.

Beantwoord

Mijn PUK-code wordt niet geaccepteerd. Wat nu?

  • 2 September 2018
  • 5 reacties
  • 1124 Bekeken

Hallo,

Ik heb de pincode van mijn telefoon (Xiaomi Mi a1) drie keer verkeerd ingevoerd en nu moet ik de pukcode invoeren. Ik heb deze opgezocht en ingevoerd maar er gebeurt niets. Toen las ik dat het op sommige toestellen niet altijd werkt en dat je je simkaart in een andere telefoon moet ontgrendelen. Ik heb dit geprobeerd op een oude motorola g2 en een oude samsung galaxy ace 2. Ik kreeg ook hier hetzelfde te lezen als op mijn huidige telefoon: "Voer de gewenste code in". Ik kan verder niets vinden op internet en ik hoop dat er een andere oplossing is dan een nieuwe simkaart bestellen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Jihane 3 September 2018, 10:00

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Thomas,

Wat stom dat het niet lukt om de pin- en PUK-code ingevoerd te krijgen! Begrijp ik goed dat je eigenlijk geen enkele 'reactie' krijgt uit de toestellen? De toestellen weigeren de codes niet, maar accepteren ze ook niet. Wat bijzonder!

Normaliter is het de bedoeling dat je een pincode invoert nadat je de PUK-code ingetoetst hebt. Kan het zo zijn dat de toestellen vragen om een nieuwe pincode?

Groetjes,
Jihane
Hij doet het weer! Super bedankt
Reputatie 7
Badge +10
Ah, fantastisch om te horen, Thomas! Wat bleek de oplossing te zijn voor je? Dat is handig om te weten voor als iemand anders ook 's tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Groetjes,
Jihane
Ik heb de pukcode weer ingevoerd en toen heb ik een nieuwe pincode ingevoerd. Toen vroeg hij om de nieuwe pincode te bevestigen en toen was de simkaart ontgrendeld.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Thomas,

Dankje voor de terugkoppeling! 🙂 Fijn dat het nu gelukt is met je PUK-code en nieuwe pincode. Het is trouwens goed om te weten dat de pincode die je in Mijn Simyo ziet staan bij Instellingen > Simkaart niet mee veranderd als je een nieuwe pincode instelt.

Fijne dag nog!

Groetjes,
Thomas

Reageer