.

Beantwoord

Activeren vervangende simkaart

  • 10 January 2013
  • 271 reacties
  • 26195 Bekeken


Toon eerste bericht

271 reacties

Badge +8
Hallo Natascha, bedankt voor je bericht

Ik denk niet dat je mijn verhaal goed begrijpt. Ik heb momenteel een nano simkaart. deze wil ik opheffen en vervangen door een micro / gewone simkaart (die combi inderdaad). Ik voeg even een foto erbij ter verduidelijking.

De linkersimkaart gebruik ik momenteel, die wil ik opheffen. De rechtersimkaart wil ik graag activeren, echter deze optie staat niet onder mijn instellingen.

Gr,

Robert


Hoi Arcenon, dat gaat niet helaas.
Wanneer je een vervangende simkaart hebt besteld en die hebt geactiveerd, is de simkaart die je daarvoor gebruikte onbruikbaar geworden. Wanneer je nu weer van een nanosim naar een microsim wilt, zul je dus een nieuwe vervangende simkaart moeten bestellen op Mijn Simyo. Dan maken we een nieuwe combisim aan voor je, die je binnen twee werkdagen in huis hebt. Dan staat de optie om je vervangende simkaart te activeren wel op de website.
Mocht je daarna weer terug willen naar de nano sim, dan is het inderdaad handiger om een adapter aan te schaffen, zoals Scotsman adviseert. Dan kun je heen en weer wisselen.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

P.s. Je kunt echt beter geen simkaartnummers openbaar plaatsen. Dus ik heb je foto even weggehaald. 🙂
Hallo Natascha, bedankt voor je bericht

Ik denk niet dat je mijn verhaal goed begrijpt. Ik heb momenteel een nano simkaart. deze wil ik opheffen en vervangen door een micro / gewone simkaart (die combi inderdaad). Ik voeg even een foto erbij ter verduidelijking.

De linkersimkaart gebruik ik momenteel, die wil ik opheffen. De rechtersimkaart wil ik graag activeren, echter deze optie staat niet onder mijn instellingen.

Gr,

Robert


Hoi Arcenon, dat gaat niet helaas.
Wanneer je een vervangende simkaart hebt besteld en die hebt geactiveerd, is de simkaart die je daarvoor gebruikte onbruikbaar geworden. Wanneer je nu weer van een nanosim naar een microsim wilt, zul je dus een nieuwe vervangende simkaart moeten bestellen op Mijn Simyo. Dan maken we een nieuwe combisim aan voor je, die je binnen twee werkdagen in huis hebt. Dan staat de optie om je vervangende simkaart te activeren wel op de website.
Mocht je daarna weer terug willen naar de nano sim, dan is het inderdaad handiger om een adapter aan te schaffen, zoals Scotsman adviseert. Dan kun je heen en weer wisselen.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

P.s. Je kunt echt beter geen simkaartnummers openbaar plaatsen. Dus ik heb je foto even weggehaald. :)


Dankjewel voor je reactie. Dan bestel ik een nieuwe sim, en is mijn vraag beantwoord 🙂.
Badge +6
Hoi Arcenon,

Graag gedaan. Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we dat graag! 🙂
Goedendag,
Ik heb via mijn Simyo een vervangende micro sim besteld, echter krijg ik geen terugmelding dat er een bestelling is gedaan.
Klopt dat (geen mail), want ik weet nu niet of de aanvraag wordt uitgevoerd.
bvd
Badge +6
Goedendag,
Ik heb via mijn Simyo een vervangende micro sim besteld, echter krijg ik geen terugmelding dat er een bestelling is gedaan.
Klopt dat (geen mail), want ik weet nu niet of de aanvraag wordt uitgevoerd.
bvd


Hoi Charleyr,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. Ik zie dat je op vrijdag 16 augustus een vervangende micro simkaart hebt besteld.
De simkaart is verstuurd en die zal je met 2 á 3 werkdagen ontvangen.
Hallo,
Ik wil ook graag dat mijn vervangende simkaart geactiveerd wordt... Ik kan namelijk ook nergens het kopje Vervangende simkaart activeren  vinden. Mijn simkaart nummer is: 52482582
Alvast bedankt...
Hallo,
Ik wil ook graag dat mijn vervangende simkaart geactiveerd wordt... Ik kan namelijk ook nergens het kopje Vervangende simkaart activeren  vinden. Mijn simkaart nummer is: *
Alvast bedankt...

Inmiddels wordt er al aan gewerkt.
Reputatie 5
Badge +11
Inmiddels wordt er al aan gewerkt.

Hoi CindyJorna, en welkom op het forum:)

Ik zie het 🙂 Je bleek er 2 te hebben. Gelukkig is het opgelost!
Hoi Linsey,

Ik heb je simkaartnummer even verwijderd :)

Wanneer je een simkaart blokkeert wegens verlies/diefstal, dan wordt die instelling overgenomen op je vervangende simkaart. Die blokkade moet dan bij de klantenservice worden verwijderd voor je.
Ik zie dat je inmiddels contact met ons hebt gehad, en dat je weer kunt bellen :D

Groetjes,
Charlene


Ik vind een blokkering op je GESTOLEN kaart logisch, dit dan op je vervangende kaart overnemen is een BEETJE DOM. Die dient immers ter vervanging van de gestolen kaart en moet zelfs door mij geactiveerd worden. De slogans -Simyo gewoon slim- en -Simyo is dé provider waar jij VOLLEDIG in controle bent- zijn daarmee niet helemaal waar... Ik zit nu dus met een NIET werkende vervangende kaart en de helpdesk is gesloten... HELP (svp) !!
Reputatie 5
Badge +11
Ik vind een blokkering op je GESTOLEN kaart logisch, dit dan op je vervangende kaart overnemen is een BEETJE DOM. Die dient immers ter vervanging van de gestolen kaart en moet zelfs door mij geactiveerd worden. De slogans -Simyo gewoon slim- en -Simyo is dé provider waar jij VOLLEDIG in controle bent- zijn daarmee niet helemaal waar... Ik zit nu dus met een NIET werkende vervangende kaart en de helpdesk is gesloten... HELP (svp) !!

Hoi LeoD, en welkom op het Simyo forum.

Om fraude te voorkomen met vervangende simkaarten is er voor gekozen om de blokkade mee te kopiëren naar de nieuwe simkaart.
Toegegeven: het is wat omslachtig, maar helaas een noodzakelijk kwaad.

Door de extra safety check die aan de telefoon gedaan wordt komt fraude hierdoor nagenoeg niet meer voor, gelukkig.

Ik zie dat jouw simkaart vanmorgen ook weer is gedeblokkeerd 🙂
Hallo,
Ook ik zou graag mijn vervangende sim laten deblokkeren/activeren. Het nummer is 58110352.
Alvast bedankt.
Badge +6
Hallo,
Ook ik zou graag mijn vervangende sim laten deblokkeren/activeren. Het nummer is 58110352.
Alvast bedankt.


Hoi Hancs,

Welkom op het forum!
Ik heb je simkaart voor je gedeblokkeerd. Wanneer je toestel uit/aan zet kan je gebruik maken van je aansluiting.
Kan je mij laten weten of je weer gebruik kan maken van je aansluiting?
Hallo simyo ik heb nu prepaid maar ik wil sim ony alleen die zegt dat ik mijn simkaart moet activeren maar ik weet niet of die geactiveerd is want ik hem overgenomen van mijn vader wat moet ik nu doen ?? Alvast bedankt!!
Niet meer nodig!
Badge +8
Hallo simyo ik heb nu prepaid maar ik wil sim ony alleen die zegt dat ik mijn simkaart moet activeren maar ik weet niet of die geactiveerd is want ik hem overgenomen van mijn vader wat moet ik nu doen ?? Alvast bedankt!!
Niet meer nodig!

Hoi asdf,

Ik weet niet wat er precies aan de hand was, maar ik geloof dat je eruit bent gekomen, toch? :)
Mocht je weer een vraag hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Charlene
Hallo,
Ik heb door een gestolen telefoon een nieuwe simkaart aan moeten vragen. Maar aangezien de klantenservice dicht is, kan ik de nieuwe nog niet gebruiken.
Kan dit nu al verholpen worden?
Reputatie 5
Badge +11
Hi jovancapost, welkom op het Simyo forum!

Dat is helaas wel iets waar we nog een sluitende oplossing voor willen vinden...

Ik zie dat je inmiddels wel al telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice, dus je simkaart zal het nu wel doen :D

Tip: op doordeweekse dagen is ons webcare team tot 20.00 uur op Twitter aanwezig!
Goedendag,

Ik heb een vervangende simkaart ontvangen en zou deze in het tabblad selfservice onder de optie "activeren vervangende simkaart" moeten kunnen activeren.
Deze optie staat niet in het m enu, wel staat er aanvragen vervangende simkaart.
Hoe moet ik nu de kaart activeren?
En ik zie dat deze vraag al heel vaak is gesteld. Is het een idee om 1) de optie toe te voegen, of 2) de begeleidende handleiding aan te passen. Scheelt iedereen een hoop werk. Ik hoor graag wat u kunt doen of ik moet doen.
Dank u.
M vr grt,
L. van Dorp
Hallo,
Ook ik moet een vervangende simcard activeren! Kan het niet via de website realiseren. Wie kan dit regelen voor mij?
Reputatie 7
Hallo L. van Dorp en Rivawo, ik kan dit niet begrijpen. Ook ik heb afgelopen week een vervangende SIM-kaart aangevraagd, ontvangen én geactiveerd! 
Ik heb deze kaart 's avonds aangevraagd en de volgende dag verscheen in Mijn Simyo al de 'blauwe activeer balk'. Deze balk was (bij mij) niet te missen, omdat deze zo breed was als dat Mijn Simyo breed is. Hebben jullie deze balk over het hoofd gezien??
Ik heb zojuist ook geprobeerd om mijn vervangende Sim-kaart te activeren via de button "vervangende simkaart activeren", zoals in de beschrijving staat. Heb in dit geval maar gekozen voor de optie "simkaart activeren". Alles ingevuld, maar mijn kaartje wordt niet herkend in mijn toestel. Moet ik ook de klantenservice bellen om hem nog een keer te laten activeren? Snap er niets meer van. Ik heb trouwens geen enorme, niet te missen, blauwe balk gezien op Symio toen ik net inlogde Rico.
Reputatie 5
Badge +11
Goedendag,

Ik heb een vervangende simkaart ontvangen en zou deze in het tabblad selfservice onder de optie "activeren vervangende simkaart" moeten kunnen activeren.
Deze optie staat niet in het m enu, wel staat er aanvragen vervangende simkaart.
Hoe moet ik nu de kaart activeren?
En ik zie dat deze vraag al heel vaak is gesteld. Is het een idee om 1) de optie toe te voegen, of 2) de begeleidende handleiding aan te passen. Scheelt iedereen een hoop werk. Ik hoor graag wat u kunt doen of ik moet doen.
Dank u.
M vr grt,
L. van Dorp


Hi L. van Dorp, welkom op het Simyo forum.

Heb je de blauwe balk waar RicoK aan refereert gezien? Of zie je dit nog steeds niet?
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,
Ook ik moet een vervangende simcard activeren! Kan het niet via de website realiseren. Wie kan dit regelen voor mij?


Hi Rivawo, jij ook welkom op het forum!

Voor jou geld ook: Heb je de blauwe balk waar RicoK aan refereert gezien? Of zie je dit nog steeds niet?
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb zojuist ook geprobeerd om mijn vervangende Sim-kaart te activeren via de button "vervangende simkaart activeren", zoals in de beschrijving staat. Heb in dit geval maar gekozen voor de optie "simkaart activeren". Alles ingevuld, maar mijn kaartje wordt niet herkend in mijn toestel. Moet ik ook de klantenservice bellen om hem nog een keer te laten activeren? Snap er niets meer van. Ik heb trouwens geen enorme, niet te missen, blauwe balk gezien op Symio toen ik net inlogde Rico.

Hi Marrie, jij ook welkom hier natuurlijk :)

Ik zie dat bij jou het probleem voortkwam uit het feit dat je oude simkaart geblokkeerd was. Het is ook al opgelost 😃
Dag Ernst,
Ik heb zeker de blauwe balk gezien, en is idd niet te missen. Dat is echter niet wat Simyo mij vraagt te doen. Er staat dat ik de optie "activeren vervangende simkaart" moet kiezen. Deze staat er niet. Ik volg de instructies, niet meer niet minder.
Het lijkt muggenzifterij, maar wat als ik toch de balk aanklik, ik activeer de simkaart en omdat ik niet de juiste (vervangende) simkaart heb geactiveerd, blijft mijn oude actief en heb ik administratieve ellende omdat ik 2 actieve simkaarten zou hebben.....?
Ik verwacht dat de instructie van Simyo correct is.

Reageer