.

Beantwoord

kan ik mijn IMSI nummer opvragen?

  • 27 February 2019
  • 4 reacties
  • 1763 Bekeken

  • Ik ben op zoek naar mijn IMSI nummer. Bij portering vraagt de nieuwe partij hierna omdat Simyo/KPN aangeeft dit nodig te hebben.:
  • Antwoord nieuwe provider: IMSI nummers zijn uniek per provider en simkaart. Deze kun je achterhalen vanuit documentatie die geleverd is bij SIMkaart levering. Anders even de huidige provider bellen. Zie ook IMSI informatie link: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/imsi-nummer-mobiele-telefoon-tablet-laptop
  • Dit zegt Simyo na portering tegen de nieuwe provider:
PXS: SP not allowed to send requests without customerid (no SV process enabled)

SIMYO gebeld maar klantenservice zegt niet nodig. Echt portering wordt nu wel afgewezen.
icon

Beste antwoord door Kevin 28 February 2019, 11:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Via de app sim card kun je dit achterhalen.
https://play.google.com/store/apps/developer?id=gsmdev&hl=nl

Een moderator zal zich ook nog melden.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Onsict,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat gek dat je nieuwe provider naar dit nummer vraagt. Normaal gesproken werkt nummerbehoud alleen met het simkaartnummer. Deze is te vinden op Mijn Simyo > instellingen > simkaart > Simkaartnummer tonen.

De app die Friesian doorstuurde kan zeker helpen om het IMSI nummer te achterhalen. Ik ken die app zelf helaas niet. Het IMSI nummer hebben wij natuurlijk ook gewoon voor je. Ik zal je deze zo even opsturen per mail! 🙂

Ik ben wel erg benieuwd waarom en bij welke provider je deze code nodig zou hebben om nummerbehoud te regelen. Zou je ons op de hoogte willen houden?

Groetjes,

Kevin
Gaat om provider Motto Communications. Zij hebben providers gevraagd wat er nodig is om een portering in te dienen. Daarop was het antwoord een IMSI nummer.

Daar nu al voor de 5 de keer een portering ingediend. Komt steeds retour met reactie Simyo: PXS: SP not allowed to send request without customerid (no sv process enabled)
Portering met IMSI / klantnummer en simm nummer ingediend. Niets werkt.
Reputatie 6
Badge +5
Hi onsict,

Wat een gedoe allemaal! Ik zie dat je inmiddels ook via de telefoon contact met ons hebt opgenomen. Het nummerbehoud lijkt nu geregeld en de overstap zou over een maand moeten gebeuren :)

Verder nog vragen? Hoor het graag!

Groetjes,
Niels

Reageer