.

Beantwoord

Activeren vervangende simkaart

  • 10 January 2013
  • 271 reacties
  • 26196 Bekeken


Toon eerste bericht

271 reacties

Badge +8
Dag Ernst,
Ik heb zeker de blauwe balk gezien, en is idd niet te missen. Dat is echter niet wat Simyo mij vraagt te doen. Er staat dat ik de optie "activeren vervangende simkaart" moet kiezen. Deze staat er niet. Ik volg de instructies, niet meer niet minder.
Het lijkt muggenzifterij, maar wat als ik toch de balk aanklik, ik activeer de simkaart en omdat ik niet de juiste (vervangende) simkaart heb geactiveerd, blijft mijn oude actief en heb ik administratieve ellende omdat ik 2 actieve simkaarten zou hebben.....?
Ik verwacht dat de instructie van Simyo correct is.


Hoi L. van Dorp,

Om je simkaart te activeren moet je het simkaartnummer invullen. Er is dus geen sprake van dat je de verkeerde simkaart zou activeren. Wanneer je je vervangende simkaart activeert, wordt je oude simkaart onbruikbaar. Er kan bij Simyo maar 1 simkaart tegelijk actief zijn, dus ook daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het activeren van een nieuwe simkaart of een vervangende simkaart gaat hetzelfde in het systeem. Ik vermoed dat er daarom dezelfde blauwe balk verschijnt. Ik hoor het niet vaak dat dit zo verwarrend is, maar ik zal inderdaad voor de duidelijkheid vragen of de communicatie veranderd wordt. Dat er komt te staan dat je op zoek gaat naar Activeer simkaart, zonder het woordje vervangende. Op de oude website was het wel zo dat je naar activeer vervangende simkaart moest. Wellicht is het daar nog een erfenis van.
Bedankt voor je oplettendheid in ieder geval. :)

Laat je nog weten of het activeren nu lukt?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Dag Ernst,
Ik heb zeker de blauwe balk gezien, en is idd niet te missen. Dat is echter niet wat Simyo mij vraagt te doen. Er staat dat ik de optie "activeren vervangende simkaart" moet kiezen. Deze staat er niet. Ik volg de instructies, niet meer niet minder.
Het lijkt muggenzifterij, maar wat als ik toch de balk aanklik, ik activeer de simkaart en omdat ik niet de juiste (vervangende) simkaart heb geactiveerd, blijft mijn oude actief en heb ik administratieve ellende omdat ik 2 actieve simkaarten zou hebben.....?
Ik verwacht dat de instructie van Simyo correct is.


Hoi L. van Dorp,

Ik hoor van de afdeling Communicatie dat de optie Activeren vervangende simkaart nog steeds onder Mijn instellingen & Simkaart staat. De blauwe balk is slechts een extra hulp om snel op de juiste plek terecht te komen. Jij hebt de optie Activeren vervangende simkaart dus niet onder het tabblad Mijn instellingen & Simkaart? Onder het kopje Simkaart.

Maar de blauwe balk kun je dus ook gebruiken :)

Groetjes,
Charlene
Hallo,

Kunt u ook mijn vervangen simkaart activeren? Ook bij mij staat dit niet in de menus, Ik heb geen menu instellingen & simkaart nr 5xxxxxx9 bedankt alvast..
Reputatie 7
Hallo,

Kunt u ook mijn vervangen simkaart activeren? Ook bij mij staat dit niet in de menus, Ik heb geen menu instellingen & simkaart nr 59099709 bedankt alvast..


Huh? Je ziet helemaal niets? Je bent wel ingelogd in je Mijn Simyo?? :rolleyes:
Heb net nieuwe simkaart ontvangen omdat mijn telefoon gestolen is (samsung galaxy).
Heb de nieuwe simkaart in 2 oude toestellen gestopt (nokia en een sharp) en in beide gevallen zien de toestellen niet dat er een simkaart geplaatst is.

De simkaart is wel geactiveerd, pincode heb ik ontvangen.
Hoe kan dit??
Reputatie 7
Badge +9
De nieuwe simkaart is, net als de oude, nog geblokkeerd. Zodra een Simyo moderator dit leest zal de blokkade worden opgeheven.
Hallo. Ik wilde vandaag activeer ik mijn vervangende SIM-kaart, dus ik deed het via Mijn Simyo. Tot nu de sim niet werkt, kan ik niet gebruiken. Het is iets dat ik moet doen? Dank u.
Badge +8
Hallo,

Kunt u ook mijn vervangen simkaart activeren? Ook bij mij staat dit niet in de menus, Ik heb geen menu instellingen & simkaart nr 59099709 bedankt alvast..


Hoi Merei,

Jij hebt een voormalig Tringg abonnement dus jouw Mijn Simyo ziet er iets anders uit. Jij moet naar Selfservice. Daar staat het onder het kopje Simkaart. Laat je even weten of je het kunt vinden?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Heb net nieuwe simkaart ontvangen omdat mijn telefoon gestolen is (samsung galaxy).
Heb de nieuwe simkaart in 2 oude toestellen gestopt (nokia en een sharp) en in beide gevallen zien de toestellen niet dat er een simkaart geplaatst is.

De simkaart is wel geactiveerd, pincode heb ik ontvangen.
Hoe kan dit??
De nieuwe simkaart is, net als de oude, nog geblokkeerd. Zodra een Simyo moderator dit leest zal de blokkade worden opgeheven.

Hoi anneloeszwart,

Wat Scotsman zegt 🙂 en ik zie dat dat inmiddels al is gebeurd.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hallo. Ik wilde vandaag activeer ik mijn vervangende SIM-kaart, dus ik deed het via Mijn Simyo. Tot nu de sim niet werkt, kan ik niet gebruiken. Het is iets dat ik moet doen? Dank u.

Hoi bass75,

Je oude simkaart had je geblokkeerd wegens verlies/diefstal. dan moet die blokkade ook verwijderd worden van je nieuwe simkaart. Dat is inmiddels gebeurd, zie ik:)

groetjes,
Charlene
Hallo,

Kunt u ook mijn vervangen simkaart activeren? Ook bij mij staat dit niet in de menus, Ik heb geen menu instellingen & simkaart nr 59099709 bedankt alvast..


Hoi Merei,

Jij hebt een voormalig Tringg abonnement dus jouw Mijn Simyo ziet er iets anders uit. Jij moet naar Selfservice. Daar staat het onder het kopje Simkaart. Laat je even weten of je het kunt vinden?

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene,

Dank je voor je antwoord ik zag het online ergens staan dat het ook onder selfservice kan staan staat.. Ben ook dat menu na gegaan. en andere opties. hier kan ik een nieuwe sim aanvragen geen vervangende activeren. De aanvraag is de enige optie in dit menu..
Groetjes

Merei
Badge +8
Hoi Charlene,

Dank je voor je antwoord ik zag het online ergens staan dat het onder selfservice staat.. hier kan ik een nieuwe sim aanvragen geen vervangende activeren. De aanvraag is de enige optie in dit menu..
Groetjes

Melle


En als je net ingelogd bent, op de Overzichtspagina. Zie je daar ergens bovenaan in oranje letters iets over activeren van een vervangende simkaart?
Badge +8
Hallo,

Kunt u ook mijn vervangen simkaart activeren? Ook bij mij staat dit niet in de menus, Ik heb geen menu instellingen & simkaart nr 5xxxxxx9 bedankt alvast..


Hoi Melle,

Hij is geactiveerd voor je!

Groetjes,
Charlene
Goedemorgen,
Ik heb vandaag mijn vervangende simkaart ontvangen. Nadat ik  de nrs ingevoerd heb onder "activeren simkaart" omdat  "vervangende simkaart activeren" er niet bij staat krijg ik de melding te zien dat de simkaartnr klopt maar deze nog is geblokkeeerd. Blijkbaar wordt deze zo opgestuurd en kan ik daar maandag pas de klantenservice voor bellen.
Inmiddels is de optie activeer mijn simkaart  weg, is deze nu wel geactiveerd en gedeblokeerd? 

Met vriendelijke groet, Daniëlle.
Reputatie 7
Badge +9
Het is niet de simkaart zelf die is geblokkeerd na melding van diefstal of verlies, maar je aansluiting. Vandaar dat een nieuwe vervangende simkaart ook is geblokkeerd totdat je met de Klantenservice contact opneeemt om je aansluiting te deblokkeren. Helaas zijn die pas na het weekend weer bereikbaar.
Badge +8
Goedemorgen,
Ik heb vandaag mijn vervangende simkaart ontvangen. Nadat ik  de nrs ingevoerd heb onder "activeren simkaart" omdat  "vervangende simkaart activeren" er niet bij staat krijg ik de melding te zien dat de simkaartnr klopt maar deze nog is geblokkeeerd. Blijkbaar wordt deze zo opgestuurd en kan ik daar maandag pas de klantenservice voor bellen.
Inmiddels is de optie activeer mijn simkaart  weg, is deze nu wel geactiveerd en gedeblokeerd? 

Met vriendelijke groet, Daniëlle.


Het is niet de simkaart zelf die is geblokkeerd na melding van diefstal of verlies, maar je aansluiting. Vandaar dat een nieuwe vervangende simkaart ook is geblokkeerd totdat je met de Klantenservice contact opneeemt om je aansluiting te deblokkeren. Helaas zijn die pas na het weekend weer bereikbaar.

Hoi daniellenokkert,

Je aansluiting was inderdaad geblokkeerd vanwege verlies/diefstal. In dat geval moet altijd even contact met Simyo opnemen. Wij moeten de aansluiting dan helemaal deblokkeren.

Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad, en dat je aansluiting gedeblokkeerd is.

groetjes,
Charlene
Hoi,

Bedankt voor het activeren van mijn simkaart. De nieuwe PIncode staat nu ook weer in mijn profiel deze doen het. Ik begrijp dat ik ook mijn aansluiting moet herstellen vanwege een gestolen mobiel en het blokkeren van mijn oude sim. Moet ik jullie daarvoor bellen of is  het ook mogelijk dit terug te zetten?

Groetjes Melle
Reputatie 5
Badge +11
Hoi,

Bedankt voor het activeren van mijn simkaart. De nieuwe PIncode staat nu ook weer in mijn profiel deze doen het. Ik begrijp dat ik ook mijn aansluiting moet herstellen vanwege een gestolen mobiel en het blokkeren van mijn oude sim. Moet ik jullie daarvoor bellen of is  het ook mogelijk dit terug te zetten?

Groetjes Melle


Hoi Merei,

Ik zie dat je simkaart inmiddels een reset heeft ondergaan, maar ik zie nog geen verbruik. Kun je me laten weten of hij werkt? (of niet werkt)
Badge
Zelfde probleem, kan mijn vervangende simkaart niet activeren. Mijn simkaart nummer is: *****258.
Reputatie 5
Badge +11
Zelfde probleem, kan mijn vervangende simkaart niet activeren. Mijn simkaart nummer is: 59090258.

Hi Loïs,

Ik zie dat je inmiddels via Twitter geholpen bent. Heeft dit het gewenste resultaat gehad?
Badge
Zelfde probleem, kan mijn vervangende simkaart niet activeren. Mijn simkaart nummer is: 59090258.

Hi Loïs,

Ik zie dat je inmiddels via Twitter geholpen bent. Heeft dit het gewenste resultaat gehad?


Nee, mijn simkaart werkte nog steeds niet toen ik het vanmiddag weer probeerde..
Reputatie 5
Badge +11
Nee, mijn simkaart werkte nog steeds niet toen ik het vanmiddag weer probeerde..

Heb je je telefoon ook uit- een aangezet? Mocht je een iPhone hebben, raad ik aan om deze te synchroniseren met iTunes.
Badge
Jaa, ik heb nu een tijdelijke andere sim, dus als ik de vervangende simyo simkaart probeer zet ik hem natuurlijk uit en weer aan. Ik heb nog een netwerkcode ofzo iets nodig. En nee, ik heb geen iphone.
Reputatie 5
Badge +11
Jaa, ik heb nu een tijdelijke andere sim, dus als ik de vervangende simyo simkaart probeer zet ik hem natuurlijk uit en weer aan. Ik heb nog een netwerkcode ofzo iets nodig. En nee, ik heb geen iphone.

Ik ben bang dat er hier iets niet goed gaat... Je hebt namelijk geen tijdelijke simkaart, dit ís je vervangende simkaart.

Een netwerkcode betekent dat er een simlock op je toestel zit. Hier kunnen wij helaas niets aan doen 😞 Dit is een 'beveiliging' die de leverancier van je toestel er op gezet heeft om er voor te zorgen dat je mobiel niet te gebruiken is op andere netwerken.
Je kunt ze vragen om je die code te geven, die zullen ze je hoogstwaarschijnlijk wel gewoon geven.
Badge
Ik heb wel een tijdelijke sim, namelijk een oude van mijn vader, van een andere provider. Ik ga geen twee weken zonder mobiel zitten.

Maar de vervangende simkaart is dus al wel geactiveerd? Want dat is het waar ik nog geen duidelijk antwoord op gekregen.. Dan zal ik zelf inderdaad contact opnemen over de code.

Reageer