.

Beantwoord

3 in 1 nano simkaart past niet in iphone 6

  • 14 February 2015
  • 5 reacties
  • 1221 Bekeken

Hallo,

net mijn nieuwe iphone 6 uitgepakt en gelukkig had ik een 3 in 1 simkaart, maar nu ik de randen heb weggehaald past de sim nog niet in de houder.
En ik zie ook geen schuin hoekje meer. Dus ik weet ook niet hoe ik hem er in moet doen.

Wat gaat er mis en hoe kan ik het zsm oplossen, want kan nu helemaal niet meer bellen omdat ik hem ook niet meer in mijn oude telefoon krijg. De randjes van de micro zijn stuk gegaan.

Hoop op een snelle oplossing.

gr karin
icon

Beste antwoord door Ernst 16 February 2015, 13:33

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat je nodig hebt is een nanosimkaart, en die heeft een heel klein schuin hoekje. Dat is het kleinste kaartje dat je uit de 3 in 1 kaart kunt drukken. Hij past maar op 1 manier in het simkaart houdertje van de iPhone. Ik begrijp niet waarom dit niet lukt, tenzij je een simkaart hebt ontvangen waar geen nanosim in zit (lijkt me onwaarschijnlijk trouwens).
Bedankt voor de snelle reactie

We zijn net bij de applestore geweest en Door de technische dienst aldaar is vastgesteld dat dit een zeer vreemde maat Sim is en geen normale nano

Zij hebben me aangeraden en nieuwe sim geschikt voor iPhone 6 aan te vragen

Gr karin
Met alle respect maar de maat van de sim wijkt dan niet af maar die van het slotje in de Iphone6. Want ik heb net een nieuwe telefoon (geen Iphone) en die moet ook een nanosim en past perfect. En ik heb het even opgezocht maar vanaf de Iphone5 moet er een Nano simkaart in en er word nergens gesproken over een afwijkende nano voor specifiek de Iphone. Ik ben bang dat je verkeerde info heb gekregen bij de applestore.

 
Reputatie 7
Badge +9
Vreemd! Ben benieuwd wat simyo hierop te zeggen heeft.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi gokaar, welkom op ons forum :)

In je gegevens zie ik dat je hierover ook via de mail contact hebt gehad met een collega van me.
Er is zelfs al een nieuwe simkaart naar je onderweg! Dit keer is dat wél een 3-in-1 simkaart.
Je oude simkaart is dat namelijk niet...
Je had nog een oude standaard formaat simkaart uit 2012. Toen hadden we nog niet eens een combi simkaart, de 2-in-1.

Heb je misschien het plastic om de chip weggeknipt? Dan kan ik me voorstellen dat ze raar opkijken in een Apple winkel.


Scotsman en Raytje, dank voor de assistentie!

Reageer