Skip to main content

Ik ben 2 x per jaar (mei & oktober) gedurende twee weken in Amerika (Arizona). Daar wil ik lokaal kunnen bellen en sms'en. En gebruik maken internet voor Google-maps en informatie. De afgelopen keren was ik een dagje kwijt bij Verizon (en $55) om dit te activeren.

Kan dit sneller (vooraf?) en/of goedkoper?

Volgens een bekende telecom advies site hier in de UK (https://kenstechtips.com) zijn er in principe drie mogelijkheden: 1. Roaming in the US met je eigen simkaart, 2. Een US simkaart kopen in de US direct na aankomst, 3. Een data sim kopen in de US.

Optie 2 heeft voornamelijk zin als je heel vaak naar de US reist, de kosten bedragen vanaf $30/maand en het tegoed is 60-90 dagen geldig (tenzij je voor die tijd opwaardeert). Je krijgt een US nummer. Kies een simkaart van  AT&T of T-Mobile USA .

Optie 3 heeft als nadeel dat je je eigen sim moet gebruiken voor gesprekken en sms. Blijft over optie 1, wat in jouw situatie misschien het beste is. Als je in de toekomst regelmatig naar de US blijft reizen voor korte bezoekjes loont het om een Nederlandse provider te kiezen die de meest voordelige roaming tarieven voor de USA biedt.

Ik lees overigens op bovengenoemde site dat “Unfortunately, a Verizon SIM card will not work on most UK-purchased phones.” Ik neem aan dat dit ook geldt voor mobieltjes die in Nederland zijn gekocht, maar misschien heb je jouw mobiel in de USA gekocht dus speelt dat probleem niet.

Hoi @Buckeye,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Wij adviseren om in landen buiten zone 1 je Simyo sim niet te gebruiken. Je bundels zijn hier namelijk niet geldig en er gelden buitenbundel tarieven. Internet kost daar €5 per MB en bellen €1,271 per minuut. De kosten kunnen dus erg snel oplopen. Wij adviseren om een lokale sim aan te schaffen en deze te gebruiken.

Groetjes,
Ashley

Bedankt voor je reactie @Ashley maar dat had ik zelf al uitgevonden: een simkaart kopen en activeren bij bijvoorbeeld Verizon kost ongeveer 3 1/2 uur in de winkel. De kosten bedragen $110 maar wanneer je zegt t maar een paar weken te gebruiken, worden soms de activeringskosten à $45 kwijtgescholden.

Jij krijgt dan 15GB aan data en onbeperkt bellen en sms.

Een Esim van Simyo die ik vooraf thuis al kan installeren, zou een prettig alternatief zijn. 

(Dat dit momenteel niet mogelijk is bij Simyo, is me bekend 😢)

Hallo Scotsman

Bedankt voor je reactie. 

Nog een aanvulling op jouw laatste alinea:

Verizon simkaart werkt wel op Nederlandse telefoons maar die moet dan wel afbetaald en volledig unlocked zijn. 

Groeten Peter.

Reageer