.

Beantwoord

Sim wordt niet gedetecteerd. Wat nu?


Badge
Mijn Samsung S4 heeft zijn taak tot voor kort voorbeeldig vervuld, maar sinds een week krijg ik wel 15 keer per dag dat mijn simkaart niet wordt gedetecteerd en dat het apparaat dientengevolge opnieuw moet worden opgestart. Soms is het probleem daarmee verholpen, maar soms moet je nóg eens opstarten. Dan gaat het even goed, maar na een kwartiertje (tot anderhalf uur ongeveer) heb je hetzelfde weer. Vraag: ligt het aan de simkaart of aan het toestel en vooral: wat is eraan te doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 June 2017, 16:20

Bekijk originele reactie

13 reacties

Eigenlijk is dit enigszins apart door het eerst goed werkend zijn. Er zijn problemen bekend met dat toestel qua dikte simkaart.. Probeer eens een stukje plakband onder de sim om hem dikker te maken.

Is het daarmee opgelost?
Reputatie 7
Badge +7
Je kunt ook bij Simyo een iets dikkere simkaart bestellen.
Badge
Plakbandje gedaan, werkt niet. En het wordt vandaag erger: ik kan de som niet meer met de code ontgrendelen. Hij reageert gewoon niet op de code. Hij vindt hem ook niet fout. Het scherm wordt zwart, ik activeer hem weer en ik kan opnieuw mijn code invoeren: tevergeefs. Soms slaat hij het ontgrendelen over em dan kan ik via wifi internetten. Maar niet bellen en geen 4G.
Badge
Sim uiteraard, niet som.
Dan lijkt mij het eerder dat de telefoon het probleem is. Eenvoudige controle is de kruistest.
Jouw sim andere telefoon, vice versa. Woordcorrectie is echdttt:(:8:@:D handig, nietwaar Puntenel?:)

*Edit
Lijkt dat een reparatie nodig is of aanschaf van een nieuwe telefoon.
Badge
Js, klopt... 😕
Reputatie 7
Badge +7
Ik zou toch eerst uitsluiten dat het de sim is. Andere sim in je toestel, of de sim in een ander toestel.
Een nieuwe sim is veel goedkoper.
Dat zei ik al Wim, kruistest.zeker door de eerst goed werkende foon.
Badge
Bedankt Wim en Triesian, het simmetje is perfect; het ligt aan het toestel. Ik bestel zo meteen een fonkelnieuwe Samsung S7 Edge. Dat was ik stiekem toch al een beetje van plan om op korte termijn te gaan doen... :-\. Goed excuus nu. Toch?
Reputatie 7
Badge +7
Ja. In zo'n situatie kan je inderdaad het beste je werkende telefoon een paar keer stevig op de tafel smijten.:D
Ik vind van wel, wat Triesian er van zegt weet ik niet. 🙂
Badge
Sorry Friesian, de woordcorrectie werkte hier niet.... 😞
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Puntenel,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je simkaart elke keer contact verliest. Zoals Friesian al aangaf is de simkaartconnector van een Samsung Galaxy S4 wat ruimer, waardoor je simkaart hier niet goed in blijft zitten. Een dikkere simkaart zou dit probleem kunnen verhelpen.

De andere problemen die je ondervindt (niet reageren op code en zwart beeld) worden niet veroorzaak door je te ruime simkaartconnector. Soms heb je gewoon een reden nodig om een nieuw toestel te bestellen. Dit is een heel goed moment voor jou. 😃 Heb jij de S7 Edge al ontvangen?

Ik zie dat je inmiddels een nieuwe simkaart hebt aangevraagd via onze Klantenservice. Je kan 'm elk moment ontvangen, waarna je de simkaart kunt activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Wimj12 en Friesian, super bedankt voor het meedenken! :D

Groetjes,
Asma

Reageer