alle nummers kan exporteren naar de simkaart. Ik laat weten of dit is gelukt.
Zover bedankt voor jullie meedenken/zoeken.
Badge
Gelukt, alles werkt!:$
Beste Musicfreak,

Dit is uitsluitend bedoeld als een goede raad... Een simkaart verslijt eerder dan de telefoon. In principe is het verstandiger om al je contacten op de telefoon op te slaan maar dan wel op je gmail of outlook account.
Voordeel is dat bij bijvoorbeeld na te hebben ingelogd met je gmail account bij het activeren of resetten van de telefoon al je contacten nooit verloren gaan en meteen op de telefoon komen, ongeacht welke telefoon je hebt...Windows of Android bijvoorbeeld.

Friesian
Badge
Bedankt, wist niet dat dit zo werkte!:$
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Musicfreak,

Dat is goed om te lezen! Wat fijn dat alles werkt zoals het moet werken 🙂 Daarnaast is het ook super dat je dit even laat weten. Zo blijven wij niet in nieuwsgierigheid zitten ;)

@Friesian, bedankt voor het delen van deze super bruikbare tip! Hier heeft niet alleen Musicfreak wat aan maar ook andere forumleden kunnen met deze tips uit de voeten. Top!

Groetjes,
Angela

Reageer