Skip to main content
hallo



ik kan alleel oproepen en sms ontvangen, als ik wil bellen komt de melding telefoon beperkt en vraagt om deze op te heffen en moet ik een bewerkingscode invoeren. Wie kan mijn zeggen welke code dat is en waar ik hem evt. kan vinden.



gr. jaap
hallo



ik kan alleel oproepen en sms ontvangen, als ik wil bellen komt de melding telefoon beperkt en vraagt om deze op te heffen en moet ik een bewerkingscode invoeren. Wie kan mijn zeggen welke code dat is en waar ik hem evt. kan vinden.



gr. jaap




Hoi jlcdebruijne,



Welkom op het forum :)

Om er achter te komen wat die melding je wil vertellen, ben ik benieuwd wat voor toestel je precies gebruikt. Dat zou kunnen helpen. Misschien kun je zelf de melding en het toesteltype al eens googlen. Daar krijg je vaak al veel informatie door.

Soms wijst deze melding op een simlock, maar jij kunt wel oproepen ontvangen, zeg je. Dat zou dan ook niet gaan.

Heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen? Ik hoor graag wat er dan gebeurt.



Groetjes,

Charlene
hallo Charlene



ik heb ook een ander toestel geprobeerd en daar krijg ik dezelfde melding.

ik gebruik een nokia 2626  simloch vrij , ook het andere toestel simlock vrij



gr. jaap
Hoi jlcdebruijne,



Ik heb even op Google zitten kijken en ben eerlijk gezegd bang dat in dit geval op beide toestellen toch wel een simlock zit, zie ook deze website van Nokia waarop de beperkingscode als volgt wordt omschreven:



"Beperkingscode/-wachtwoord:- De beperkingscode of het beperkingswachtwoord zijn soms nodig voor het gebruik van bepaalde netwerkdiensten, zoals de oproepbeperkingsdienst. Niet alle netwerkoperators ondersteunen een dergelijke dienst.- Als op het apparaat om een beperkingscode wordt gevraagd wanneer u een nieuwe simkaart plaatst, betekent dit dat uw apparaat is vergrendeld en alleen het netwerk van een bepaalde netwerkoperator kan worden gebruikt. Simkaarten van andere operators worden niet geaccepteerd.- Neem voor assistentie contact op met uw netwerkoperator."



Oftewel ik wil je aanraden contact op te nemen met de provider waar je het toestel hebt aangeschaft om te checken of 'ie wel écht simlock vrij is.



Ik verneem graag je bevindingen! 🙂

Reageer