Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom is er onverklaarbare hoog verbruik geregistreerd?

Afgelopen weekend is bij de telefoon van mijn zoon op onverklaarbare manier in 20 minuten tijd, ruim 10gb aan verbruik geregistreerd door de simkaart van Simyo. De telefoon zelf heeft voor heel de maand maar 3,47 gb geregistreerd. Op het tijdstip (06:41 tm 06:59) sliep mijn zoon en de WiFi stond ook gewoon aan 

Hierdoor werden de kosten maar liefst €577,82, omdat wij de mb's verbruikt zouden hebben. Maar met enig speurwerk, blijkt dit onmogelijk gezien het aantal mb's. Niet met een app, update, download,etc,etc

Simyo heeft als oplossing de 577,82 kwijt te scheiden en dan ons (verplichten) om 8x500mb bij te kopen, waardoor we nu nog met extra kosten van €40,00 zitten. Gezien het feit dat de telefoon niks heeft geregistreerd qua verbruik lijkt het mij een fout tussen de simkaart en zendmast. Simyo denkt daar anders over en blijft erbij dat wij de mb"s verbruikt hebben...…

Hebben meer mensen dit meegemaakt?

Beste antwoord door Rire

Het lijkt wel vaker voor te komen, sinds 28 februari op de aansluiting hetzelfde waargenomen. Onverklaarbaar data verbruik terwijl mijn dochter mobiele data uit heeft staan en voor 1 whatsapp bericht data aan zet en er een onvetklaarbaar groot aantal mb’s verdampt ! Ook in de nachtelijke uren. Aankomende nacht staat de telefoon op vliegtuigmodus … ben benieuwd. Telefobisch contact met Simyo komt ook met de standaard antwoorden. Updates van apps, downloads en back-ups, kom op zeg in 1 minuut meer dan GB’s 

om deze reden ook opgezegd want een eerlijk antwoord krijg ik niet

Bekijk originele reactie

6 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2380 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@Frankie v,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken.

Zolang het internet aanstaat op de simkaart kan het altijd voorkomen dat het netwerk overschakelt naar het 4G netwerk als de Wifi zwak is of tussendoor even wegvalt. Dit omdat de telefoon altijd het sterkst gemeten netwerk kiest. Dit noemen we ook wel Wifi-assistentie. Als je de Wifi-assistentie uitschakelt kan het niet voorkomen dat het netwerk vanzelf overspringt naar het 4G netwerk. Waar het internet precies aan is verbruikt kunnen en mogen wij niet inzien wegens privacy wetgeving.

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met verdere informatie over de tegemoetkoming.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
  • antwoord
  • 25 maart 2025

Het lijkt wel vaker voor te komen, sinds 28 februari op de aansluiting hetzelfde waargenomen. Onverklaarbaar data verbruik terwijl mijn dochter mobiele data uit heeft staan en voor 1 whatsapp bericht data aan zet en er een onvetklaarbaar groot aantal mb’s verdampt ! Ook in de nachtelijke uren. Aankomende nacht staat de telefoon op vliegtuigmodus … ben benieuwd. Telefobisch contact met Simyo komt ook met de standaard antwoorden. Updates van apps, downloads en back-ups, kom op zeg in 1 minuut meer dan GB’s 

om deze reden ook opgezegd want een eerlijk antwoord krijg ik niet

Forum|alt.badge.img
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
  • 27 maart 2025

Zelfs midden in de nacht terwijl toetstel in vliegtuigmodus staat

• auteur
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 27 maart 2025
Rire schreef:

Zelfs midden in de nacht terwijl toetstel in vliegtuigmodus staat

Bij mij heeft Simyo het nu netjes opgelost. Hopelijk komt het in de toekomst niet meer voor.....

Forum|alt.badge.img
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
  • 28 maart 2025

Heel fijn voor jullie, ik hoop ook dat het zo blijft. Was er een oorzaak aangegeven ?

• auteur
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 28 maart 2025
Rire schreef:

Heel fijn voor jullie, ik hoop ook dat het zo blijft. Was er een oorzaak aangegeven ?

Ik hoop ook dat we dit niet meer meemaken. Het is een hoop gedoe.... .

De oorzaak is vanuit Simyo niet gegeven, behalve dan dat de simkaart het dataverbruik geregistreerd heeft...... Ik weet wel zeker dat de oorzaak niet bij ons ligt.....