Skip to main content

.

Geachte mevrouw of meneer,



Onlangs heb ik een nieuwe simkaart ontvangen.  Echter gezien mijn computer gehacked wordt, zijn de verstrekte gegevens om deze te activeren niet veilig.   Ik heb uw organisatie gevraagd het netwerk na te willen laten kijken, omdat ook mijn telefoon gesaboteerd wordt. Dit uit zich in klikjes, waardoor telefooncommunicatie niet mogelijk is. Uw collega heeft de verbinding/netwerk gereset, maar dit heeft geen resultaat opgeleverd. Ook bij geen telefoongebruik zijn deze onregelmatige klikjes te horen. Waarbij er dus geen sprake is van een netwerkstoring. Hierdoor is een nieuwe simkaart aangeboden. Het nalopen van het netwerk, zoals gevraagd, heeft geen resultaat opgeleverd, in die zin, dat de bron van de klacht niet gelokaliseerd is.  Graag wil ik u vragen, hoe de nieuwe simkaart te activeren.



Met vriendelijke groet,



Jacobine Weggen
Hoi jacobineweggen, welkom op het Simyo forum :)



Alhoewel ik niet voorbij wil gaan aan de gevoelens die je hebt ten opzichte van je computer- en telefoonveiligheid, kan ik vanaf hier niet je vervangende simkaart activeren.

Je kunt, echt veilig, gewoon zelf je simkaart activeren. Als je namelijk, zoals je nu hebt gedaan, inlogt op Mijn Simyo en je wilt je simkaart activeren, dan vul je enkel het simkaart nummer in. Onze IT afdeling krijgt dan een seintje waarna geheel automatisch je simkaart nieuwe actief wordt. Een ander kan niets met het seintje dat wij krijgen en kan niets met je simkaart doen.



Als je nou écht niet via je eigen computer wilt activeren, dan zul je de computer van iemand anders even moeten gebruiken. Maar dan raad ik je aan om ook een andere telefoon te gebruiken, dan zit je helemaal safe.



Trouwens, wat ik je nu ga zeggen is volledig a-commercieel, maar is het wel handig om een 'online-only servicepovider' te gebruiken als je het gevoel hebt afgeluisterd te worden?
Hallo Ernst,



Zojuist heb ik mijn simkaart geactiveerd; het probleem is niet opgelost. Zoals in bovenstaande mail beschreven, zijn de klachten nog identiek.



Ik hoor graag van je.



Jacobine Weggen
Hallo Ernst,



Zojuist heb ik mijn simkaart geactiveerd; het probleem is niet opgelost. Zoals in bovenstaande mail beschreven, zijn de klachten nog identiek.



Ik hoor graag van je.



Jacobine Weggen




Hoi jacobineweggen,



Dat is lastig, dat dit de klikjes niet verholpen heeft. Dan is het toch zaak om deze simkaart eens in een ander toestel te proberen. Wellicht hebben de klikjes met de werking van je luidspreker te maken. Om dit uit te sluiten, probeer je de sim dus in een ander toestel en kijkt of je daar hetzelfde ervaart.

Ik hoor graag wat je verneemt, dan kunnen we daar verder mee aan de slag.



Groetjes, Charlene
Hallo Charlene,



Dank voor je reactie, ik ga het uitproberen.



Groetjes,



Jacobine
Hallo Charlene,



Dank voor je reactie, ik ga het uitproberen.



Groetjes,



Jacobine




Hoi Jacobineweggen,



Graag gedaan en we zijn benieuwd naar je bevindingen.
Hallo Charlene,



Ik heb vandaag de sim in een nieuwe telefoon gedaan en het probleem is idem.

Ik hoor graag van jullie.

mvg, Jacobine Weggen
Hoi jacobineweggen,



Het begint er aardig op te lijken dat we de 'klikjes' niet weg gaan krijgen :(

Ik heb zojuist contact gehad met een netwerk specialist en er wordt bevestigd dat je gisteren je simkaart in een andere telefoon hebt gedaan, en dat ie sinds vanmorgen 09.30 uur weer in een andere telefoon zit.



Nu gaat het niemand wat aan welke telefoons dat zijn, maar het zijn geen smartphones. De telefoon van gisteren is al wat jaartjes oud, en die van vandaag kan niet zijn, maar is beslist geen smartphone.



Zou je bij wijze van experiment eens je nieuwe simkaart (een U-SIM) in een smartphone willen doen? De huidige generatie simkaarten is namelijk gemaakt voor gebruikt in smartphones. Dat wil niet zeggen dat ze het in andere telefoons niet goed doen, maar what if...?



Zet wél eerst 'internet op je mobiel' even uit op Mijn Simyo.
Hallo Ernst,



Heel leuk al die voorstellen; maar ik bel al  ruim  zo'n twee jaar met deze telefoon (samsung(GT-E1230)en ditzelfde abonnement; en heb nog nooit problemen gehad. De telefoon van gisteren is een nokiaNHM-5NX.

Zoals ik eerder in een brief heb aangegeven, alsook in de mail naar jouw, dat dit geen storing is, en sinds korte tijd speelt; ondanks dat er op het netwerk niks is kunnen vinden.



En hoewel je schrijft dat je niet voorbij wilt gaan aan mijn 'gevoelens', heel aardig,(maar aan gevoelens alleen hebben we niks) en dit zijn geen gevoelens maar waarnemingen. En er allerlei oplossingen worden aangedragen, maar die niet de kern aanpakken van het probleem.



Dus heel leuk, maar een smartphone heb ik niet, ben ik ook niet van plan aan te schaffen. En ik hoor graag van je wat dan wel. Jacobine
Ik ben benieuwd of de klikjes op 1 bepaalde lokatie te horen zijn, of dat je ze altijd hoort waar je ook bent in Nederland. Er is namelijk een mogelijk aspect in dit mysterie dat tot nu toe onderbelicht is, namelijk de mogelijkheid dat er op de locatie van jacobineweggen (thuis neem ik aan) een apparaat of installatie in de buurt aanwezig is dat interferentie veroorzaakt op de gebruikte GSM frequentie. Ik zit te denken aan een magnetron, babyfoon of een ander draadloos systeem.
Hallo Scotsman,



Het is niet alleen bij mij thuis, op vele locaties. Maar soms kan ik ineens wel een normaal telefoongesprek voeren.

Het is begonnen dat ik rond 11 november 2013 in mijn volkstuin mijn telefoon aanzette om te bellen. Eerder was ik al op de hoogte dat er in mijn computer thuis was 'ingebroken'. En ik sinds die tijd echt gesaboteerd wordt. Dit loopt qua internet van; printopdrachten die er ergens anders uitkomen dan bij mij( een ander type printer dan de mijne); instellingen in mijn gebruikersaccount die voor mijn neus zienderwijs zonder mijn toedoen veranderen. Brieven die ik schrijf, waarin teksten veranderen en waar plots spelfouten in komen. Over mijn computerscherm neem ik een 'overscreen'waar; dit is een scherm, identiek aan  de mijne, maar dan net met een andere kleurenintensiteit en korreliger. Alsook dat er ingegrepen wordt als ik online ben; muziek/films die zonder mijn toedoen herhaaldelijk stoppen, en wat geen 'buffer' is. En zodanig vervormen dat het karikaturaal wordt.(stemmen uitgerekt, vervormd terwijl het beeld synchroon blijft lopen en niet vertraagds of uitgerekt wordt.) Maar ook de muis die verspringt zonder mijn aanraken, tabbladen die openenen, handelingen die geblokkeerd worden. etc.etc.



Ik heb naar mijn internet laten kijken, maar bij elke poging hiervan stuitten diegenen die ik het heb gevraagd, op niks waarneembaars.

Zo ook bij mijn telefoon.



Zoals ik schreef neem ik van 11 november bij het aanzetten van mijn telefoon zo'n overscreen waar. En wist ik; nu zitten ze ook op mijn telefoon. (ze; niet in beeld wie exact of fysiek aanwijsbaar) Het schermpje van mijn telefoon, was korreliger en anders van intensiteit geworden. Dit zag ik direkt. En bij het bellen vervolgens, werd dit bevestigd door het beginnen van klikjes. Deze klikjes zijn onregelmatig, maar maken een communicatie onmogelijk. Ook als ik niet bel, heb ik deze klikjes ervaren. Ik ben van mening, dat het geen 'onzichtbaar' onwaarneembaar afluisterpraktijken zijn, maar er duidelijk gesaboteerd en 'gestalkt' wordt. En ook bij elke poging om dit te onderzoeken, het zij bij mijn computer hetzij bij het nalopen van het kpnnetwerk dezen buiten beeld blijven/onzichtbaar. Maar vervolgens is het er gewoon weer. En is het probleem er nog steeds.



Ik ben van mening dat diegenen die dit doen, bij mijn internet en telefoon geen jip en jannekes zijn, en heel goed weten waar ze mee bezig zijn, waardoor ze buiten 'beeld' blijven. En tot dusver niet detecteerbaar zijn.



Daarom had ik gevraagd aan Ernst om een andere mogelijkheid om de sim te activeren dan online; omdat deze manier niet veilig is. (Gezien het probleem met mijn computer) (Blijkbaar is er naar mijn computer een andere ingang dan enkel de mijne en is alles en elke handeling die ik doe zichtbaar en controleerbaar.)



Ik hoor graag van je.



mvg, Jacobine Weggen
Ik ben bang dat mijn kennis op het gebied van computerveiligheid zo zeer tekort schiet dat ik helaas geen oplossing kan suggereren. Als ik je verhaal zo hoor dan lijkt het een behoorlijk ernstige situatie.



Ik weet niet of dit in Nederland bestaat, maar hier in de UK is er een Police Central e-crime Unit - PCeU met een website met allerlei informatie over wat te doen wanneer iemand het slachtoffer is of denkt te zijn geworden van cyber crime. Als er sterke vermoedens zijn dat het om cyber crime (misdaad dus) gaat dan moet je dat melden bij de politie. Heb je al contact gehad met de politie, want ik neem aan dat het hacken van iemands computer en telefoon ook in Nederland als een misdaad wordt beschouwd.
Nanocard ontvangen, kan ik helaas niet activeren via site. Klantenservice gebeld: kunnen dit ook niet. Wie kan mij wel helpen?



Groet,

Jfp
Ik weet dat dit een zeer ernstige situatie is en zware criminaliteit. Echter; het politieapparaat is niet toereikend tot dusver, is mijn ervaring, en wat binnen mijn gezichtsveld ligt, om dit serieus te kunnen nemen of te kunnen behappen. Op het politiebureau komen ze met vragen aan, die zo ver achterliggen op de huidige situatie.(Heeft u al een virusscanner geprobeerd, heeft u er al iemand naar laten kijken?) Op het niveau van burgerzaken; huistuin en keuken criminaliteit(alsof er een fiets is gestolen), dat er tot dusver niks aan gedaan kan worden. En de case in twijfel wordt getrokken, bij gebrek aan inzicht in de materie.



Zo ook bij eigenhandige pogingen om deze materie aan de kaak te stellen of op te lossen.

Qua internet hebben ik wat nazoekwerk gedaan; zoals een detectieprogramma als netscape of iets van die orde. Maar de eerste publieke reactie op het programma was al, 'dat een beetje ...(vakjargon computerkenners) hier zo door heen fietst'. Dus ik ben niet in de illusie dat eigenhandige pogingen om dit probleem, hetzij met mn telefoon, hetzij met internet/computer eigenhandig te kunnen oplossen.



Daarnaast, worden de aangegeven problemen consequent in twijfel getrokken; niet bewust en met opzet, maar uit onvermogen om de situatie in te kunnen zien. Dat alle mogelijke logische technische zaken worden aangekaart. En veelal oplossingen worden aangedragen, die ik al lang heb ondernomen of onderzocht.

Dan dat werkelijk gekeken word of onderkend wordt wat er aan de hand is, waardoor het probleem kan worden opgelost.



Zelf ben ik in deze materie niet thuis, qua computersystemen en elektronica. En weet alleen  dat het om zeer geavanceerde technieken gaat; die mogelijk bij de politie niet eens bekend zijn, althans niet op lokaal niveau.



Dus wat rest mij aan oplossingsmogelijkheden?



In ieder geval, wil ik je bedanken, dat jij  wel serieus inhoudelijk op mijn vraag ingegaan bent, op hetgeen ik onder de aandacht heb gebracht. En er geen 'gevoelszaak' van heb gemaakt. Of het weggerationaliseerd heb. Dat getuigt van professionaliteit; of je de materie nu wel of niet kunt volgen.



Dank.



Ik hoop dat je bij simyo nog opties kan nalopen, betreft het oplossen van het probleem.



Ik hoor graag van je.



Jacobine Weggen
Eerder was ik al op de hoogte dat er in mijn computer thuis was 'ingebroken'. En ik sinds die tijd echt gesaboteerd wordt. Dit loopt qua internet van; printopdrachten die er ergens anders uitkomen dan bij mij( een ander type printer dan de mijne); instellingen in mijn gebruikersaccount die voor mijn neus zienderwijs zonder mijn toedoen veranderen. Brieven die ik schrijf, waarin teksten veranderen en waar plots spelfouten in komen. Over mijn computerscherm neem ik een 'overscreen'waar; dit is een scherm, identiek aan  de mijne, maar dan net met een andere kleurenintensiteit en korreliger. Alsook dat er ingegrepen wordt als ik online ben; muziek/films die zonder mijn toedoen herhaaldelijk stoppen, en wat geen 'buffer' is. En zodanig vervormen dat het karikaturaal wordt.(stemmen uitgerekt, vervormd terwijl het beeld synchroon blijft lopen en niet vertraagds of uitgerekt wordt.) Maar ook de muis die verspringt zonder mijn aanraken, tabbladen die openenen, handelingen die geblokkeerd worden. etc.etc.







Nogmaals, een oplossing heb ik niet, maar ik krijg sterk de indruk dat bovenstaande problemen met de computer los staan van het klikprobleem op je telefoon. De symptomen die je hierboven beschrijft suggereren dat je ooit toestemming hebt gegeven aan iemand van de technische ondersteuning van een provider of een softwarefabrikant om jouw computer op afstand te bedienen om een probleem op te lossen toen dat via de telefoon niet lukte. Dat is technisch gesproken helemaal niet moeilijk, en het is ook legitiem mits je als eigenaar van de computer daar toestemming voor hebt gegeven. Misschien dat deze mogelijkheid tot "bediening op afstand" al dan niet per ongeluk is blijven aanstaan, en dat vervolgens iemand anders daarvan misbruik is gaan maken. Een computerdeskundige kan eenvoudig vaststellen of deze achterdeur nog steeds openstaat.
Hallo Ernst,



Heel leuk al die voorstellen; maar ik bel al  ruim  zo'n twee jaar met deze telefoon (samsung(GT-E1230)en ditzelfde abonnement; en heb nog nooit problemen gehad. De telefoon van gisteren is een nokiaNHM-5NX.

Zoals ik eerder in een brief heb aangegeven, alsook in de mail naar jouw, dat dit geen storing is, en sinds korte tijd speelt; ondanks dat er op het netwerk niks is kunnen vinden.



En hoewel je schrijft dat je niet voorbij wilt gaan aan mijn 'gevoelens', heel aardig,(maar aan gevoelens alleen hebben we niks) en dit zijn geen gevoelens maar waarnemingen. En er allerlei oplossingen worden aangedragen, maar die niet de kern aanpakken van het probleem.



Dus heel leuk, maar een smartphone heb ik niet, ben ik ook niet van plan aan te schaffen. En ik hoor graag van je wat dan wel. Jacobine




Hoi Jacobineweggen,



Je hoeft niet speciaal een toestel te gaan kopen. Er is vast iemand die je kent waar je het toestel wel even mag lenen 🙂.

Reageer