.

Beantwoord

Ik kan mijn contacten niet meer overzetten naar mijn nieuwe simkaart. Wat nu?

  • 10 March 2018
  • 8 reacties
  • 3658 Bekeken

Ivm aanschaf nieuwe telefoon, heb ik mijn micro simkaart moeten vervangen voor een nano simkaart, nu ben ik vergeten de contactpersonen te kopiëren naar mijn nieuwe telefoon, deze staan dus nu op de oude simkaart terwijl deze niet meer in gebruik is. Wie weet hoe ik mijn contactpersonen uit de "oude" simkaart kan terughalen ? Mijn dank is groot !
icon

Beste antwoord door Scotsman 10 March 2018, 23:23

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi NGJ

Je hebt dus een vervangende simkaart in gebruik genomen, geactiveerd en daarmee is de oude (vorige) simkaart komen te vervallen. Alle contacten die daarop stonden dus ook.
De contacten terughalen van de oude sim, je begrijpt, dat gaat niet meer.

Gebruik je bijvoorbeeld Telegram, Messenger, Whatsapp? Hierbij kunnen helpende opties zijn.

Heb je je contacten bijvoorbeeld opgeslagen in de cloud dan zou dat een te gebruiken redding zijn.
We horen het graag van je.

Fijne avond !😎
Reputatie 7
Badge +9
@NGJ Er is misschien nog hoop. Je contacten staan nog op de gedeactiveerde simkaart. Als je oude telefoon bluetooth heeft (wat voor telefoon is het?) en de nieuwe ook, dan zou het mogelijk moeten zijn om via BT de contacten over te kopiëren.
Verder bestaan er USB simkaart readers waarmee je data van een simkaart naar een PC kunt kopiëren, zie bijvoorbeeld http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=122817826224&category=96991&pm=1&ds=0&t=1511373440000&ver=0
Dit is misschien een mogelijke route om je contacten via je PC naar je nieuwe telefoon over te zetten.
@ Scotsman

Volgens mij staat er op
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=8

  • Simkaartgegevens: staan er telefoonnummers opgeslagen op je simkaart? Zet die dan handmatig over op je telefoon, voordat je de simkaart activeert. Weet je niet hoe je dit doet? Raadpleeg dan de handleiding van je telefoon in onze Toestelhulp.
@Scotsman en @Friesian dank voor jullie reactie. Enigste optie lijkt nu nog een simkaart reader. Via BT werkt het niet meer, aangezien de kaart gedeactiveerd is, ofwel ze zien geen gegevens meer. Achteraf weet ik wel wat ik had moeten doen.... ondertussen heb ik voor ca. 80% mn database weer compleet, dus ben niet geheel dataloos😙
Beste @NGJ

Voordat je kiest als optie voor een simreader w8 even op de reactie van Simyo, een simyo-moderator meldt zich ook nog. Binnen 24 u. op werkdagen, Soms gebeurt het ook in het weekend.

NGJ en @Scotsman beiden een fijne zondag ! 😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi NGJ,

Welkom op het Simyo Forum :)

Altijd leuk, een nieuwe telefoon. Het is wel een gedoe om alle contacten op een juiste manier over te zetten naar je nieuwe toestel. Jammer om te lezen dat dat eerst niet helemaal goed is gegaan. Zoals hier te lezen is, is het na deactivatie niet meer mogelijk om contacten terug te halen. Fijn om te lezen dat je nog zo'n 80% van de contacten hebt kunnen behouden 🙂 Op het volgende Simyo Blog staan tips voor het overzetten van contacten. Misschien heb je daar nog wat aan?

Friesian en Scotsman, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Niels
@Niels hi.

Toch even een vraagje voor controle, het 'antwoord' verbaasd me eerlijk gezegd.

Er is misschien nog hoop. Je contacten staan nog op de gedeactiveerde simkaart.

Ik meen me te herinneren dat in het verleden de contacten nog stonden op de gedeactiveerde simkaart, inmiddels al lange tijd niet meer.

Vergis ik me hierin?
Reputatie 4
Badge +3
@Friesian,

Je vergist je zeker niet hierin! Je kan je contacten niet terugvinden op de simkaart die gedeactiveerd is. Bedankt voor je oplettendheid!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer