.

Beantwoord

Ander formaat simkaart nodig. Hoe kom ik daaraan?

  • 6 October 2018
  • 12 reacties
  • 759 Bekeken

Hallo,
Ik heb een nieuwe telefoon en daar moet een andere simkaart in dan ik nu heb. Na wat zoeken kwam ik erachter dat ik nu een micro sim heb, maar dat ik een nano sim nodig heb. Nu zag ik ergens anders op dit forum een bericht van simyo (alles wat je moet weten over je simkaart) dat vanaf oktober 2014 3-in-1 simkaarten worden verstuurd. Maar ik ben klant geworden in 2015 en heb die dus niet gekregen! En nu heb ik dus een probleem. Knippen van de simkaart lijkt me niet zo'n goed idee. Ik las dat ik via de simyo app > instellingen > simkaart een nieuwe simkaart aan kon vragen, maar bij mij staat die optie er nergens bij. Dus ik wil graag een nieuwe simkaart, maar hoe? Dank alvast voor de reactie.
Goeten, Joshka
icon

Beste antwoord door Jihane 8 October 2018, 16:37

Bekijk originele reactie

12 reacties

Simkaart bestellen kan niet via de app. Alleen via de webversie van je Mijnsimyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Joshka,

Welkom op het Simyo Forum!

Natuurlijk wil je je simkaart liever niet knippen 🙂 Waarom risico's nemen als we gewoon 3-in-1 simkaart hebben die je zelf kunt bestellen? Zoals Ray zegt kun je die zelf bestellen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart. Je betaalt € 5,- voor een simkaart. Omdat ik zie dat je al zo lang klant bent, heb ik je gratis zo'n vervangende simkaart toegestuurd. Je ontvangt 'm binnen enkele dagen. De simkaart is 3-in-1, waarbij je de kleinste versie (nano) eruit kunt klikken. Lekker makkelijk!

Laat je me weten hoe dit loopt?

@ Ray, dank voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Hallo Ray en Jihane,

Dank voor de reacties. En dank voor het opsturen van een nieuwe, gratis simkaart! Super! Hopelijk is hij morgen of vrijdag binnen :)

Groetjes,
Joshka
Reputatie 7
Badge +10
Hi Joshka,

Laten we dat hopen 😃 Ik spreek je snel weer!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ik heb helaas niks ontvangen. 😣 Misschien is er iets mis gegaan met de post?

Joshka
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jihane,

Ik heb helaas niks ontvangen. 😣 Misschien is er iets mis gegaan met de post?

Joshka

Dat is onhandig. Kun je controleren of je adres in Mijn Simyo nog steeds klopt? Het zou niet de eerste keer zijn dat een simkaart naar een oud adres is verstuurd!
Reputatie 4
Badge +3
Hi Joshka,

Ohjee, dat is niet handig! Zoals Groentjuh het al heeft aangegeven, kan het inderdaad zijn dat de simkaart naar een oude adres verstuurd is. Op Mijn Simyo > Instellingen > Persoonlijke gegevens kan je je adres controleren. Mocht het adres niet kloppen, dan kan je deze wijzigen. Ik stuur dan een nieuwe simkaart naar je toe.

Laat je het mij weten of je adres wel of niet klopt?

Groetjes,
Ashweeta
Hoi Ashweeta,

Oh dat is stom, mijn oude adres stond er nog in inderdaad. Ik heb ook geen idee wie daar nu woont, dus kan helaas ook niet vragen om de simkaart door te sturen. Mijn nieuwe adres staat nu goed ingevuld, dus als ik nog een nieuwe simkaart opgestuurd kan krijgen, heel graag!

Groetjes,
Joshka
Reputatie 4
Badge +3
Ah, vandaar dat je de simkaart niet hebt ontvangen. Top dat je het adres hebt veranderd. Ik heb een nieuwe simkaart naar je toegestuurd. Binnen twee werkdagen ontvang jij deze. In de bijbehorende brief staat uitgelegd hoe je de simkaart kan activeren.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!

Fijne dag!

Groetjes,
Ashweeta
niewue nano-sim ter vervanging van oude micro-sim.
hoe zet jet gegevens om?
Misschien kun je iets duidelijker zijn?

Welke gegevens? Wat voor telefoon je hebt?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi ophovenaar,

Welkom op het Simyo forum!

Via Mijn Simyo kun je een vervangende simkaart aanvragen via instellingen > simkaart > nieuwe simkaart aanvragen. Controleer wel eerst even je adresgegeven, het zou natuurlijk zonde zijn wanneer de simkaart naar een oud adres verzonden zou worden.

Op je simkaart zijn alleen contacten opgeslagen. Als je op dit moment al een smartphone hebt, dan staan al je contacten waarschijnlijk ook al in je account van Android of IOS. Mocht dit niet het geval zijn, dan is het verstandig om eerst alle contacten even op te slaan op je toestel. Als je vervolgens de nieuwe simkaart plaatst, kun je alle contacten op de nieuwe simkaart zetten voordat je deze plaatst in het nieuwe toestel.

In deze blog leggen we je precies uit hoe dit allemaal werkt.

Groetjes,

Kevin

Reageer