Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Activeren vervangende simkaart

  • 28 december 2012
  • 31 reacties
  • 2251 Bekeken

Vervangende simkaart vandaag ontvangen. In een begeleidend schrijven staat hoe de simkaart te activeren.
1 Log in op Mijn Simyo
2 Ga naar tabblad Selfservice en kies de optie activeren vervangende simkaart.
Vraag: bij Selfservice staat de optie activeren vervangende simkaar NIET
Hoe nu te activeren?
icon

Beste antwoord door Queenie1 3 januari 2013, 12:13

Hoi Carline Rutgers,



Ik kan niet terugvinden dat je een vervangende simkaart hebt ontvangen. Kun je het simkaartnummer doorgeven dat achterop de simkaart staat?
Bekijk originele reactie

31 reacties

Badge
Hoi Carline Rutgers,

Ik kan niet terugvinden dat je een vervangende simkaart hebt ontvangen. Kun je het simkaartnummer doorgeven dat achterop de simkaart staat?
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Wil graag mijn nanosim activeren. 
52481771
Zelfde probleem hier, ik kan mijn nano simkaart niet activeren.

Simkaart nummer: 52482274
Mij lukt dit dus ook niet!

mijn nummer :06-53303980.

Kunt dit voor me oplossen?
Het nummer dat op de simkaarts staat is: 54281618. Hoop snel iets te horen.
Ik ook hetzelfde probleem ,kan niet bellen lid
Gisteren nw simkaart micro gehad met nummer 54285425 alles volgens mij naar behoren gedaan , maar iedere geeft de mobi aan
Geen simkaart telefoonnummer is 0621954545
Is een Groot probleem omdat ik de telefoon voor mijn werk ECHT nodig heb.
Wie helpt mij aub
Thanks
Badge +1
zeflde ellende hier.. Nieuw kaart gekregen kan hem niet activeren met de code. De codes bij gegevens en instellingen kloppen niet 😞
Hallo,

De telefoon van onze zoon is gestolen. We hebben zijn simkaart onmiddelijk geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd Deze hebben we ontvangen en proberen te activeren zoals op de site staat vermeld Helaas, lukt dus niet. We krijgen de melding (via de telefoon): Simkaart om administratieve redenen geblokkeerd.

Kunt u ons snel helpen?
nano simkaart is inderdaad niet te activeren via mijn simyo

2. Ga naar het tabblad Selfservice en kies de optie Activeren vervangende simkaart.  <-- deze optie bestaat niet (!)

pincode werkt ook niet, ik kan dus niet bellen.


Wat nu?
Kan ook mijn nano sim niet activeren. Kunnen jullie dit doen? Bedankt
nano simkaart is inderdaad niet te activeren via mijn simyo

2. Ga naar het tabblad Selfservice en kies de optie Activeren vervangende simkaart.  <-- deze optie bestaat niet (!)

pincode werkt ook niet, ik kan dus niet bellen.


Wat nu?



Heb gebeld, is nu in orde
Nano simkaarten kunnen blijkbaar (nog) niet via de site geactiveerd worden
Ook hier hetzelfde probleem, ook geen pin en pukcode ontvangen. Baal baal.
Badge
Unfortunately I have the same problem 😞 Received nano sim but the option to activate in "Selfservice" is not there.
Badge +6
Kan ook mijn nano sim niet activeren. Kunnen jullie dit doen? Bedankt

Hoi Lena1,

Ik zie dat de nano simkaart is gekoppeld aan je aansluiting. De juiste pin en pukcode vindt je op je persoonlijke pagina.
Badge +6
Ook hier hetzelfde probleem, ook geen pin en pukcode ontvangen. Baal baal.

Hoi Beer63,

Welkom op het forum!
Ik zie dat de nano simkaart is gekoppeld aan je aansluiting. De juiste pin en pukcode vindt je op je persoonlijke pagina.
Badge +6
Unfortunately I have the same problem 😞 Received nano sim but the option to activate in "Selfservice" is not there.

Hoi Alex.Giurgiu,

Kan je mij voorzien van het simkaartnummer van de nano simkaart zodat ik deze dan kan koppelen voor je.
Vervangende simkaart vandaag ontvangen. In een begeleidend schrijven staat hoe de simkaart te activeren.
1 Log in op Mijn Simyo
2 Ga naar tabblad Selfservice en kies de optie activeren vervangende simkaart.
Vraag: bij Selfservice staat de optie activeren vervangende simkaar NIET
Hoe nu te activeren?


Ik heb ook dat probleem. Het betreft een vervangende micro simkaart om in een andere telefoon te gaan gebruiken. Heb ruim een week op deze kaart gewacht en nu kan ik hem weer niet activeren!! De begeleidende brief was overigens gericht aan een ander!!! Adresgegevens gelukkig wel goed anders was ik nu nog aan het wachten. Mijn vraag: Hoe moet ik activeren en kloppen de Puk- en pincode die nu op Mijn Simyo staan nog/al ? 
Dank voor uw snelle reactie.
Lijnie van Everdingen
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Tilburg11,

Mijn collega heeft de simkaart gisteren handmatig geactiveerd, omdat de simkaart ook handmatig is verstuurd. Hierdoor was het ook niet mogelijk om de simkaart via je persoonlijke pagina te activeren.

Kun je de micro simkaart inderdaad gebruiken? Mocht het niet werken, en je hebt een iPhone, wil ik je vragen eerst te synchroniseren met iTunes. Dit doe je door de simkaart in het toestel te stoppen en vervolgens te koppelen aan je computer. Vervolgens kun je synchroniseren met iTunes.

Groetjes,

Alex
Dankje wel Alex.     Het heeft even geduurd maar het is gelukt!!!! Joepie......
Welkom op het forum Tilburg11,


Mijn collega heeft de simkaart gisteren handmatig geactiveerd, omdat de simkaart ook handmatig is verstuurd. Hierdoor was het ook niet mogelijk om de simkaart via je persoonlijke pagina te activeren.

Kun je de micro simkaart inderdaad gebruiken? Mocht het niet werken, en je hebt een iPhone, wil ik je vragen eerst te synchroniseren met iTunes. Dit doe je door de simkaart in het toestel te stoppen en vervolgens te koppelen aan je computer. Vervolgens kun je synchroniseren met iTunes.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Mijn vervangende simkaart is wel al geactiveerd, maar nog niet gedeblokkeerd.
Het simkaartnummer is *.

Groetjes Sanne
Reputatie 5
Badge +10
Dankje wel Alex. Het heeft even geduurd maar het is gelukt!!!! Joepie......

Bedankt dat je het even laat weten Tilburg11

Hallo,

Mijn vervangende simkaart is wel al geactiveerd, maar nog niet gedeblokkeerd.
Het simkaartnummer is *.

Groetjes Sanne


Hoi Sanneeuu,

Uit je reactie in dit topic blijkt dat je simkaart is geactiveerd.

Groetjes,

Alex
[quote]Zelfde probleem hier, ik kan mijn nano simkaart niet activeren.

mijn simkaartnummer XXXXXXXX
nano simkaart is inderdaad niet te activeren via mijn simyo

2. Ga naar het tabblad Selfservice en kies de optie Activeren vervangende simkaart.  <-- deze optie bestaat niet (!)

pincode werkt ook niet, ik kan dus niet bellen.


Wat nu?


Ben dus niet de enigste met dit probleem... ik heb niet eens een pincode gekregen bij mn nano sim. dus heb nu geen bereik.. echt balen. De pincode plus puckcode die onder ''mijn simyo'' vermeld staan kloppen dus niet met het vervangende simkaart
Ook ik heb een nano sim ontvangen met de instructie dat deze te activeren is via de website. Ik lees hier op het forum dat het niet kan, jammer van de verkeerde instructie. Is de klantenservice open op zondag?  
Hallo, graag de mijne ook activeren:
Nummer XXXXXXXX

Bedankt
Jenny19

Reageer