Skip to main content

.

Op mijn iPhone 13 heb ik 3 eSims geinstalleerd waarvan ik er 2 tegelijkertijd kan gebruiken. Voor 2 van de 3 eSims werkt ‘bellen via WIFI’ perfect. Ik kan helaas niet ‘bellen via WIFI’ activeren voor mijn Simyo eSim. Mijn telefoon, instellingen en WIFI zijn goed aangezien 2 eSims prima werken. Het lijkt dus aan Simyo te liggen. Hebben jullie een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

Hoi @goedmits ,

Bedankt voor je bericht. Dat is een goeie vraag! Werkt de eSIM van Simyo verder wel naar behoren in je toestel? Normaal gesproken is een eSIM van Simyo niet geschikt om in combinatie met een andere eSIM te gebruiken. Bellen via Wifi is een instelling die via het toestel zelf gedaan dient te worden. Heb je al eens geprobeerd om de internetoptie uit te schakelen via Mijn Simyo? Als dit is uitgeschakeld en je toestel is ingesteld voor het bellen via Wifi dan zou dit moeten lukken! 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Mijn Simyo eSim lijkt verder goed te werken. Als ik de internetoptie via Mijn Simyo uit zet, dan doet de Sim het helemaal niet meer. ‘Bellen via WIFI’ werkt in geen van de gevallen. 


@goedmits Bijzonder dat jouw eSIM van Simyo goed werkt in combinatie met een andere eSIM! Ik heb zojuist even contact opgenomen met de Netwerk Specialist van KPN en die gaf aan niets bijzonders te zijn tegengekomen op jouw aansluiting. Wel gaf hij ook aan dat de internet (4G) optie uitgeschakeld dient te worden via jouw Mijn Simyo. Dit ook omdat je geen internetbundel hebt maar de internetoptie wel aanstaat. Het kan hierdoor voorkomen dat er internet word geregistreerd op de simkaart en je dus het buitenbundel tarief van €0,15 per mb betaald! 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Amy


Bedankt voor je bericht. Als ik de internet(4G) optie via Mijn Simyo uit zet, dan doet de Sim het helemaal niet meer. Ook niet na re-starten van mijn telefoon. Kan dit misschien een indicatie zijn voor waarom ‘Bellen via WIFI’ niet werkt? 


Hoi @goedmits,

Er kunnen meerdere eSIMS worden geïnstalleerd op jouw telefoon alleen moet je bij de installatie wel de eerste eSIM uitzetten. Heb je dit tijdens de installatie van de Simyo eSIM gedaan? Wellicht is dit de reden waarom je eSIM niet werkt. Zou je daarnaast een screenshot kunnen maken van jouw instellingen van de eSIMS? Dan kan ik dit even laten onderzoeken door onze technische afdeling.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Reageer