.

Beantwoord

Acer liquid z4 geen mobiel netwerk, wat nu?

  • 31 July 2014
  • 3 reacties
  • 1740 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb sinds Dinsdag een nieuwe telefoon binnen gekregen, omdat mijn andere stuk was.

Toen ik hem kreeg, bleek dat er een micro-sim in moest. Ik had eerst geprobeerd om mijn oude simkaart(ook een simyo simkaart was dat) op maat te maken voor die als een micro sim.
Helaas kon hij zo mijn simkaart niet detecteren.

Na 2 dagen wachten had ik de goeie micro-sim besteld en binnen gekregen. Die heb ik geactiveerd er in de mobiel gezet, maar ik krijg maar geen mobiel netwerk aan de gang! En bovenin staat er: Alleen noodoproepen.



Ook heb ik al diverse dingen geprobeerd via de instellingen, maar werkte ook niet. zoals bijv.:


Bij beschikbare netwerken gekeken, daar kon je hem handmatig en automatisch laten zoeken om een mobiel netwerk.

Bij automatisch zoeken kreeg ik de melding: Kan geen verbinding maken met dit netwerk, probeer het later opnieuw.
En als je handmatig selecteerd dan heb ik de keuze uit:

NL KPN 3G(current)
NL KPN 2G
T-Mobile NL 2G
T-Mobile NL 3G
Vodafone NL 3G
Vodafone NL 2G

En bij al die opties die ik aanklik dan krijg ik weer de melding: Kan geen verbinding maken met netwerk, probeer het later opnieuw.





Ook kan ik bij GSM-/UMTS- netwerkvoorkeur, het netwerkvoorkeur veranderen. Nu weet ik niet of het iets helpt om te veranderen of waar voor het is. Ik kan kiezen uit de volgende opties

GSM / WCDMA(automatisch)
Alleen WCDMA
Alleen GSM

Bij mij staat deze op automatisch.

Ook kan ik vanuit de huis telefoon ook niet naar mijn 06 nummer bellen, dan zegt hij dat het nummer tijdelijk niet beschikbaar is. En ook
andersom lukt ook niet, vanwege geen mobiel netwerk geschikbaar.

Verder werkt verder alles prima op de mobiel(ook internet(wifi))


Met mijn vorige mobiel had ik nergens last van gehad.(Sony experia tipo)



Na een paar topic's hier hebben te gelezen, kon ik mijn antwoord er niet tussen vinden, ondanks dat er meerdere mensen met dit probleem zijn/waren. En vandaar dat ik een nieuw topic aanmaak.

Het betreft een:

Acer liquid z4 z160, en ja.. er stond bij dat hij simlock vrij is.






En mocht het probleem opgelost zijn, behoud ik dan mijn zelfde 06 nummer die ik eerst ook had? En/of dat het eventueel weer terug gezet kan worden.  En hoe verander ik mijn pincode weer? Hij is nu veranderd i.v.m. een andere simkaart.


Alvast bedankt!

Mvg. Marcel
icon

Beste antwoord door skeuriezer 31 July 2014, 17:35

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge
Misschien het probleem gevonden!


Mijn zus en ik hebben de zelfde telefoons, alleen heeft zij een dual sim functie en ik niet.

Stop ik mijn simkaart in haar mobiel, heeft zij ook geen mobiel netwerk.
Stop ik haar simkaart in mijn mobiel, heb ik meteen ontvangst!


Het zou dus aan de simkaart moeten liggen, hebben jullie deze nog niet goed ''ingesteld'' dat hij daarom geen verbinding maakt? Of moet ik nu weer een nieuwe simkaart bestellen?
Badge
probleem opgelost!

Even met de klantenservice gebeld.. en binnen een uurtje was het geregeld.

bij het gebouw/server hadden ze een storing gehad? waardoor de simkaart wat vertraging had met het aanmelden bij het mobiele netwerk.


Ik kan weer bellen! 🙂
Badge +6
Hoi skeuriezer, welkom op het forum van Simyo!

Fijn dat je inmiddels bereikbaar bent, mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden hè! 🙂

Reageer