.

Beantwoord

Simkaart is vergrendeld, waarom moet ik steeds pincode invoeren?

  • 11 December 2015
  • 6 reacties
  • 16482 Bekeken

Badge
Ik ben een nieuwe Simyo-klant en heb gisteren mijn Vodafone-simkaart vervangen door de nieuwe Simyo-simkaart. De simkaart is geactiveerd, ik kan gewoon bellen en mijn overzichten zien op Mijn Simyo.

Maar telkens als ik mijn telefoon (Huawei Mate 7) opnieuw opstart krijg ik de melding: Sim-kaart is vergrendeld. Vervolgens toets ik de pincode van de Simyo-simkaart in (dus niet die van de telefoon zelf) en dan werkt alles weer en heb ik weer verbinding via Simyo.

Ik hoef mijn telefoon normaal gesproken zelden opnieuw op te starten. Maar toch is het raar dat ik met mijn geactiveerde én werkende Simyo-simkaart elke keer bij een restart de Simyo-pincode moet intoetsen. Ik heb al op dit forum en internet gezocht naar mogelijke oplossingen, waaronder een factory reset op mijn Huawei-telefoon. Maar is zo'n drastische oplossing echt nodig of is er een andere manier? Bijvoorbeeld met opzet een paar keer een verkeerde pincode intoetsen en daarna de juiste PUK-code? Of is er iets anders aan de hand?
icon

Beste antwoord door Ray 11 December 2015, 09:07

Bekijk originele reactie

6 reacties

Een pincode in een veiligheidsmaatregel zodat onbevoegde niet zomaar, op jouw kosten, jouw toestel kunnen bedienen. Wil je de pincode uitzetten dan doe je dat via de beveiligings instellingen van je telefoon.

Heeft verder niks er mee te maken dat je simkaart is geactiveerd.

Bij Vodafone is dat hetzelfde maar daar deed je dus nooit je telefoon herstarten of stond het al uit.
Badge
Hey Raytje. Pff je hebt helemaal gelijk. Totaal niet aan gedacht. Bij Vodafone stond het inderdaad al uit, zonder dat ik er erg in had. Blijkbaar heeft het plaatsen van de nieuwe Simyo-simkaart ervoor gezorgd dat de pincode weer werd ingeschakeld.

Probleem opgelost. Hartstikke bedankt!
Graag gedaan.. 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Paulo2477,

Super dat Raytje je goed heeft geholpen 😃 Dankjewel Raytje!

Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden 😉
Badge
Zeker weten. Ik ben nu al heel tevreden over Simyo. Ik kreeg eerder meteen een helpdesk-medewerker aan de telefoon en merk dat mijn vragen op dit forum ook heel snel worden beantwoord. Wát een verschil met Vodafone. Complimenten!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Paulo2477,

Daar worden we een beetje verlegen van hoor 😳 Heel erg bedankt voor deze mooie complimenten. Als we nog iets voor je kunnen doen, dan zien we je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer