.

Beantwoord

Foutmelding na invoeren simkaart. Hoe kan dit?

  • 17 March 2017
  • 2 reacties
  • 186 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Prepaid sim icm een iPhone voor de kinderen gekocht. 1 van telefoons (iPhone 5) geeft volgende melding:
SIM locked
Insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone.
Unlock

Echter als ik op unlock klik zegt de iPhone " unlock button" maar geeft geen toetsenbord om daadwerkelijk een pincode in te tikken.
Meerdere malen harde reset gedaan maar hetzelfde scherm blijft komen.

Weet iemand hier raad mee?
Thnx alvast
icon

Beste antwoord door Scotsman 17 March 2017, 12:47

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De iPhone is vast niet nieuw, en heeft vermoedelijk een simlock zodat alleen simkaarten van de oorspronkelijke provider werken. Misschien helpt dit https://support.apple.com/nl-nl/HT201328
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rubenkeizer,

O jee! Wat vervelend dat je kinderen hun Simyo simkaart nog niet kunnen gebruiken!

Het lijkt er inderdaad op dat de telefoon een simlock heeft, zoals Scotsman aangaf. Je kunt het beste contact opnemen met de provider waar je het toestel vandaan hebt. Is het toestel nieuw of overgekocht? Wanneer de telefoon ouder is dan een jaar, dan kun je de unlockcode namelijk gratis opvragen. Na het eenmalig invoeren van de unlock code, is het mogelijk om de simkaart in gebruik te nemen.

Kun je ons laten weten of het lukt op deze manier?

@ Scotsman, erg bedankt voor het meedenken! :D

Groetjes,
Asma

Reageer