Skip to main content
Beantwoord

Alsnog geblokkeerd

• March 25, 2026
  • 5 reacties
  • 33 Bekeken

Beste, 

Afgelopen maandag kreeg mijn vrouw een SMS van Simyo dat er nog een factuur open stond. Als de betaling niet binnen twee dagen binnen zou zijn, werd haar simkaart geblokkeerd. 

Ik belde een medewerkerster van Simyo en vroeg uitstel tot deze vrijdag. Dringende reden is dat mijn vrouw wegens omstandigheden maandag naar het buitenland reisde. 

Nu is vannacht alsnog haar simkaart geblokkeerd. Ik heb vannacht de betaling gedaan (€22, factuur van januari, bij behoefte kan ik u een screenshot van de betaling doen toekomen). Maar het is niet zoals mij toegezegd is. Mijn vrouw heeft dringend haar telefoon nodig en kan niet twee dagen wachten op deblokkering. 

Vriendelijk, doch erg dringend, wil ik u vragen haar simkaart zo snel als mogelijk te deblokkeren. 

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, 

Tijmen 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@tijmenvanbinsbergen Simyo werkt uitsluitend met automatische incasso.

Is die mislukt dan?

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/openstaande-facturen

Succes

5 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • antwoord
  • March 25, 2026

Beste ​@tijmenvanbinsbergen Simyo werkt uitsluitend met automatische incasso.

Is die mislukt dan?

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/openstaande-facturen

Succes

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 25, 2026

Hoi ​@tijmenvanbinsbergen,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat de simkaart geblokkeerd was. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en bied mijn welgemeende excuses hiervoor.

Ik heb het even gecontroleerd in je account en zie dat de blokkade inmiddels is verwijderd, dus ze kan nu weer gebruikmaken van haar simkaart.

Om te voorkomen dat dit in de toekomst opnieuw gebeurt, kun je het volgende doen: zorg dat er rond de vierde donderdag van de maand voldoende saldo op je rekening staat, want dan wordt het bedrag automatisch afgeschreven. Bekijk regelmatig je e-mail en sms, zodat je op de hoogte bent van eventuele openstaande facturen. Als een automatische incasso niet lukt, kun je het bedrag zo snel mogelijk betalen via Mijn Simyo of met de iDEAL-link in de herinneringsmail. Kun je dat niet? Dan kun je ook handmatig overmaken naar ons rekeningnummer IBAN NL83INGB0007811682, met vermelding van je telefoonnummer en factuurnummer. Heb je de betaling al gedaan en is de blokkade er nog niet van af? Meld dit dan bij ons, dan halen we de blokkade weg.

Als je nog vragen hebt of ergens tegenaan loopt, laat het me dan gerust weten.

En ​@JanD bedankt voor de informatie!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 25, 2026

Is het normaal om zo snel iets af te sluiten als een betaling een keertje niet lukt?

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 25, 2026

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Bij ons word je niet meteen geblokkeerd als een incasso mislukt. Na een mislukte incasso ontvang je direct een herinnering per e-mail. Als de betaling niet binnen 14 dagen is voldaan, volgen er nog herinneringen per e-mail en sms. Veertien dagen na de eerste herinnering ontvang je een tweede herinneringsmail én sms. Een week later volgt een derde herinnering en pas na de vierde herinnering wordt het uitgaand belverkeer geblokkeerd en kun je niet meer internetten.

Je aansluiting kan worden hersteld door de factuur te betalen via iDEAL op Mijn Simyo. Als er daarna nog geen betaling is, volgen nog enkele herinneringen. Gemiddeld sturen we zes herinneringen, zodat klanten genoeg tijd en ruimte hebben om de betaling te doen.

Pas hierna, bij geen reactie of betaling, wordt de aansluiting definitief afgesloten en wordt de factuur overgedragen aan een incassobureau.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft over hoe het werkt.

Groetjes,
Sedat

JanD
  • Forum Expert
  • March 25, 2026

Hallo ​@XTF , zie mijn eerder geplaatste link, de factuur was al van januari, daar zijn dus al een aantal herinneringen aan vooraf gegaan.