.

Beantwoord

Activeren e-sim werkt niet, hoe kan dat?

  • 17 August 2020
  • 10 reacties
  • 1515 Bekeken

Na het activeren en toevoegen van de e-sim via de Simyo app op een iPhone 11 lijkt de portering niet te voltooien (Persoonlijk).

De simkaart blijft ook actief op het oude toestel.

Is er momenteel een storing?

 

icon

Beste antwoord door RicoK 18 August 2020, 13:44

Bekijk originele reactie

10 reacties

De simkaart in het oude toestel is inmiddels inactief (Geen service).

Echter werkt de e-sim nu ook niet op de iPhone 11 en is het telefoonnummer nu niet bereikbaar.

hoe kan dit opgelost worden? Het lijkt of er iets blijft hangen bij het porteren.

Reputatie 7

@hozzes Vervelend. Ik heb helaas niets anders kunnen doen dan het onder de aandacht brengen bij Simyo. Ik hoop dat een moderator (= Simyo medewerker) hier spoedig bij je op terug komt.

Het porteren lijkt nu gelukt te zijn. De e-sim is nu actief, het topic kan gesloten worden.

Reputatie 7

@hozzes Bedankt voor je terugkoppeling.

Wat betreft het sluiten van een topic, in tegenstelling tot wat veel andere fora wel doen, het sluiten van topics, doet Simyo dit niet. Een topic blijft voor lange tijd open en beschikbaar, zodat andere Simyo gebruikers hier wellicht hun voordeel mee kunnen behalen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hozzes,

 

Super fijn dat het probleem is opgelost, er waren tijdelijk wat issues met porteringen. Sorry voor het ongemak!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi @Daisy,

Goed om te weten dat er issues waren met porteren en dat het inmiddels is opgelost.
Echter om wel nog even op te merken en voor anderen die misschien tegen hetzelfde aanlopen; Ik heb bankieren bij de ING en kon de ING app niet activeren op de telefoon met e-sim.
In het activeringsproces van de ING app zit op een gegeven moment een SMS controle, vanuit de ING app was mijn nummer geblokkeerd om SMS te ontvangen. Dus hier liep ik op vast.
Na telefonisch contact met de ING konden ze mij vertellen dat er mogelijk meerdere keren gepoogd was het telefoonnummer te porteren. Bij de ING kunnen ze dus zien (veiligheids algoritme?) dat nummers wellicht ‘te vaak’ geporteerd worden. Dit kan namelijk poging tot fraude zijn. (nummer porteren en ING app registreren op toestel van een hacker).
Na wat controle vragen van de ING kan ik over 2 dagen weer gebruik maken van de ING app.

Groetjes,
Danny

Reputatie 7

@hozzes Nu had ING gisteren wel een storing: https://tweakers.net/nieuws/171058/ing-heeft-internetbankierenstoring-die-inzage-gegevens-en-betalingen-blokkeert.html

Misschien had dit ook met jouw problemen te maken.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi hozzes, 

Superthanks voor de terugkoppeling! Dit is voor mij in ieder geval nieuwe informatie die in de toekomst vast een keer van pas komt 😃

Kunnen we je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

@Bas,

Geen probleem, scheelt anderen weer uitzoeken ;-)
Verder geen vragen hoor.

Goed weekend!

Danny

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Danny, 

Wordt gewaardeerd! Jij ook een goed weekend 😁

Groetjes, 
Bas

Reageer